RIP Molequin band

Geweldig dit , ach een beetje leedvermaak :wink:

2 likes

Nubuck en suede behandel ik met S100 mat.
Blijft lekker ruw en de kleur wordt opgefrist.

Vet maakt glad!!!afbeelding

3 likes

Koperborsteltje.

Ja, daar is Klazien weer! Maar, serieus. Wel zachtjes vanwege het stiksel.

5 likes

En als je aan de slag gaat met een koperborsteltje, leg het bandje dan eerst even een paar uur in de vriezer, dan hardt de wax uit.
En als laatste redmiddel kan je ook ‘omninettoyant’ van Saphir gebruiken.

2 likes

Ziet er een stuk stemmiger uit zo! En hij zal lekker ruiken en mooi soepeltjes zijn.

I approve. :+1:

Is dat Frans voor “Je hebt teveel voor die allesreiniger betaald”?

Mocht het een troost zijn, ik heb het omgekeerde probleem: Een mooie vintage band van me heeft twee slijtplekken gekregen omdat de lugs van m’n Lord Matic zo kort zijn en hij tegen de kast aan wrijft. Ik heb dat ding al met was, schoensmeer en god jan en van alles ingevet, maar ik blijf de lichte plekken zien.

Shit happens.

4 likes

Ik heb nog zo gezegd; gebruik gebogen pennetjes! Onnozele schoenpoetser die je daar bent

3 likes

Ik heb het anders opgelost. Een dunnere, dressier band gekocht. Ziet er nog sjiek uit ook. In bruin glanzend old-timey plat leer. Mooi man.

3 likes

Hoop gelul zonder plaatjes. Dit is HF, man.

1 like

Je hebt gelijk.

Zo. Plaatjes voor de sfeer. Of een macro foto van een leren band nodig is? Dat weet ik niet. Fijne band. Komt, grappig genoeg bij Watchgecko weg.

7 likes

Olijfolie geprobeerd? Gebruik dat zelf voor m’n ledere notitie boek houder, werkt perfect. Wellicht ook voor het horlogebandje.

2 likes

Waarschijnlijk wel. Het wordt ook geleverd in die kleine flesjes.
Ik ben overtuigd. Volgende keer probeer ik de ‘Andy’.

2 likes

Dat zorgt er inderdaad voor dat je een donkere kleurverandering. Dat gebruik ik zelf op mijn nubuck wandelschoenen en mijn Timberland boots.
Wil je terug de originele look heb je 2 mogelijkheden, ofwel geduld hebben tot het door het dragen terug wat slijt ofwel een zandsteen suède schoonmaak blokje gebruiken en zachtjes terug opschuren.
Ga zeker niet aan de slag met andere producten of koperborsteltje. Daarmee heb je veel kans om het bandje in de vernieling te helpen.

(Persoonlijk vind ik het zo ook niet misstaan hoor)

Dit is het verschil op wandelschoenen

En dit terug na een tijdje dragen

1 like

Zou ik vermijden, grote kans dat je vlekken krijgt.

1 like

Haha, ook mooi toch!

1 like

Maar wat geprobeerd, beetje verdunde zeep en nadien met fijne korrel licht geschuurd. Niet onaardig, de oorspronkelijke kleur komt alweer dichterbij! Thanks voor de tips allen!

10 likes

Ik vind 'm zo een tintje donkerder wel mooi geworden.

Dat trekt wel bij met een hete zomer :wink:

Voor suède/nubuck heb ik zo’n soort borstel/spons