Rikketik verslagje van een debutant + nieuwe aanwinsten

Ik ben nog maar kort serieus besmet met het horloge virus. Mijn eerste postings op dit forum zijn van ongeveer een jaar geleden. In dat jaar heb ik dankzij jullie allen een hoop kennis opgedaan en is de liefde voor automatische uurwerken enorm gegroeid.

Aangezien ik in Groningen woon en het naar de beurzen enorm ver reizen is was ik eerder nog niet heen gegaan. Mijn partner, de enige in ons huishouden met een rijbewijs, bood aan om met me mee te gaan en dus te rijden. Lieve meid of niet?

Zaterdag avond op tijd naar bed gegaan en ik kon vanwege de spanning niet goed in slaap komen. Omdat mijn vriendin haar rust nodig heeft hebben we samen besloten de wekker om 09:00 te zetten. Ik werd rond 08:00 uur al wakker en ben toen koffie gaan zetten waardoor mijn vriendin door de lekkere geur ook wakker werd. We konden dus iets vroeger op pad!

De reis zal ik jullie besparen maar na 2 uur rijden kwamen we aan op de beurs.
Het eerste dat mij opviel was dat het ontzettend druk was. Elke stand had bezoekers en bij de leukste stands stonden de mensen in de rij.

Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat de beurs mij wat tegenviel. Veruit het grootste gedeelte van de spullen die werden aangeboden waren in mijn ogen oude meuk.(een ander kan daar natuurlijk anders over denken) Ook zag ik replica’s liggen wat ik niet had verwacht.

Een beetje in een mineurstemming kwam ik aan op de stand van Rob van Monsterwatches.nl. En toen begon mijn hard voor het eerst echt sneller te kloppen, wat heeft die man mooi spul. Ik stelde mijzelf voor aan Rob en vroeg aan hem of hij de tijd had een bandje dat ik eerder bij hem had gekocht op maat te maken. Dit was geen enkel probleem. Tevens vroeg ik Rob of hij op mijn Monster een zichtbodem kon zetten. Hierover hadden wij het gehad hier op het forum. Rob vertelde mij dat hij zonder de juiste bodems zat en het niet ging lukken.

Mijn oog viel toen op een door Rob gemodde Samurai. Wat een mooi ding! En hoewel ik eigenlijk op zoek was naar een Tag Heuer besloot ik er mijzelf een kado te doen. hier de foto:

Rob liet mij ondertussen een van zijn persoonlijk gemodde monsters zien met daarop een zichtbodem. Omdat ik zo enorm ver gereids had besloot ik mijn stoute schoenen aan te trekken en vroeg ik Rob of hij die bodem wellicht op mijn Monster zou willen zetten. Na wat complimentjes en aardige woorden van mijn kant ging rob overstag. Dit is het resultaat:

Qua Tag Heuer ben ik deze beurs niet geslaagd. Maar ik merk wel dat ik besmet ben met het Seiko virus. Hoewel ik mijn Tag Heuers nog steeds als pronkstukken beschouw vind ik het heerlijk om een horloge te kunnen dragen zonder je zorgen te maken over eventuele krassen. En ook geen service beurt gedoe, heerlijk.

naast de Samurai en de gemodde Monster heb ik bij een Duitse stand ook nog een prima watchwinder, geschikt voor 2 horloge’s, aangeschaft. Mijn vriendin heeft hem uitgezocht (zij gaat over het interieur) En wist, handelaar die ze is, zelfs een leuke korting te krijgen. Ik heb geen foto gemaakt van de winder want ik vermoed dat jullie dat niet zo interresant vinden.

Achteraf gezien is de beurs toch een hele geslaagde dag geworden. Maar dit is voornamelijk te danken aan Rob.

Rob, nogmaals bedankt voor de service!

Mijn beste,

Wat een grandioze partner heb jij. En ja het is een Lieve meid. Dus koesteren deze parel des levens, immers:
“De hand die voor je zorgt, moet je niet bijten”.

En hulde aan ‘Rob’ welke jou een magnifiek horloge heeft verkocht.
Een horloge welke een lust voor het oog is en een genot voor de pols waaraan het gedragen zal worden.
Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit magnifieke horloge. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Mooie reportage Joram, leuk ook om te horen dat het toch nog is gelukt met je glazen achterwand voor het Monster.

Vanharte met je aanwinsten.

Hij is top die Samurai. En die Winder wil ik ook wel zien hoor. Ik overweeg er ook een aan te schaffen maar vind ze nog steeds erg duur. Ook ben ik bang dat het ding te veel lawaai maakt.

Beste Dreski,

Speciaal voor jou en wat beknopte informatie.

