RIP Molequin band

Ik vond het Molequin bandje op mijn King Seiko er vanmorgen wat dofjes uitzien, ik dacht wellicht kan ik het wat nieuw leven inblazen door het dunnetjes met wat neutrale leder wax in te wrijven… helaas de geweldige kleur compleet naar de vaantjes! Nu inmiddels 4 uur later nog even donker, ben bang dat het niet meer bij trekt…

Dit was hem

Nu is dit hem 🤦

20 likes

6 likes

Prachtig. Veel beter zo toch?

Als je m weggooid geef ik je m’n adres wel :smirk::joy:

8 likes

Zeker niet meer dezelfde look maar opzich ook niet lelijk geworden

5 likes

Rip.

Het enige dat ik bij die banden doe is ze met een gummetje schoonmaken.

Dit resultaat kon je verwachten.

2 likes

Ach, we maken er maar een wijze les van €125 van… de kleur is nu niet onaardig maar wat minder bijzonder dan het originele blauw/grijs! Er is gelukkig een custom bandje van SLLS onderweg, een schrale troost

1 like

Wat is het leven saai als je nooit fouten maakt…

2 likes

Wasbenzine. :ok_hand:

Niet in de fik steken, maar mee afsoppen met een geel keukensponsje.

90% zeker dat het lukt, disclaimer. :grin:

4 likes

@HorloG zo is het!
@PeterLC haha, die hou ik in gedachten! Kijk het nu even aan!

1 like

En de Klazien uut Zalk award gaat naar…

7 likes

Meer een ‘leermoment’ :nerd_face:

15 likes

na verloop van tijd zal hij ook wel weer wat lichter worden.
als je leer ‘voeding’ geeft kleurt het inderdaad donkerder.

4 likes

Beetje handzeep of afwasmiddel kan ook helpen om hem weer wat lichter te maken

1 like

Voordat je halsoverkop je band in de zeepsop of wasbenzine legt, geef hem een paar weken om weer bij te trekken. “In principe” zal hij weer wat doffer moeten worden als de wax wat uitdroogt, wil dat echt niet vlotten dan kun je hem zachtjes inwrijven met wat alcohol op een watje

Edit: beetje afhankelijk van wat je er precies op hebt gesmeerd natuurlijk. Uit nieuwsgierigheid, wat heb je er precies opgesmeerd?

3 likes

Ik zou hem inderdaad wat tijd geven. Zal wat lichter worden.

1 like

Ok wat ik letterlijk gedaan heb na het lezen van dit topic :joy:

Ik heb een nubuck blauwe band die ik te licht vond, ik heb mijn blanke schoenvet gepakt en op de onderkant van het bandje gesmeerd :joy:. Resultaat: prima kleur !!!

Dus de rest van de band ook maar gedaan :joy:

Bedankt voor de tip man !

16 likes

@anon50762135

1 like

Er zijn ergere dingen, eh kleuren. De volgende keer misschien renovateur gebruiken?

1 like

Een soort blanke wax obv bijenwas voor ‘alle soorten leer’ aldus de verpakking… Geen agressief spul ofzo lijkt me. Ik wacht netjes af wat de kleur doet, hoe dan ook geen ramp.

Nubuck leer is geschuurd en dat heb je dichtgesmeerd door het te waxen. Je kunt voorzichtig met een fijn schuurpapier de bovenkant weer opruwen, dan herstel je het oorspronkelijke effect weer.

2 likes