Rikketik

Het ‘pendelbusje’ lijkt afgeschaft?!?

Bij de Rikketik niet gezien een vorige keer. Was met de auto trouwens.
Bij de modeltreinen beurs in het zelfde complex, waar ik al jaren kom, altijd wel.
En paar keer dankbaar gebruik van gemaakt. :grin:

1 like

Daar heb ik nog wel een verhaal over,

Ik was naar Snakeday ook in Expo houten. Heen was ik vanaf het station gaan lopen. Op de terugweg pakten we maar het pendelbusje ( Of het het pendelbusje was of een soort buurtbus weet ik niet meer )

Ik was wel wat gewend. Kweekte zelf slangen en werkte in een reptielenwinkel.
Ik raakte aan de praat met een jongen. Trekt hij ineens in dat mini busje een bami bakje uit zijn tas met aan alle kanten loszittende schilderstape met daarin een jonge zwarte mamba.

Moet je voorstellen in een busje waar je geen kant opkan :sweat_smile: Ik kan het niet meer herinneren wat ik heb gezegd maar dat ding zat weer heel snel in zijn tas.

12 likes

Ehm. Een zwarte mamba? Als in, de enige slang waar men in Afrika echt écht bang van is wegens dodelijk maar vooral idioot agressief? En dat wordt zomaar verkocht in de lage landen? :sweat_smile:

1 like

Misschien morgenmiddag even een rondje over de beurs, zag ik dat de entree €15,00 is?
Ik ken de tijd nog dat het de helft ongeveer was.:sweat_smile:

2 likes

Ik ken nog de tijd dat een groot gesneden brood 21 Belgische frank was. Inflatiebeleid is een lelijk ding. :wink:

5 likes

Die zullen vast illegaal binnenkomen. Walgelijk. Zo’n dier heeft geen leven in een kooi, in zijn eentje.

Dat is een onjuiste aanname.

Tgoh, ik zou toch denken dat als iemand illegaal reptielen verhandelt, die er geen standje in Houten gaat mee opzetten.

Maar serieus, een mamba begot. Over death wish gesproken. :rofl:

Hangt af van de grootte van het dier en van de kooi, maar ja. Heeft een kat een leven in een appartementje van 40m2? Altijd moeilijk :slightly_smiling_face:

3 likes

Zijn ook bloed snel en bewegen heel zenuwachtig.

Overigens niet alleen op houten hoor. Ook gewoon Marktplaats.

Geen Mamba maar wel mooi.

Hoe de regels nu specifiek zijn weet ik niet ik ben daar al 15 jaar niet meer mee bezig.

Je kon toen ook gewoon legaal konings cobra’s kopen. Ook krokodillen en kaaimannen. ( en kaaivrouwen :joy:)

Ik kweekte zelf met Boa Constrictors. Gifslangen vond ik ook niet prettig.

Offtopic
Ik heb altijd gezegd dat ik geen huisdieren wil hebben die gevaarlijker zijn dan ik. Nou ben ik heel gevaarlijk, maar gifslangen in zijn algemeenheid schat ik echt gevaarlijker in dan mijzelf, en dan helemaal een zwarte mamba… Pfff, hou op :sweat_smile:
/Offtopic

Ontopic: ik ben er morgen. Misschien kom ik nog meer forumleden tegen? Als je een heel lang figuur ziet, aarzel dan niet om die aan te spreken, misschien ben ik het wel :wink:

2 likes

Ik heb drie vrienden die opgegroeid zijn in centraal Afrika (ex-koloniale families). Alle drie hebben eerstehands verhalen over hoe een mamba mensen actief aanvalt en achtervolgt (!) voor ettelijke honderden meters al afhankelijk van hoe snel je bent. Vaak fatale afloop dus want het zijn inderdaad geen trage beestjes. Zoiets in huis halen. :face_with_peeking_eye:

1 like

Die jongen in de bus was een prutser. Ik ben bij heel veel mensen thuis geweest die heel professioneel met de hobby omgingen. En die werkte ook met een sluisdeur en hadden ook netjes bordjes op de deur voor hulpverleners zodat ze geen gevaar liepen.

Er gebeuren jaarlijks meer ongelukken met honden.

Maar ik vervuil dit topic een beetje :sweat_smile: Excuus ik zag dat bericht over het pendelbusje en kreeg een flashback :joy:

2 likes

Tja, ga ik natuurlijk de verkeerde lange man aanspreken.
Mij herken je zo: ik ben een van de weinige vrouwen die daar zonder man loopt.

7 likes

Met een stoere Vostok om de pols. :sunglasses:

Zal ik die doen? Dat valt wel op. Kan ook zijn dat ik mijn rode seiko presage draag.

1 like

Rare vraag maar wordt op de Rikketik beurs ook nep verkocht ?

126710GRNR "Bruce Wayne"GMT-Master II
N.o.t.k.

1 like

Da’s een heel normale en slimme vraag hoor.

Yep. Zeker. Zoals die hierboven dus. Met hele hopen.

3 likes

Owww…

Had ik niet verwacht :sweat_smile:

Helaas wel inderdaad…