Ik ben nog maar kort serieus besmet met het horloge virus. Mijn eerste postings op dit forum zijn van ongeveer een jaar geleden. In dat jaar heb ik dankzij jullie allen een hoop kennis opgedaan en is de liefde voor automatische uurwerken enorm gegroeid.
Aangezien ik in Groningen woon en het naar de beurzen enorm ver reizen is was ik eerder nog niet heen gegaan. Mijn partner, de enige in ons huishouden met een rijbewijs, bood aan om met me mee te gaan en dus te rijden. Lieve meid of niet?
Zaterdag avond op tijd naar bed gegaan en ik kon vanwege de spanning niet goed in slaap komen. Omdat mijn vriendin haar rust nodig heeft hebben we samen besloten de wekker om 09:00 te zetten. Ik werd rond 08:00 uur al wakker en ben toen koffie gaan zetten waardoor mijn vriendin door de lekkere geur ook wakker werd. We konden dus iets vroeger op pad!
De reis zal ik jullie besparen maar na 2 uur rijden kwamen we aan op de beurs.
Het eerste dat mij opviel was dat het ontzettend druk was. Elke stand had bezoekers en bij de leukste stands stonden de mensen in de rij.
Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat de beurs mij wat tegenviel. Veruit het grootste gedeelte van de spullen die werden aangeboden waren in mijn ogen oude meuk.(een ander kan daar natuurlijk anders over denken) Ook zag ik replica’s liggen wat ik niet had verwacht.
Een beetje in een mineurstemming kwam ik aan op de stand van Rob van Monsterwatches.nl. En toen begon mijn hard voor het eerst echt sneller te kloppen, wat heeft die man mooi spul. Ik stelde mijzelf voor aan Rob en vroeg aan hem of hij de tijd had een bandje dat ik eerder bij hem had gekocht op maat te maken. Dit was geen enkel probleem. Tevens vroeg ik Rob of hij op mijn Monster een zichtbodem kon zetten. Hierover hadden wij het gehad hier op het forum. Rob vertelde mij dat hij zonder de juiste bodems zat en het niet ging lukken.
Mijn oog viel toen op een door Rob gemodde Samurai. Wat een mooi ding! En hoewel ik eigenlijk op zoek was naar een Tag Heuer besloot ik er mijzelf een kado te doen. hier de foto:
Rob liet mij ondertussen een van zijn persoonlijk gemodde monsters zien met daarop een zichtbodem. Omdat ik zo enorm ver gereids had besloot ik mijn stoute schoenen aan te trekken en vroeg ik Rob of hij die bodem wellicht op mijn Monster zou willen zetten. Na wat complimentjes en aardige woorden van mijn kant ging rob overstag. Dit is het resultaat:
Qua Tag Heuer ben ik deze beurs niet geslaagd. Maar ik merk wel dat ik besmet ben met het Seiko virus. Hoewel ik mijn Tag Heuers nog steeds als pronkstukken beschouw vind ik het heerlijk om een horloge te kunnen dragen zonder je zorgen te maken over eventuele krassen. En ook geen service beurt gedoe, heerlijk.
naast de Samurai en de gemodde Monster heb ik bij een Duitse stand ook nog een prima watchwinder, geschikt voor 2 horloge’s, aangeschaft. Mijn vriendin heeft hem uitgezocht (zij gaat over het interieur) En wist, handelaar die ze is, zelfs een leuke korting te krijgen. Ik heb geen foto gemaakt van de winder want ik vermoed dat jullie dat niet zo interresant vinden.
Achteraf gezien is de beurs toch een hele geslaagde dag geworden. Maar dit is voornamelijk te danken aan Rob.
Rob, nogmaals bedankt voor de service!