yep, ben er natuurlijk geweest. tamme editie, alleen de grote zaal gevuld en veel handelaren waren VOOR 3 uur de boel al aan 't inpakken. maakt het er niet gezelliger op.
maar Rob had om 4 uur nog aanloop genoeg
3 bandjes gekocht. ik was op zoek naar 19mm bandjes aanbiedingen, alleen maar premium geprijsde gevonden die veelal duurder waren dan de ouwe seikoās waar ze voor bedoeld waren.
ik stond naast een handelaar die er net achter kwam dat er een klok van 100 EUR gestolen was. die was er goed ziek van zeg, stond een paar uur later nog te foeteren. niet leukā¦
tja, en te lang met Rob praten is te risicovol wat betreft diefstal.
ik zie meer en meer onder glas liggen, ik heb daar -als klant- geen probleem mee.
oh, en ik merkte dat de alomtegenwoordigheid van Omega bij alle kramen me lichtelijk begon te irriteren. maarja, ik ben meer van de Seiko.
Een tweetal. De ''en pikt het horloge en geeft het
door aan de ander die in het looppad voorbij
komt.
Oranje Sawtooth, serienummer 5N1349
Jeetje Rob, das weer es balen. Een paar maandjes terug hadden we het over de e-mail nog over gehad. Nog wat ideeen uitgewisseld over hoe de klokjes te beschermen. Ook vitrine kastjes enzo hadden besproken.
Maar je wilde dat de mensen de horloges kunnen voelen en om de pols kunnen zien. En op drukke momenten kun je er niet altijd overal bijstaan.
Ik weet niet meer of we het gehad hebben over de mobiele telefoon-oplossing hebben gehad? Dummie telefoons die met een metalen kabel vastzitten aan een plaat. Op die manier kunnen beursgangers ze toch om hun pols doen, en kunnen dieven ze misschien iets minder makkelijk rollen. En idd een paar webcammetjes ophangen kan denk ik geen kwaad.
Maareh, nog mensen nieuwe aanwinsten gemaakt, leuke dingen gezien of meegemaakt?
Ik denk dat dit juist op verzamelaarsbeurzen nodig is. De combinatie van dingen die je altijd al wilde hebben, niet kunt kopen en de drukte lokt te veel uit bij bepaalde personen.
In januari was het ook een oranje Sawtooth. Ik denk niet dat deze dieven verzamelaars zijn. Ze pikken gewoon wat er het grootst/dikst uit ziet.
Carlo gaf aan dat er zelf standhouders onderling van elkaar jatten. Dat soort mensen staat zo ver van mij vandaan, dat wil ik niet eens snappen.
Ik ben inderdaad te goed van vertrouwen, en dat hou ik vol want ik wil zelf niet meegaan in zoān neerwaartse spiraal.
Organisatie weet ervan en zegt beveiliging rond te hebben lopen. Ook under cover. Er is ook een veel duurdere Omega gejat, en er was iemand met een vals briefje van 500.
Ik zal kijken of ik iets creatiefs kan bedenkenā¦
Een tweetal. De ''en pikt het horloge en geeft het
door aan de ander die in het looppad voorbij
komt.
Noou dat is inderdaad vrezelijk.
Wat me opvalt dat het nu georganiseerd wordt - met zijn twee is dat al een bende en geen gelegenheidsdief. Dat wordt dus steeds harder. En dat lijkt onvermijdelijk dat je of de horloges in de kistjes presenteert of dummiās gaat gebruiken.
Ik hoop toch dat het de laatste keer was dat je bent bestolen :(.
Carlo gaf aan dat er zelf standhouders onderling
van elkaar jatten.
Klopt, zelf een keer meegemaakt. Niet op de Rikketik, maar in de Brabanthallen. Een kerel met een net iets te dikke jas (met grote zakken) voor het warme weer zie ik verdacht met zijn handen over mijn tafel gaan, 10 seconden later zie ik dat er een armband mist.
Ben er ook geweest. Na enig wringen kon ik zien dat je Seiko verkoopt.(wist ik wel hoor). Man, je hebt het gewoon veel te druk voor een eenmansstand die ook nog eens uitblonk door open presentatie.