Deze watchwinder is geschikt voor 2 horloge’s en werkt op netstroom maar kan ook draaien op batterijen. Er zitten bijzonder veel programma’s op en dus geschikt voor elk type horloge. Ik vind hem bijzonder stil, ik zou er met gemak naast in slaap kunnen vallen. De verkoper gaf me 1 jaar garantie. Van wat bekenden heb ik echter al vernomen dat deze Duitse heer goede spullen verkoopt en geen rommel. Ik heb voor deze watchwinder 130,- betaald.

Hij draait mooi moet ik zeggen en nogmaals; zeer stil!

Oeps even vergeten!

Tissot62, Jaap-Wim en Dreski…Bedankt voor de vriendelijke woorden!

Hallo Joram,

Prachtig verhaal en toch maar goed dat je gegaan bent. Je hebt er in ieder geval een fantastich mooie Seiko aan over gehouden en bovendien een langgekoesterde wens voor een glasbodem is in vervulling gegaan.

Bedankt voor je verhaal en gefeliciteerd met je mooie aanwinsten.

joram Schreef:

Beste Dreski,

Speciaal voor jou en wat beknopte informatie.

http://i260.photobucket.com/albums/ii14/joramkrol/
DSCF0965.jpg

Deze watchwinder is geschikt voor 2 horloge’s en
werkt op netstroom maar kan ook draaien op
batterijen. Er zitten bijzonder veel programma’s
op en dus geschikt voor elk type horloge. Ik vind
hem bijzonder stil, ik zou er met gemak naast in
slaap kunnen vallen. De verkoper gaf me 1 jaar
garantie. Van wat bekenden heb ik echter al
vernomen dat deze Duitse heer goede spullen
verkoopt en geen rommel. Ik heb voor deze
watchwinder 130,- betaald.

Hij draait mooi moet ik zeggen en nogmaals; zeer
stil!

Ik heb net dezelfde ( doch voor 3 horloges ) en hoogst waarschijnlijk eveneens bij die Duitse heer gekocht.
Ik geloof dat ik hem nu al meer dan een jaar heb, bijna twee denk ik…
En hij werkt nog steeds vrij geruisloos.
Ik heb er NiMh’s in steken en die moet ik ongeveer 1x per maand opladen.
Dat vind ik wel veel. Nu, die dingen draaien ook 24 op 24 uur.
En daarenboven heeft een NiMh altijd een bepaalde zelfontlading; als deze groter is dan het verbruik, is het dus niet aangewezen om zulke batterijen te gebruiken.
Nu ja, ik heb ook het adaptertje, maar dan hangt er weer een extra kabeltje achter de kast…
Maar van het toestel op zich ben ik tevreden; je hebt de keuze tussen clockwise, anti-clockwise of beiden. Plus 3 verschillende soorten van interval.

Marc-B1 Schreef:

Ik heb net dezelfde ( doch voor 3 horloges ) en
hoogst waarschijnlijk eveneens bij die Duitse heer
gekocht.
Ik geloof dat ik hem nu al meer dan een jaar heb,
bijna twee denk ik…
En hij werkt nog steeds vrij geruisloos.
Ik heb er NiMh’s in steken en die moet ik ongeveer
1x per maand opladen.
Dat vind ik wel veel. Nu, die dingen draaien ook
24 op 24 uur.
En daarenboven heeft een NiMh altijd een bepaalde
zelfontlading; als deze groter is dan het
verbruik, is het dus niet aangewezen om zulke
batterijen te gebruiken.
Nu ja, ik heb ook het adaptertje, maar dan hangt
er weer een extra kabeltje achter de kast…
Maar van het toestel op zich ben ik tevreden; je
hebt de keuze tussen clockwise, anti-clockwise of
beiden. Plus 3 verschillende soorten van interval.

Leuk dat je reageerd. En ik ben blij te horen dat jouw watchwinder het nog steeds prima doet. 1 van de dingen waar ik zeer benieuwd naar was was de duur van de batterijen. Die vraag heb jij nu beantwoord. Persoonlijk vind ik een maand best heel netjes! 1 vraagje nog, hoeveel batterijen gaan er bij jou in? In de mijne kunnen er vier maar hij doet het ook op 2 batterijen (2 baqtterijen word ook genoemd in de handleiding vandaar…)

Leuk verlag Joram. Heb jij “een tatoeage” op je arm? Want dan heb ik je denk ik gezien toen je bij Rob stond. Ik stond toen naast 'm te klieren om mijn rugzak terug te krijgen :smiley:

joram Schreef:

Marc-B1 Schreef:


Ik heb net dezelfde ( doch voor 3 horloges ) en
hoogst waarschijnlijk eveneens bij die Duitse
heer
gekocht.
Ik geloof dat ik hem nu al meer dan een jaar
heb,
bijna twee denk ik…
En hij werkt nog steeds vrij geruisloos.
Ik heb er NiMh’s in steken en die moet ik
ongeveer
1x per maand opladen.
Dat vind ik wel veel. Nu, die dingen draaien
ook
24 op 24 uur.
En daarenboven heeft een NiMh altijd een
bepaalde
zelfontlading; als deze groter is dan het
verbruik, is het dus niet aangewezen om zulke
batterijen te gebruiken.
Nu ja, ik heb ook het adaptertje, maar dan
hangt
er weer een extra kabeltje achter de kast…
Maar van het toestel op zich ben ik tevreden;
je
hebt de keuze tussen clockwise, anti-clockwise
of
beiden. Plus 3 verschillende soorten van
interval.

