Rita uit een oude doos - wie weet meer.

Middag forummers,

Vandaag komt Rita uit een oude doos. Ligt daar waarschijnlijk al meer dan 50 jaar in.
Klein ding +/- 25 mm.
Opdraaien en loopt - komt wat traag op gang maar doet 't nog.

Wie weet meer over Rita ?

Is dit de moeite om op MP te zetten/en of te laten servicen (ik heb geen TL om hier iets aanbieden) of is het 'niks ?

Groet,
Giel

1 like

Even in het juiste groepje gezet, dan heb je meer kans op succes :wink:

En hier worden doorgaans geen uitspraken over gedaan conform onze regels, en let op dat het niet een verkapt verkooptopic wordt!

1 like

Hoi Valentijn,
Je mag mijn vraag gerust editen als daar iets ongepast op staat.
Is waarschijnlijk horloge van een van mijn grootouders geweest en ik heb al even gezocht maar niks kunnen vinden. Klakkeloos wegkieperen lijkt me zonde als voor zoiets nog liefhebbers zijn (wat ik eigenlijk niet verwacht). Vandaar mijn vraag.

Microlisk vertelt het volgende:

Onderdeel van Recorbet en die maakten nogal wat merken zo te zien Mikrolisk - The horological trade mark index
Over de waarde kan ik je niks vertellen maar een mooi periode-stuk in ieder geval.

Er staat e.e.a op Mikrolisk:
Aangezien het een Zwitserse is, neem ik aan dat hij bij de Era hoort( gelieerd aan Edox)
Dameshorloges worden nauwelijks verzameld, dus de waarde blijft heel laag ( tientjes)
Als hij nog loopt, is een service waarschijnlijk genoeg, dat is niet onder de honderd euro ( zeg ik maar heel voorzichtig)
en dus zeker duurder dan de verkoopwaarde.
Maar leuk is t’ ie wel!
Als er goudmerk op staat is het een ander verhaal, vanzelfsprekend. Een foto van de binnenkant zegt meer over het uurwerk zelf.

Heren dank voor de Info,
Toch al weer iets opgstoken want die Mirkolisk site kende ik niet.
Ik vermoed zelf eerder koper dan goud - zie ook geen goudmerkje.

Openmaken is een dingetje want zit ‘geperst’ zichtbaar lipje - dus dat ga ik zelf niet doen.
Maar we zijn al weer iets verder…

3 likes

Sleets bladgoud