Ik was naar Snakeday ook in Expo houten. Heen was ik vanaf het station gaan lopen. Op de terugweg pakten we maar het pendelbusje ( Of het het pendelbusje was of een soort buurtbus weet ik niet meer )
Ik was wel wat gewend. Kweekte zelf slangen en werkte in een reptielenwinkel.
Ik raakte aan de praat met een jongen. Trekt hij ineens in dat mini busje een bami bakje uit zijn tas met aan alle kanten loszittende schilderstape met daarin een jonge zwarte mamba.
Moet je voorstellen in een busje waar je geen kant opkan Ik kan het niet meer herinneren wat ik heb gezegd maar dat ding zat weer heel snel in zijn tas.
Ehm. Een zwarte mamba? Als in, de enige slang waar men in Afrika echt écht bang van is wegens dodelijk maar vooral idioot agressief? En dat wordt zomaar verkocht in de lage landen?
Offtopic
Ik heb altijd gezegd dat ik geen huisdieren wil hebben die gevaarlijker zijn dan ik. Nou ben ik heel gevaarlijk, maar gifslangen in zijn algemeenheid schat ik echt gevaarlijker in dan mijzelf, en dan helemaal een zwarte mamba… Pfff, hou op /Offtopic
Ontopic: ik ben er morgen. Misschien kom ik nog meer forumleden tegen? Als je een heel lang figuur ziet, aarzel dan niet om die aan te spreken, misschien ben ik het wel
Ik heb drie vrienden die opgegroeid zijn in centraal Afrika (ex-koloniale families). Alle drie hebben eerstehands verhalen over hoe een mamba mensen actief aanvalt en achtervolgt (!) voor ettelijke honderden meters al afhankelijk van hoe snel je bent. Vaak fatale afloop dus want het zijn inderdaad geen trage beestjes. Zoiets in huis halen.
Die jongen in de bus was een prutser. Ik ben bij heel veel mensen thuis geweest die heel professioneel met de hobby omgingen. En die werkte ook met een sluisdeur en hadden ook netjes bordjes op de deur voor hulpverleners zodat ze geen gevaar liepen.
Er gebeuren jaarlijks meer ongelukken met honden.
Maar ik vervuil dit topic een beetje Excuus ik zag dat bericht over het pendelbusje en kreeg een flashback