Hallo Marco,
Ik zou het niet weten, ik ben al enkele jaren van plan om er eens heen te gaan maar er komt nooit wat van.
Maar er zullen zeker forumleden zijn die er iets meer van weten dan mij. Je moet gewoon gaan en eerst eens alles bekijken.
Gr.
Jack
Beste Marco,
Als je horloges wil bewonderen, raad ik je ten zeerste aan om te gaan kijken.
Het is immers de grootse beurs van Europa.
Er zijn stands bij die nieuwe horloge verkopen maar de meeste zijn zijn
tweedehands maar wel vaak in het dure segment.Maar ook redelijke geprijsde
horloges kan je daar bewonderen.
Eigenlijk een beurs voor iedereen en het is een belevenis om te kijken.
Je bent er eigenlijk een halve dag ermee bezig om alles te zien.
Geef anders even hier op het forum aan wat je voorkeur is en wat je eraan wilt
besteden.
In ieder geval vergroot je de kennis en heb je de mogelijkheid om horloges te passen, dat scheelt vaak verschillende bezoeken aan juweliers ect.
Succes
Antonsv :)-D
Ik ben er meerdere malen geweest en vind het heel bizonder er is voor ieder wat wils van goedkope tot zeer dure horloges van vintage tot nieuw allerhanden horlogebanden en ook veel kloken pendules enz en heel veel horlogeonderdelen
ik vind het een belevinis daar jammer dat ik nu niet kan deze keer want ik zit in het buitenland.
Ik ga deze keer ook voor het eerst en heb eerlijk
gezegd geen idee wat ik moet verwachten. Ben echter
van plan om een horloge (monster) te kopen bij Rob
en nog te proberen wat mooie bandjes, kist en heel
misschien een leuke vintage op de kop te (rikke)tikken.
Ach, ik maak er gewoon een leuke/leerzame/gezellige
dag van en zie (nadat ik bij Rob ben geweest) wel
hoever ik kom met de rest van mijn simpele wensenlijstje. (tu)
Veel spullen op de R. zijn gericht op klokken. Stoffige spullen (niet negatief bedoeld), roestig met een heel eigen klantenkring.
Je kunt inderdaad mooie horloges zien. Soms horloges die je alleen van plaatjes kent. In de meeste gevallen kun je eens passen. Proplofs, Hanharts, Pan Am GMTs, enz.
Behalve Rob is een bezoekje aan de stand van Ferry Schweitzer de moeite waard: mooie, top-gerestaureerde Omega’s en veel uitleg.
Om twaalf uur bij de koffiecorner de spontane Horlogeforum-meet. Toch leuk. Zie je ook eens gezichten achter de mensen die hier posten.
En ja, horlogebandjes. Zover je kunt kijken. Henrik verkocht eerder dit jaar een schatkamer aan Morellato-banden.
Als laatste: wat gereedschappen zijn ook nooit weg. Het loont wel de moeite om bij allerlei kramen rond te neuzen. Ook daar constateer je een enorm prijsverschil.
Ik ben ook van plan te gaan. Ik ga met een maatje die van klokken (geen horloges dus) blijkt te houden. Onze wegen scheiden ons bij de ingang dus.
Ik ben in januari voor het eerst geweest en het is mij erg goed bevallen. Nieuw, maar ook 2de hands en vintage horloges. Gewoon leuk om te kijken, maar om wat centjes in de knip bij je te hebben is ook handig.
En natuurlijk om 12 uur de meeting bij de koffiecorner, leuk om de gezichten bij de forumnamen te zien.
Zoals bij bijeenkomsten van zendamateurs veel lieden een kleine badge dragen met hun roepletters, wil ik voorstellen om op de Rikketik een kleine badge te dragen met je nickname alhier. Altans indien je geen bezwaar hebt dat anderen je zo kunnen aanspreken. Is het een goed idee?
Ik ben ook van plan te gaan. Ik ga met een maatje
die van klokken (geen horloges dus) blijkt te
houden. Onze wegen scheiden ons bij de ingang dus.
Ik ben in januari voor het eerst geweest en het is
mij erg goed bevallen. Nieuw, maar ook 2de hands
en vintage horloges. Gewoon leuk om te kijken,
maar om wat centjes in de knip bij je te hebben is
ook handig.
En natuurlijk om 12 uur de meeting bij de
koffiecorner, leuk om de gezichten bij de
forumnamen te zien.
Ha leuk, ik zal rond die tijd me melden.
Groeten en tot zondag
René