Ik vond het Molequin bandje op mijn King Seiko er vanmorgen wat dofjes uitzien, ik dacht wellicht kan ik het wat nieuw leven inblazen door het dunnetjes met wat neutrale leder wax in te wrijven… helaas de geweldige kleur compleet naar de vaantjes! Nu inmiddels 4 uur later nog even donker, ben bang dat het niet meer bij trekt…
Ach, we maken er maar een wijze les van €125 van… de kleur is nu niet onaardig maar wat minder bijzonder dan het originele blauw/grijs! Er is gelukkig een custom bandje van SLLS onderweg, een schrale troost
Voordat je halsoverkop je band in de zeepsop of wasbenzine legt, geef hem een paar weken om weer bij te trekken. “In principe” zal hij weer wat doffer moeten worden als de wax wat uitdroogt, wil dat echt niet vlotten dan kun je hem zachtjes inwrijven met wat alcohol op een watje
Edit: beetje afhankelijk van wat je er precies op hebt gesmeerd natuurlijk. Uit nieuwsgierigheid, wat heb je er precies opgesmeerd?
Ok wat ik letterlijk gedaan heb na het lezen van dit topic
Ik heb een nubuck blauwe band die ik te licht vond, ik heb mijn blanke schoenvet gepakt en op de onderkant van het bandje gesmeerd . Resultaat: prima kleur !!!
Een soort blanke wax obv bijenwas voor ‘alle soorten leer’ aldus de verpakking… Geen agressief spul ofzo lijkt me. Ik wacht netjes af wat de kleur doet, hoe dan ook geen ramp.
Nubuck leer is geschuurd en dat heb je dichtgesmeerd door het te waxen. Je kunt voorzichtig met een fijn schuurpapier de bovenkant weer opruwen, dan herstel je het oorspronkelijke effect weer.