Rikketik

Ik ben vandag voor het eerst naar de rikketik geweest en ik moet zeggen het was heel leuk om te zien wat er allemaal zoal gebeurd.Zo word er een horloge gekocht voor 50 euro maar ik heb ook gezien dat er een horloge voor 12000 euro werd verkocht. Ik zelf zou denken als het 12000 euro moet kosten dan ga ik liever naar de winkel,ik ben een leek op dit gebied maar ik heb daar merk horloges gezien voor prijzen dat moet wel nep zijn. Op een beurs als deze vindt ik dat er gekeken moet worden of het allemaal echt is. Ik heb mijn derde seiko gekocht en natuurlijk bij Rob eerst een seiko 5 seamaster en toen een oranje monster en vandaag een seiko skx007 en Rob had ook een gele monster omwijs mooi en dit zal nijn volgende worden?, maar verder was het een leuke beurs.

Vandaag heb ik ook de Rikketik met een bezoek vereerd. Ik vond het erg leuk om een aantal forumleden eens in het echt te zien en kennis te maken. Niet veel gekocht, alleen een horloge kistje met zachte kussentjes erin zodat ik ook de horloges met metalen banden netjes kan opbergen (35 Euro voor 10 horloges) en een beetje gereedschap.
Op termijn wil ik toch ook eens een horloge open kunnen maken, al is het alleen maar om me aan het uurwerk te kunnen vergapen:) Op advies van de kenners zal ik zo af en toe eens wat meer gereedschap van een goed merk kopen. Bergeon of zo. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

Hallo Tom en Ed,

Het heeft niet moegen zijn… :frowning:
Na maandenlang al met Morse te hebben afgesproken om samen naar de Rikketik te gaan, ben ik sinds vrijdag overvallen door een zware bronchitis en totale afonie…
En als je weet dat je bij die vlotte noorderburen rad ter tong moet zijn om een beetje te kunnen afbieden, kon ik vandaag dus op de Rikketik niets gaan doen met een strottenhoofd dat geen enkele klank kan voortbrengen…:frowning:

Hopelijk volgende keer beter…

Het is altijd leuk om wat forumleden IRL te ontmoeten.

Maar ik heb van Morse gehoord dat het een fijne dag is geweest.

Ik kijk uit naar de foto’s van de nieuwe aanwinsten !!!

@ Ed: Was het een echt geel Seiko-monster of een Alba ?

Ook ik ben weer terug. Eerst ge-BBQ’d natuurlijk met dit mooie weer.
Ik kwam eigenlijk om een 5je te kopen bij Rob, het is een echte duiker geworden. Een SX009 met het fantastische nr 700001 :slight_smile:
Die 5jes waren mij net te klein. Mijn polsen zijn dan ook tamenlijk breed bleek, aangezien er maar 1 klein schakeltje uit hoefde.

Verder nog een kistje bijgekocht, voor 10 stuks, en een aantal bandjes. Vanwege het gebrek aan daglicht op het moment zullen de foto’s later volgen.

Ik vond het, net als Tom erg leuk om een aantal andere forummers eens een keer live te zien.

Groeten,

Martin

Het was een echt geel monster gezien bij Rob.

Ed s Schreef:

Het was een echt geel monster gezien bij Rob.

Oelala…en hoeveel euri mocht die nog kosten ?

Hallo Marc,
Ik heb je een pm gestuurd

Ik zal het niet weten maar het blijf iets moois zo kom je nooit van het virus af.

jackwillen Schreef:

Hallo Marc,
Ik heb je een pm gestuurd

Dank je !
PB back :wink:

Vandaag ben ik ook geweest. Deze keer wat dingetjes aangeschaft. Mijn eerste horlogekistje.

Ik ben ook nog bij Rob gaan kijken. Ik heb de Sumo bekeken, maar het was toch geen liefde op het eerste gezicht (sorry Rob). Wel heb ik bij hem een Nato strap voor mijn PO gekocht. Ik vind een dergelijk bandje tijdens warm (en dus zweterig) weer toch wel comfortabel zitten, in vergelijking met een lederen band. Het is toch wel een apart gezicht zo’n band. Gezien een post van vandaag over niet standaard banden durf ik de foto bijna niet te plaatsen, maar ik waag het er maar op.