Er is toch niets op tegen om die klokken in van die doorzichtkofferjes te presenteren,met een staaldraadje door de hengsels.Het publiek is er nu eenmaal vrij divers, en dan bedoel ik niet dat ze dol dijn op duikhorloges.
Een mannetje er bij lijkt me ook onontkoombaar. Het idee van die naamplaatjes lijkt mij ook uitstekend,niet alleenom mensen van dit forum ook een gezicht te geven, maar ook omdat je wanneer je iets koopt bij een standhouder, je tenminste weet dat hij toch enigszins aanspreekbaar is wanneer de dingen bij thuiskomst toch niet zo geweldig als op debeurs werd voorgespiegeld. Op E-Bay kun je iemand tenminste nog een slechte beoordeling geven.Persoonlijk is dat de reden dat ik op de rikketik voornamelijk bandjes of gereedschap koop.ook vindt ik het jammer dat er geen gelegenheid is om met een kopje koffie samen met gelijkgestemden even uit te blazen, en niet aan van die hangtafels.
ā¦ook vindt ik het jammer dat er geen
gelegenheid is om met een kopje koffie samen met
gelijkgestemden even uit te blazen, en niet aan
van die hangtafels.
Ik ben er nog nooit geweest, omdat ik moet werken in het weekend.
Maar is er geen kroeg, eet/drinkgelegenheid in de buurt? Desnoods een Mac ofzo?
ik stond naast een handelaar die er net achter
kwam dat er een klok van 100 EUR gestolen was. die
was er goed ziek van zeg, stond een paar uur later
nog te foeteren. niet leukā¦
tja, en te lang met Rob praten is te risicovol wat
betreft diefstal.
Dat is gewoon niet leuk meer. Ik beroof en plunder ook wel eens als ik iets moois zie dat ik niet wil laten liggen, maar dan mijn spaarcentjes⦠Maar regelmatig spaar ik naar iets moois toe, want de āreisā ergens naar toe is ook de moeite waard. Een tijdje geleden op internet gezien dat er na een paar maanden een mooie Hamilton uitkomt. En dan nu sparen en op internet verder neuzen over het klokje. Dat maakt zo een horloge ook extra bijzonder als je em eindelijk binnen hebt. Maar ja, zoals Rob al zei, het zijn niet allemaal liefhebbers/verzamelaars⦠en iedereen is natuurlijk weer anders.
Zo een beurs lijkt me leuk om een hele grote verscheidenheid te zien. Maar persoonlijk vind ik het ook leuk en gezellig om bij mensen over de vloer te komen. Lekker uitgebreid praten over klokjes en intussen rustig kijken (doe je met je ogen!) naar de klokjes. En uiteindelijk met een mooie huiswaarts keren.
Ja ja, na het afrekenen natuurlijk!
Maar dat kan ook steeds minder⦠omdat sommigen daar ook gewoon brutaal hun slag slaan!?! Verpesten het weer voor de liefhebbers. En verkopers: een stel bij mij in de buurt is er daardoor mee gestoptā¦
ik zie meer en meer onder glas liggen, ik heb daar
-als klant- geen probleem mee.
Ik zou ze persoonlijk wel graag om mān pols willen kunnen doen, om te zien hoe het staat. Maar dat ze ter inzage achter glas liggen vind ik niet meer dan logisch. Helemaal na alle verhalen. En mochten ze aan een kabeltje vast zitten, dan neem ik dat ook voor lief.
oh, en ik merkte dat de alomtegenwoordigheid van
Omega bij alle kramen me lichtelijk begon te
irriteren. maarja, ik ben meer van de Seiko.
En de enige oplossing die ik zo kan bedenken is een stevig staalkoord om de banden van de horlogeās rijgen. (zie voorbeeld hieronder)
De klant kan het horloge bekijken en eventueel omdoen. Zou hij er om wat voor reden dan ook mee willen weglopen dan zit het koord, dat vast zit aan het horloge, vast aan een stevige balk (of iets anders zwaars) achter de vitrine.
Zoān idee dus:
[quote]
Lier staaldraad 4 mm met haak 8,5 meter Art.nr.: 3830360
Speciaal staaldraad 4 mm voor de handlier. Uitgevoerd met haak met veiligheidssluiting.
