Zoals:
Ben je er geweest?
Heb je er nog wat leuks gezien?
Heb je er misschien nog wat gekocht?
Heb je er misschien pech gehad? (gerold, bestolen, voor je neus was 'ie weg, parkeerbonnen, snelheidscamers’s)
Etc. etc.
Om te beginnen, ik ben niet geweest: de tijd was op en het potje was leeg.
Een tweetal. De ''en pikt het horloge en geeft het
door aan de ander die in het looppad voorbij
komt.
Oranje Sawtooth, serienummer 5N1349
Zeg Rob, anders al je horloges in van die koffertjes steken, ( type aktentas) zo van die aluminium koffertjes met een venstertje in ?
Het “vastnemen” van de horloges is dan wel drastisch beperkt, maar als je elke Rikketik een klok “verliest” is het toch ook niet leuk meer ?
Of anders alleen de duurdere Seiko’s in zo’n koffertje ?
Enfin, ik spreek van koffertjes, omdat die ook makkelijk in en uit je wagen te laden zijn + wellicht minder kosten dan die blinkende vitrinekasten die ze vol Rolex en IWC stoppen.
Ik zou dat toch eens overwegen.
PLUS zorg voor een beetje “personeel” die de mensen een horloge kunnen laten passen ( en het dan ook kunnen volgen… )
Ander idee: Als Henrik nu eens “naamkaartjes” maakte met de nicknames + echte namen van de forumleden…den weet je al gelijk wie je iets laat passen + de forumleden gaan mekaar makkelijker herkennen + een gesprek aanknopen. ( Wij Belgen zijn nogal timide weet je )
de volgende keer wil ik best (uiteraard gratis en belangeloos) een dag
de zaak mee in de gaten houden. Als we met 2 personen zijn kun je de
doerakken wellicht tegenhouden. Laat maar weten, Rob.
Ook bij Rob langs geweest en terwijl we aan het praten waren heb ik je (Rob) nog attend gemaakt op iemand die horloges aan het “Betasten” bekijken was. Altijd wantrouwig zijn, is niet prettig, maar zo moet je op je horloges letten, zoals bij de kindjes.
ff Off topic :
Van Houten eens naar Den Bosch geweest en het was daar mooi om te zien en natuurlijk “Bossche Bollen” gegeten. Vrouw was er natuurlijk bij en dit was iets anders dan altijd die horloges :D.
35 jaar geleden stond ik met mijn vader op de beurs met horloges.
Wij hebben toen plateau`s gemaakt waar wij aan de bovenkant het metalen gedeelte van een multomap geschroeft hadden.
Hieroverheen hebben we een wit gespoten halfronde buis geschroefd die kon scharnieren.
De horloges die we eraan vast maakten hadden allemaal een leren bandje en de gesp verdween dan onder de halfronde buis aan het metaal van de multomapsluiting.
Regelmatig gaven mensen een kort rukje aan een horloge om te kijken of het vast zat, en er is er toen nooit een gestolen.
Tegenwoordig is men veel brutaler en moet je zelfs met vitrines nog oppassen.
Zullen het steeds dezelfde zijn die bij jou komen of zijn er ook andere standhouders getroffen?
Is er geen manier te vinden om een val te creeren met een soort Lokhorloge (zonder uurwerk ofzo)
Ik was er niet (balen!!!), ik zit nog steeds in Frankrijk. Ik wilde nog eerder terug gaan maar mijn vrouw en kinderen vonden dat geen goed idee…
@anon18761316NA: jammer, jammer, jammer weer! Misschien moet je eens met de organisatie gaan praten, je bent vast niet de enige en misschien moeten ze maar eens maatregelen gaan nemen.
Het is heel erg triest dat er mensen zijn die zich op deze manier verrijken. En ze pikken wel steeds de duurdere typen er tussenuit…:XEen idee zou kunnen zijn om de duurdere horloges beter te beschermen tegen diefstal door ze in een vitrine te plaatsen of op een andere manier te beveiligen. Dan heb je in ieder geval meer regie en kun je de klant één voor één laten kijken. Ik bied je aan om een volgende keer als undercover bewaking bij jouw stand aanwezig te zijn.
Ik zou hierdoor bijna vergeten dat jij mij en mijn zoon weer superblij hebt gemaakt met het prachtige horloge wat wij gisteren bij jou hebben gekocht.