Rikketik

Ik ben vandag voor het eerst naar de rikketik geweest en ik moet zeggen het was heel leuk om te zien wat er allemaal zoal gebeurd.Zo word er een horloge gekocht voor 50 euro maar ik heb ook gezien dat er een horloge voor 12000 euro werd verkocht. Ik zelf zou denken als het 12000 euro moet kosten dan ga ik liever naar de winkel,ik ben een leek op dit gebied maar ik heb daar merk horloges gezien voor prijzen dat moet wel nep zijn. Op een beurs als deze vindt ik dat er gekeken moet worden of het allemaal echt is. Ik heb mijn derde seiko gekocht en natuurlijk bij Rob eerst een seiko 5 seamaster en toen een oranje monster en vandaag een seiko skx007 en Rob had ook een gele monster omwijs mooi en dit zal nijn volgende worden?, maar verder was het een leuke beurs.

Vandaag heb ik ook de Rikketik met een bezoek vereerd. Ik vond het erg leuk om een aantal forumleden eens in het echt te zien en kennis te maken. Niet veel gekocht, alleen een horloge kistje met zachte kussentjes erin zodat ik ook de horloges met metalen banden netjes kan opbergen (35 Euro voor 10 horloges) en een beetje gereedschap.
Op termijn wil ik toch ook eens een horloge open kunnen maken, al is het alleen maar om me aan het uurwerk te kunnen vergapen:) Op advies van de kenners zal ik zo af en toe eens wat meer gereedschap van een goed merk kopen. Bergeon of zo. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

Hallo Tom en Ed,

Het heeft niet moegen zijn… :frowning:
Na maandenlang al met Morse te hebben afgesproken om samen naar de Rikketik te gaan, ben ik sinds vrijdag overvallen door een zware bronchitis en totale afonie…
En als je weet dat je bij die vlotte noorderburen rad ter tong moet zijn om een beetje te kunnen afbieden, kon ik vandaag dus op de Rikketik niets gaan doen met een strottenhoofd dat geen enkele klank kan voortbrengen…:frowning:

Hopelijk volgende keer beter…

Het is altijd leuk om wat forumleden IRL te ontmoeten.

Maar ik heb van Morse gehoord dat het een fijne dag is geweest.