Rikketik

Je bedoelt deze, duidelijk in mindere staat verkerende 610?

2 likes

Mooie oogst, Friso!
Met name de Omega lobster en de UG.
Maar wat voor mij de killer is, is dat crack-lepeltje :joy:

5 likes

Wow, wat een plaatje! Zit niet op de Breitling boot maar voor deze zou ik zo opstappen. Wat is de referentie?

Geslaagd. Gezellig. En rook gewoon prima in de hal. Ze lijken toch iets er aan gedaan te hebben. Zuurstof voldoende.

Een bak roest gekocht, eigenlijk alleen voor de triebniet tool

Want had deze Boley ponsen online gekocht en ze bleken toch niet in mijn triebniet te passen. :frowning: dan maar op zoek naar een tweede triebniet. Nooit genoeg tools toch?

Dat wordt wekenlang avonden met schuursponsjes aan de slag. :sweat_smile:

net zoals @TKH wat rub-in jewels

En op advies van @Lexaf wat ultrasoon spul. Gelijk gebruikt als ponsenontroester :yum:

20 likes

Dit is mijn buit vanmiddag.

Een paar boortjes, een horlogeband en een complete set komtangetjes.

Voor de liefhebbers, deze leverancier had nog een vrij complete 8mm horlogemaker draaibank in prima staat. Volgens mij van Bergeon of Boley. En dat alles voor slechts €1100,-

7 likes

Mijn bijdrage voor vandaag.

34 likes

Ik heb waarschijnlijk heel veel forumleden ontmoet maar geen van allen herkend.

7 likes

Alleen die lobster is al een dagje Houten waard - imho :+1:

1 like

Was toch een andere, die ik heb gezien stond geen prijs bij.

Mijn kennis is zonder meer te oppervlakkig om horloges goed te beoordelen. Het is ook iets gevoelsmatigs. Als ik dit soort bedragen uitgeef, zou ik dat toch liever bij iemand doen die ik kan weten te traceren als er iets niet klopt. En van wie ik een trackrecord - zoals via dit forum - kan zien. Maar voor de echte kenner zal het vast anders zijn.

2 likes

:smirk: :pleading_face:

Eens :smiley:

Ook belangrijk :rofl:

2 likes

Wederom een leuke dag gehad.
Niks gekocht maar wel een aantal mooie Tissot’s gespot.

Deze bij @gekkehuus

En deze bij diverse verkopers

En een mooie 33.3

45 likes

Ik zag er idd ook een fraai aantal liggen :star_struck:

1 like

Nice! Wat was de prijs van deze?

6 likes

Die vierkante Tissot in rvs had ik in handen.
Een vroege bumperautomaat.

Vraagprijs daarvan was Eur. 850,-.
Zweedse verkoper.

1 like

Leuke samenvatting van je dag en nog leuker dat je mij (te herkennen aan dezelfde hoed als op m’n profielfoto) en mijn dochter (in de bolderkar) op je eerste foto hebt staan :sweat_smile:

4 likes

De rechthoekige Tissot is toch meegegaan naar huis zie ik :grinning: leuk :+1:

2 likes

It wasn 't me (this time)…:sweat_smile:

Eigenlijk zou ik helemaal niet gaan vandaag vanwege familieverplichtingen. Maar die zijn uitgesteld, dus ging ik toch maar richting Houten vanochtend. Met een vast voornemen om dit keer niets, nou ja misschien één klein dingetje… misschien één horloge… te kopen. Ik ging vooral voor de gezelligheid en om de horlogevriendjes aan de koffietafel te ontmoeten en te spreken. En gezellig was het! Met Tim, Peter en zijn echtgenote, Jenneke, Bas, Patrick, Rich & ega en wie ik mogelijk vergeten ben te noemen. De koffie was zoals gewoonlijk weer niet te hachelen, maar ach, je kunt niet alles hebben.

Het bloed tikte natuurlijk weer waar het niet tikken kon dus kwam ik tòch nog thuis met 3 horloges. En een handvol oranje(!) horlogebandjes. Leuk voor Koningsdag…

Hieronder de buit. Ik kon het niet laten dus ik ben vanavond al aan het poetsen geweest. De drie aanwinsten zijn al weer helemaal netjes en van nieuw glas en bandjes voorzien. De uurwerkjes van alledrie lopen als een tierelier, dus daar hoeft voorlopig niets aan gedaan te worden.

v.l.n.r: Een Flora in een puntgaaf RVS kastje, waarin mijn favoriete uurwerk, een AS 1130,
een Fortis met een niet al te aangesleten gold plated kast en een ETA 2452 automaat
en een Repco-Watch met eveneens een mooie RVS behuizing en ook een automaat, een mooie Felsa 690.
Niet gezocht en toch gevonden. Ik denk in zo’n geval altijd maar: die lagen op me te wachten. :smiley:

Tussen de bedrijven door scoorde ik ook nog 10 oranje maar wèl leren horlogebandjes. Ze waren zó goedkoop (1 euro p/st!) dat ze ondanks de kleur alleen al goed waren voor de gespjes.

Met een blij en tevreden gevoel weer in de auto en zonder files weer terug naar Rijswijk.
Thuisgekomen de bandjes nog eens goed bekeken en ze waren niet eens zo heel erg oranje en dus bruikbaarder dan ik dacht.

Eén ervan bleek wonderwel te matchen met de nieuw verworven Fortis.

Het was een mooie dag!

44 likes

Mooi Lex! Het was inderdaad weer gezellig èn leerzaam!
Erg leuk om weer wat gezichten te zien van - inmiddels- oude bekenden en van enkele nieuwe bekenden. Arie (Betula) en Erik(canwatch) en zijn ouders en een sympathieke Belg uit Gent waar ik de naam nu al van vergeten ben(excuses!)
Ik kwam vooral voor deze ’ meeting’ , ja ontmoeting is het inderdaad!
Natuurlijk ook voor de stand van Marnix…:roll_eyes:
Volgende keer weer, hopelijk ook met Patrick, Boris en Serge en ?..
Afijn, leuke dag gehad en goed gescoord!

En net als jij Lex, meteen gaan poetsen!
Deze prachtige Venus ( ja had beloofd eraf te blijven, maar…)

Wordt vervolgd!

23 likes