Verder heb ik nog een tooltje voor het vervangen van bandjes aangeschaft.

Ik heb ook nog wat leuke horloges gezien. Een duiker van Blancpain en Tudor. Maar ik heb te weinig kennis van horloges om te zien hoe de staat van het horloge is. Dus voor mij is het meer kijken dan kopen. Voor die prijzen durf ik het niet aan.

Maar het was weer leuk.

Michel

Hoi Ed,

De gele was een Atlas, een gelimiteerde voor de Thaise Koning.

Het gele monster… die wil ik nog erg graag scoren (voor mezelf) maar die is akelig schaars.
Ik had wel een geel Seiko5 monster, een grote bruut, maar die had ik onder de tafel omdat ie gereserveerd was. Helaas niet opgehaald.

Inderdaad, leuke dag op de Rikketik vandaag (het was warm, maar niet té warm :wink: )

Enkele erg sympathieke forumleden mogen ontmoeten (Tom, Martin, Jurgen, Henrik en Freddy en z’n charmante echtgenote, Urban en z’n eveneens charmante echtgenote.

En verder eigenlijk helemaal andere dingen gekocht dan waarvoor ik kwam.

Ging voor extra (kwaliteits-) gereedschap, maar er was maar weinig te vinden.

Bij een gezellige dame wél veel werkjes gevonden die voor een prikje weg mochten (mijn volgend weekend kan dus niet meer stuk :slight_smile: )

Een paar Flume kastjes met wijzers en opwindstiften en wat horlogekastjes gekocht.

Maar de mooiste vondst was eigenlijk die van Henrik. Ik hou het nog even stil, maar scherp jullie zintuigen alvast: een héél speciale automaat (tu) !!.

Met Fijne Groeten,

Chris.

Ik ben gisteren voor het veerst naar de rikketik geweest. Ik heb me prima vermaakt en ben vooral op de stand van Rob heel goed geslaagd. Foto’s hiervan komen vanmiddag online!

hoi rob,
is dit niks voor je?
http://cgi.ebay.com/SEIKO-MEN-4X4-AUTO-DIVER-WATCH-200M-TOUGH-BAND-SKZ251K2_W0QQitemZ270231821613QQihZ017QQcategoryZ31387QQtcZphotoQQcmdZViewItem

en deze ook.

http://cgi.ebay.com/SEIKO-TOUGH-4X4-AUTO-SCUBA-DIVER-WATCH-200M-HUGH-SKZ251_W0QQitemZ300190782077QQihZ020QQcategoryZ31387QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Ik ga nooit meer:D
Wilde alleen een opbergdoos en wat bandjes,paar pushpins en verder allen kijken en misschien kennismaken.
Maar nee kom ik met de volgende aanwinsten thuis.
Twee horlogeboxen
Een lieveheersbeestje
Dit diertje wat bij de tijd is gaat naar de vrouw van mijn vriend, die verzamelt deze diertjes.
En last but not least twee prachtige Seiko’s

De linker gelijk grijs bandje aan gekocht,stalen band is er wel bij.
Deze is tijdje geleden ook op forum langs geweest en zowaar ik vond er ook een.
De rechtse wilde niet achtergelaten worden door zijn maatje en mocht ook mee.
Heb wel gelijk gekeken of de pushpins de goede maat waren:)
Zie
Heb mijn vrouw wel moeten beloven dat ik voorlopig niet meer naar de Rikketik ga.
Heb haar met mijn hand op het hart beloofd zeker tot eind september geeb horlogebeurs meer te bezoeken.

Goed om te horen dat je Rikketik ervaring positief is. Mooie kistjes maar vooral de linker Seiko chronograaf ziet er erg mooi uit, het nieuwe bandje staat 'm ook geweldig! (tu)

Mijn beste,

Inderdaad een prachtige slag geslagen.
En die ’Seiko’ die mag er wezen, een schitterend horloge.
Veel genot bij het koesteren van al dat moois.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

Gefeliciteerd Aad. En je vouw hoeft zich geen zorgen te maken, de zomer-Rikketik is alleen voor de echt verslaafden, meestal niet de moeite waard.

Een bruine kroko voor op mijn nieuwe aanwinst. (band was maar 40 euro)