Rikketik

contact @gekkehuus maar, hij kan je er alles over vertellen…

1 like

nee, ik heb hem weer van de pols gehaald en teruggelegd :slight_smile:

13 likes

Weer vermakelijk om te lezen allemaal :smile::+1:t2:

2 likes

Ja, en leuk dat ik daar dan weer voorbij loop met gele schoenen en gele buff.

1 like

Zoals gewoonlijk met @JimSoul op Tissot-jacht geweest. Vanalles bekeken maar uiteindelijk niks gekocht :sunglasses:

26 likes

Geweldig zeg die bezels. Die tropic op de oranje Jenny kan beter als je het dan toch over de kers op de taart hebt. Is dit siliconen? De FKM zijn 2 tinten donkerder. Als dit ook de FKM is heb ik niks gezegd en vertekend de foto.

2 likes

Ik heb wat betreft horloges niet echt iets gevonden. Was ook meer op het gereedschap gericht. Het begint nu echt ergens op te lijken.

Had gehoopt een Bergeon 30180 ergens te vinden voor een schappelijke prijs, maar helaas. Uiteindelijk viel het oog op een set Bergeon verenwinders en kwam een HF lid mij helpen toen ik wat nokjes aan het zoeken was. Samen even naar gekeken maar de conclusie was helaas dat op de veel gebruikte maten toch te weinig vlees zat. Ontmasker jezelf! :grin:

17 likes

Die tropic is niks inderdaad. Normaal draag ik alleen vintage tropics. Ik wilde is proberen hoe het ongeveer stond voordat ik een vintage oranje tropic kocht.

Vind het wat teveel van het goede, voor deze ben ik er nog niet echt uit wat de band combinatie moet zijn🤔

3 likes

Een originele zwarte Tropic. :pray:

4 likes

De Löwenthal = Pontiac = Bovet
Maar dat wist je al denk ik

2 likes

Twee aardige oude (quartz) duikers als gokje gekocht gisteren, helaas niet echt leven in. :grimacing:
Jammer van die Pulsar vooral want octagon bezels zijn voor mij :100:

11 likes

Ik had geen idee, vond vooral de kast erg mooi.

2 likes

Aan de bovenste pusher te zien is dat een mono rattrapante
Het kaliber is een door Bovet gemaakte variant van een Valjoux kaliber.
De pusher heeft die speciale vorm om hem weer uit te kunnen trekken.
Ze zijn bijna niet te vinden.
In het werk zit - als het goed is - een speciale veer - voor de rattrapante.
Ook die ontbreken vaak en zijn helemaal niet te vinden.
Bovet, Löwenthal en Pontiac zijn de enige merken die ik ken met dat systeem (alle gemaakt door Bovet)

7 likes

Gisteren was een hele gezellige dag bij Rikketik, zelfs Assie vond het leuk. Hoefde voor de verandering eens geen taxi te spelen daar we met @JohnvdT mee konden rijen.
Helaas niets van mijn gading kunnen vinden, kan ook gebeuren en John was op zoek dat kamelenbandje wat ze nou net niet hadden bij Rikketik. Alleen jammer dat ik een aantal leden ben misgelopen, komt wel weer een andere keer :smile:
Natuurlijk ook even bij Pascal langsgeweest, leuk mee gepraat en volgens mij ook voor hem een geslaagde Rikketik waar hij reclame kon maken.

Tot zover een hele leuke dag:

Maar toen ik thuis kwam klapte ik echt in elkaar, niets ernstig hoor maar heeft met mijn ME te maken. Dus ben ik snel mijn mandje in gegaan, heb niets op HF gedaan. Maar vandaag gaat het weer goed.

Maar zoals de laatste weken, deze week weer een thema week waarbij duikers een rol spelen, ongeacht welk merk, dus kunnen een hoop leden meedoen. Hoop echt dat veel meedoen, afgelopen 4 weken deden er best wel een aantal mee. Geen strenge voorwaarden, zolang je maar met je horloge kunt duiken tot ongeveer 200 meter. Zo sluit je weinig mensen uit, dus iedereen kan mee doen, ongeacht een goedkoop of duur horloge. We zijn allemaal gelijk :wink:
Zal er zoals @fdpg1963 voorstelde (folkert) een apart topic voor maken, hoop tot ieders tevredenheid :+1:

Heb wel John geciteerd, maar dit geldt voor allen natuurlijk.
John nog wel een lesje geleerd hoe te onderhandelen, heeft ie ter plekke kunnen ervaren :grin:.

Zelf zag ik maar 1 horloge, een Glashütte bij een Duitser. Een vintage, maar wat ik ook vroeg hij bleef vaag in zijn antwoorden. Dus nam ik het risico niet om voor die te gaan, verder zag ik dus voor mij niets bijzonders. Alleen Assie wilde een leerbandje van 19 mm, wel gevonden alleen niet in de juiste kleur. Komt ook wel goed, misschien gewoon eens bij Ali kijken :wink:.

Excuses dat ik gisteren niet kon antwoorden :innocent:.

Gr, Ferry

16 likes

Wel gisteren weer meer geld uitgegeven als gedacht :stuck_out_tongue:,maar wilde de Breitling Rouleaux toch heel graag hebben op mijn old chronomat …
De eerste die ik zag lag los maar daar moest ik een chronomat op leer bijkopen :zipper_mouth_face:.
De 2de en de laatste die ik gezien heb die zat op een horloge ,en de verkoper wilde hem wel voor een redelijk bedrag los verkopen.
Alleen door mijn grote polsen uiteraard weer veels te klein :neutral_face:,maar nog wat losse stukjes voor een zeer redelijke prijs kunnen scoren.
Alleen zou niet weten hoe ik hem moet langer maken,en ben helaas niet de meest handige Harry .
Woon in Flevoland dus zal maar eens een horlogemaker zoeken,de meeste juweliers vertrouw ik hier niet zo in.of misschien iemand hier op het forum die weet hoe het moet.
Verder voor de mooi nog een Ingersoll gekocht ,en een Citizen radiocontrol titatium ,maar gaat nog niet op tijd loopt wel mooi maar snap er geen bal van ook via internet niet.
Wel hier de foto,s dat was mij lege zak avontuur :sweat_smile: en een fijne dag allemaal Groet.

12 likes

Vintage apollo :wink:

22 likes

14 likes

Of iets wit’s zoals deze stijl. Ook gaaf met dat oranje. Maar zal wel niet meevallen te vinden in vintage denk ik.

3 likes

Heb er daar een stuk of 10 van maar vond de combinatie geen 10

1 like