Leuk dat je reageerd. En ik ben blij te horen dat
jouw watchwinder het nog steeds prima doet. 1 van
de dingen waar ik zeer benieuwd naar was was de
duur van de batterijen. Die vraag heb jij nu
beantwoord. Persoonlijk vind ik een maand best
heel netjes! 1 vraagje nog, hoeveel batterijen
gaan er bij jou in? In de mijne kunnen er vier
maar hij doet het ook op 2 batterijen (2
baqtterijen word ook genoemd in de handleiding
vandaar…)

Wel dat is ook niet duidelijk bij mij.
Onder elk deel van de winder zit een compartiment voor 2 batterijen.
Er gaan er dus zes in bij mij.
Maar hij laat ook alles draaien op slechts 2 batterijen.

Op zes batterijen dus ongeveer een maand.

Maar ik heb het nog niet gemeten op slechts 2 batterijen.

Normaal gezien zou dit dan korter moeten zijn; maar dat is dus niet helemaal zeker, omdat ik niet weet wat de zelfontlading van de batterijen is.

Volgende keer zal ik er eens gewoon 2 batterijen in steken en eens kijken hoe lang hij het daarop kan uithouden.

Als de batterijen te zwak worden, gaat er een rood lampje branden. De winder werkt dan echter nog wel een tijdje.

Henrik Schreef:

Leuk verlag Joram. Heb jij “een tatoeage” op je
arm? Want dan heb ik je denk ik gezien toen je bij
Rob stond. Ik stond toen naast 'm te klieren om
mijn rugzak terug te krijgen :smiley:

Henrik, dat was ik inderdaad!

@ Marc-B1
ik probeer het eerst eens met twee batterijen. Daarna maar eens met vier. Maar ik ben al hardstikke blij dat ie het een maandje kan doen op vier batterijen. De Aldi verkoopt kwalitatief zeer goede batterijen voor een prikkie. Oplaadbare batterijen zoals jij gebruikt is natuurlijk ook een overweging waard.

Mvg,

Joram Krol.

Ja, ik heb er GP’s in steken…

Hoi Joram,

Juist door klanten als jij heb ik er plezier in.

Heel veel plezier van beide horloges!

En groeten aan je vriendin, die heeft oog voor detail :wink: en heeft de Seiko’s goedgekeurd.

robbie409 Schreef:

Hoi Joram,

Juist door klanten als jij heb ik er plezier in.

Heel veel plezier van beide horloges!

En groeten aan je vriendin, die heeft oog voor
detail :wink: en heeft de Seiko’s goedgekeurd.

nogmaals mijn dank Rob, jij hebt echt mijn weekend gemaakt. Ook mijn vriendin dankt je voor het compliment en doet je de groeten!

Die wijzers passen perfect bij deze witte Samurai.

Hoi Joram,

Wat een mooi verhaal, ik snap helemaal hoe je je voelde. Ik ken het zelf ook heel goed. Sommige stands zijn helemaal niets, terwijl andere vol schatten staan.
Ook ik heb minimaal een half uur staan lekkerbekken voor de stand van Rob, de man van de stand ernaast maakte er zelfs al een opmerking over :slight_smile:
Zelf heb ik, zoals al in een eerder topic heb gemeld, een SKX009 gekocht. Bij het omgespen werd het duidelijk, deze moest het worden. Een Samurai gaat er denk ik ook nog wel komen!

Jammer dat je om 12.00 niet bij de mini-mini-meeting bent geweest, hadden we elkaar kunnen ontmoeten.

Groeten,

Martin

MartinB Schreef:

Jammer dat je om 12.00 niet bij de
mini-mini-meeting bent geweest, hadden we elkaar
kunnen ontmoeten.

Groeten,

Martin

Martin,

Zo blijft er nog wat over om naar uit te kijken;)

Da’s inderdaad een prachtige Samurai, van harte! Een zichtbodem op een Monster vind ik eerlijk gezegd niet zo passend, maar zo veel mensen, zo veel smaken natuurlijk! :slight_smile:

Nog even een kleine toevoeging voor Marc-B1:

Marc,

Ik heb de winder nu ruim 2 weken. In deze twee weken heb ik beide kanten 24/7 benut. Ik heb er 2 batterijen inzitten en deze doen het momenteel nog steeds prima, de lampjes branden nog niet.

Dus dta valt wel weer mee!