Rikketik

Hallo,

Wat kan ik verwachten als ik de rikketik bezoek op 24-01-2010?

Ik bedoel Qua Horloge’s

Wat is er te zien?

Gr,

Klaas

das het mooie je weet het nooit van te voren :wink:

Hallo,

Ik vraag dit omdat ik wel eens met mijn vriendin naar een poppenbeurs ben geweest en toen stonden daar allemaal particulieren met hun poppen.

En een paar particulieren die pruikjes e.d verkochten.

Maar geen echte winkels.

Staan er op zon beurs ook juwelieren die er met nieuwe horloge’s staan.
Zodat ik het verschil allemaal is in het echt kan zien.

Ik wil wel eens zien waarom er op dit forum zoveel in het bezit zijn van een Rolex of een Seamaster.

Die liggen hier in Emmen niet in elke vitrine.

Gr,

Klaas

Er zijn veel handelaren die allerlei horloges en aanverwante artikelen verkopen. Niet echt grote jongens als bijvoorbeeld Steltman met zijn Pateks (om maar iets te noemen). Er is over het algemeen wel veel keus en veel te zien. Je leert ook goed kijken naar diverse horloges, vraagprijzen etc.

Als je iets speciaals zoekt, is het heel goed mogelijk dat je teleurgesteld weer weggaat. Ga je ‘open minded’ naar deze beurs kan het heel leuk uitpakken! Je kunt voor weinig geld heel leuk horlogegereedschap vinden, mooie banden enz. Rob staat er natuurlijk ook altijd met zijn Seiko-collectie.

Als je een horloge voor je vrouw/vriendin zoekt, is de Rikketik heel geschikt: damesmaten (+/- 36mm horloges) zijn veel goedkoper dan grotere horloges! De moderne horlogedrager wil graag een horloge van 39mm of meer hebben en zijn daardoor (veel) duurder.

Iedere Rikketik wordt ook bezocht door medeforummers. Het is wellicht leuk om wat mensen te ontmoeten. Dat is dan wel de kers op de taart!

Ik zou zeggen, ga er in ieder geval eens kijken! Hoewel ik begrijp dat het een forse tocht is vanaf Emmen en terug!

Menno

Houd er wel rekening mee dat dit een uurwerkenbeurs is. Zeker 50% van de standhouders komt met klokken(gerelateerd materiaal) naar de Rikketik. Wat betreft de afstand, Emmen - Houten op een zondag is prima in minder dan 2 uur te doen.

Veel plezier.

Hallo,

Ok bedankt

Voor de info

De beurs van watch in maastricht had me ook wel wat geleken.