Ring rondom glas terug plaatsen.

Dag horlogemakers, om het kunststofglas van mijn Seiko 6831 - 8020 opnieuw te polijsten, dacht ik de chromen ring om het glas even te verwijder om deze te ontzien. Dat polijsten is prima gelukt, echter krijg ik de ring met geen mogelijkheid terug geplaatst.

Ik heb een simpele pers, een verloopring precies op de maat van de ring gemaakt, maar de
verwachte klik krijg ik niet te horen.

Wie kan mij helpen aan de juiste methode.

Heb je gekeken of de ring een pakking nodig heeft ?(geen ervaring met Seiko dus weet niet wat de kastopbouw is)

Het is ook belangrijk dat je de goede stempels gebruikt, valt de stempel wel over het glas?

Hoi, dank voor je reactie. Neen er is geen pakking nodig, het glas zit vast aan de kast. De ring ging er simpel vanaf, terug is dus een ander verhaal. Ik denk dat er meer kracht voor nodig is dan mijn pers kan leveren. Ik heb dus iemand nodig met een stevige pers en exact de juiste stempel.

Ik zou niet weten welke press je hebt en wat de beste methode hiervoor is… Mijn eerste press was AliXpress waar ik veel plezier van heb gehad. Geen beschadigingen etc.

Misschien een optie?

Schroef Type Crystal Bezel Horloge Back Case Cover Persgereedschap Met 20 Dies Persen Reparatie Horloge Pers Tool Horloge Case Press

1 like

Deze zijn ruk, onder belasting gaat hij scheefstaan…
Ik gebruik hem alleen om Omega Seamaster Cosmic 2000 kasten mee uit te persen.

1 like

Ik pers ze er gewoon op met een knijppers.

Tis idd even de goeie maat zoeken en harder knijpen dan je denkt…

En ik gebruik diepere doppen om bezels te persen:

Anders raak je vaak het glas.

3 likes

Je moet wel over het glas heen ja.

1 like

Wees voorzichtig. Als het niet lukt, ga naar een horlogemaker.

Kijk maar eens online en zoom in op de bezels. Je zou niet de eerste zijn die de bezel breekt… je hebt echt een goede pers en de juiste maat nodig.

Goede pers is de oplossing. Wat je nog zou kunnen proberen is de ring in de oven verwarmen bv op 65 graden zodat hij een klein beetje uitzet en hem dan - voorzichtig - persen.

1 like

Rack Press En diepe doppen :ok_hand:
Gebruik zelf nu vaak diepe kunstof pom? doppen.

1 like

Een hele goedemorgen allemaal, ik ben absolute blij met het advies dat jullie mij hebben gegeven. Ik ben dan ook tot de conclusie gekomen dat er meer kracht bij komt kijken dan ik had ingeschat. Het is wat Ruud schrijft, je moet i.d.d. meer druk zetten dan je denkt. Het persje dat ik heb is beslist onvoldoende , veert teveel mee en blijft ook niet 100% vlak onder druk. Ik ga dan ook over op een robuuster apparaat om die ring erop te persen. Iedereen hartelijk dank voor jullie bijdrage en een fijn weekend.

4 likes

Die staan hier ook nog op de wensenlijst :+1:t2:

1 like