Rikketik

Ik heb er geloof ik nog wel een paar ergens…:thinking:, en trouwens aardig wat lege vintage dameskastjes op van die veterbandjes…

Mooi inderdaad. Ik zag je al kijken naar die kar. Wel tof ding hè

1 like

Zo dat scheelt al een pak :rofl:

Voor het eerst bij Rikketik geweest. Veel mooie vintage horloges gezien en had het niet zo druk bezocht verwacht. Verder geen last van spruitjeslucht gehad

3 likes

De manier om je kind mee te nemen naar een beurs en tegelijkertijd je aankopen te vervoeren :sweat_smile:

1 like

Heb je ook kamelenleer?

1 like

Zoals beloofd:
Van

Naar:

Met alleen een beetje speeksel kwam er zoveel los, dat de hele wijzerplaat toch maar schoon moest. Ik kon het weer niet laten😅

23 likes

Mooie aanwinsten! Tip voor de citizen, zoek eens op Ref naar de gebruiksaanwijzing, zijn op imternet heel veel te vinden.:grin:

en… hoe smaakte het Radium vandaag?
Wel mooi geworden zo!

4 likes

Laat ik dat nu eens niet op voorraad hebben. Wel (in een andere verzameling) een mes met een heft van kamelen bot.

1 like

Nee, geen Radium, deze …

1 like

Leuke buit! Precies het soort horloges waar ik ook altijd voor te porren ben als ik ze (voor een leuk prijsje) tegenkom. Ze zien er meestal uit als niet aan te pakken wrakjes, maar niet zelden komt er na wat TLC een leuk horloge tevoorschijn dat het waard is om in de verzameling opgenomen te worden. En zo niet, dan verhuizen ze naar de projectenbak of het lijkendoosje. Maar er zit dan altijd nog wel iets aan of in wat voor een ander probleemgeval weer een oplossing kan bieden. Meuk is (vaak) ècht leuk! Geniet ervan!

9 likes

Leuk om al deze reactie’s te lezen en dat het weer een geslaagde dag is geweest voor velen van jullie.
Ik had ook graag richting Houten willen gaan zondagochtend maar ik ben zaterdag middag met barstende koppijn mijn bed in gegaan en er maandag pas weer uit gekomen.
Volgende Rikketik maar weer in de agenda noteren.

3 likes

Goede keuze geweest om toch te gaan schoonmaken :ok_hand:

1 like

Dankjewel! Het was een twijfelgeval. Ik snap iedereen die zegt’ nooit aan beginnen!’ wèl hoor!

4 likes

:joy: misschien de wijzerplaat aanpassen met pseudo-automatic.

3 likes

De rikketik beurs is niet alleen om horloges en/of uurwerken resp. onderdelen en/of gereedschap bij elkaar te sprokkelen.

Het is ook een ontmoetingsplaats voor mensen die iets met de horlogematerie hebben en hun gemoed willen delen.

Dus wordt er onderling afgesproken om bij te kletsen.

Ik ben al heel lang bezig met horloges, maar ga nu toch langzaam aan mijn avatar aanpassen naar dating-match-maker-vinwat.

Blijkt dat ik afgelopen zondag als koppelaar bezig ben geweest om een paar horloge freaks aan elkaar te koppelen.

De rikketik wordt langzaam een datingsite voor het bij elkaar brengen van horloge minnende kwa-oudjes.

Toch wel leuk en apart om mee te maken.

dixi

21 likes

:sweat_smile: dat wordt dan tindervinwat of zoiets ?

6 likes

Of LEXA vin(d)wat… :rofl:

4 likes

Wat is @Lexaf dan :rofl:

1 like