Prijs per stuk Euro 9,50 excl. Btw.
(Code: 5970)[/quote]
Dit is een koord van slechts 4mm dik (dus het horloge kan nog gepast worden) en lang genoeg om er een hele rits horlogeās aan te rijgen en achter de toonbank vast te maken aan iets zwaars.
Zoiets bedoelde ik ook! Maar als alle horloges aan 1 ātouwā vastzitten dan botsen ze wel flink tegen elkaar (met alle gevolgen van dien) en kunnen mensen er misschien niet makkelijk bij. Het is wel een goedkopere oplossing dan die ik zag bij de mobiele telefoons. Daar heeft elk toestel zān eigen kabeltje.
Zoiets bedoelde ik ook! Maar als alle horloges aan
1 ātouwā vastzitten dan botsen ze wel flink tegen
elkaar (met alle gevolgen van dien) en kunnen
mensen er misschien niet makkelijk bij. Het is wel
een goedkopere oplossing dan die ik zag bij de
mobiele telefoons. Daar heeft elk toestel zān
eigen kabeltje.
Hoi Marnix, ik heb niet het hele topic doorgelezen dus het was niet mijn bedoeling je idee te ākapenā oid. Excuses in elk geval.
Je hebt gelijk vwb het kunnen botsen van de horlogeās, eigenlijk zou je er dus niet teveel horlogeās aan moeten doen zodat er genoeg koord-speling blijft om het horloge op te pakken zodat dus de andere horlogeās niet mee worden getrokken tijdens het passen.
Hier een grove schets van hoe ik het voor me zie:
de tafel is ingedeeld in secties met daarin een beperkt aantal horlogeās (tegen het botsen tijdens het passen).
De paarse cirkels zijn mensen en iedereen kan dus zien en passen wat er ligt.
Een ander idee is misschien ook om enkel āpasmodellenā te creeĆ«ren, dus horlogeās zonder uurwerk maar verder wel exact hetzelfde zoals je 'm zou kopen. De verkoop-modellen kan je dan klaar hebben liggen achter de kraam als iemand iets wil kopen.
Zoals te zien op het plaatje hieronder liggen er Oranje, Rode en Blauwe monsters welke via een koord aan elkaar zijn gerijgd. (de zwarte streep onder de horlogeās door)
Onder de kraam heb je dit koord vastgemaakt aan iets zwaars (vul zelf maar wat in). Het koord is dus lang genoeg om een horloge op te pakken en te passen, en sterk genoeg om een horloge onopgemerkt mee te grissen. Ik hoop dat het zo een beetje dudielijk is.
Hoi Marnix, ik heb niet het hele topic doorgelezen
dus het was niet mijn bedoeling je idee te "kapen"
oid. Excuses in elk geval.
Je hebt gelijk vwb het kunnen botsen van de
horlogeās, eigenlijk zou je er dus niet teveel
horlogeās aan moeten doen zodat er genoeg
koord-speling blijft om het horloge op te pakken
zodat dus de andere horlogeās niet mee worden
getrokken tijdens het passen.
No worries Jaap-Wim, hoe meer input hoe beter! Je idee is ook anders dan de mijne. Ik maak met toch een beetje zorgen, dat de horloges aan 1 kabel zitten. Als iemand een horloge om zān pols wilt proberen, moet ie alles aan de kabel naar zich toe trekken. Ik denk dat als je er 5 aan doet gaan ze al botsen. Maar misschien geeft het beter inzicht naar een proefje.
Demoās is wat ik van Rob had begrepen wat lastig, omdat hij niet van alles een hoop heeft. Er waren maar een paar Monster Blacks en die waren zo weg.
Het zal wel even zoeken worden naar een goede oplossing. Maar zijn er misschien nog andere ideeen? Zijn er misschien goeie ideeen op de beurs gezien?
Ik ben blij dat ik je 's ochtends heb ontmoet Rob; toen was je nog vrolijk en vol goede moed. Want ik kan me zo voorstellen dat je van een diefstal niet vrolijk wordt.
āen dat hou ik vol want ik wil zelf niet meegaan in zoān neerwaartse spiraal.ā<
Thatās the spirit!