Dag mensen,
Ik was net weer verliefd geworden op mijn Philip totdat ik de stift eruit trok. Weggebracht naar een hele vriendelijke juwelier hier in Groningen. Het blijkt dat de tirette hemelen is en aangezien het gaat om een G10.711 is het uurwerk niet meer te maken. De enige optie is dus vervangen. De kosten zouden zon 100 euro zijn. Ik wist niet of ik dat het waard vind, dus ik heb het horloge kosteloos terug gekregen.
Nu was het niet een heel duur horloge met een niet heel bijzonder uurwerk, maar ik wil jullie wel om advies vragen. Ik heb het horloge gedemonteerd teruggekregen. Is het zinnig om het uurwerk te vervangen?
Wat zouden alternatieven zijn? Ik begrijp dat dit uurwerk al een tijdje uit de running is. Zijn er andere dingen waarop ik moet letten los van de diameter, plaats wijzers chronograaf, plaats datum en misschien de dikte?
Waarschuwing voor domme vraag:
Misschien een gek idee, maar als je een automatisch uurwerk kunt vinden met de zelfde dimensies, zou je dan kunnen upgraden maar een automaat?
Waarschuwing gek idee:
Als uurwerk vervangen een optie is, is zo’n ding nu eigenlijk te modden? Ik zie namelijk eigenlijk alleen maar Seiko waarbij dat gebeurt, maar ik zou best wel wat met de wijzerplaat en handen willen doen. Ik vind dat neon groen namelijk een doorn in het oog.
Sorry voor de spam Guys, maar in de kliko gooien kan altijd nog.
1 like
Een automaat met deze chrono lay-out ga je niet vinden. En deze zijn vaak duurder dan die €100 van een vervangend quartz uurwerkje.
2 likes
Hier is het forum meer dan voor bedoeld! In mijn beleveing een goed topic!
Maar inhoudelijk kan ik je helaas niet verder helpen… het is aan jou de keuze of je het waard vind hier geld is te steken! Beetje kosten baten analyse voor je zelf.
2 likes
Klopt dit uurwerk is niet te repareren enige optie is vervangen voor een nieuw uurwerk, je kunt hier geen ander uurwerk inzetten.
1 like
Als het horloge emotionele waarde heeft, dan zou ik het doen. Is het gewoon een leuk horloge dan zou ik hem zoals die is in de kast leggen. Het horloge zelf vertegenwoordigt namelijk geen/weinig economische waarde dus alles wat je er in stopt krijg je er niet meer voor terug.
Dus alleen geld aan besteden als het een erfstuk of een geschenk van een dierbare of iets dergelijks is.
1 like
Super bedankt allemaal! Ik vind het een helder verhaal.
Het kan, maar de vraag is of je het moet willen… Ik leg hem gewoon even in de kast, maar mijn gevoel is dat ik gewoon elke euro die ik voor horloges over heb aan de kant ga zetten. Bijvoorbeeld voor het horloge dat ik vandaag heb gepast:
Hier krijg ik vlinders van. Grappig genoeg boeiden me de automaten van dit model niks. Persoonlijk vond ik ze te groot of met de datum bovenaan. Eigenlijk vind ik deze al groot.