Rios 1931 Alligator band

ik heb voor mijn nieuwe GS een Rios 1931 Prestige gekocht in donkerbruin

mooi ding, prima kwaliteit, maar nog stugger dan iets wat heel stug is. Is er ervaring mee dat dit soepeler wordt of is dit iets voor de lange adem?

Geen idee over deze specifieke rios. Maar er is een reden voor dat Grand Seiko alligator banden kosten wat ze kosten.

Ik heb zelf een paar rios 18mm zurich gekocht, ook alligator, maar dun, en die zijn mooi soepel. Ik heb ook wat kaufmann alligatorbanden en die bevallen me ook prima, als ze eenmaal in vorm gebogen zijn.

Leren banden hoeven van niet per se heel soepel te zijn, als ze maar prettig aanvoelen en in de vorm van mijn pols gaan staanz

1 like

los van de prijs, heb ook een ander Rios bandje en dat lijkt ook wel bandstaal :astonished:

Het is een natuurproduct, de stugheid verschilt in mijn ervaring van band tot band ook al heb je hetzelfde merk en type. Maar banden worden met dragen beter zittend en soepeler.

4 likes

Föhn erop zodat het bandje lekker warm is en dan gelijk om de pols doen. Deze truck doe ik ook bij nieuwe schoenen.

2 likes

Dit moet ik thuis ook gewoon even testen! :grin:

gewoon dragen, komt vanzelf.

Als je echt moeite wilt doen kun je Saphir Reptan gebruiken aan de bovenzijde. Dit gebruik ik voor mijn schoenen van hagedis en alligator. Werkt perfect, voedt het leer en houdt het soepel.

1 like