Rival Automatic Incabloc 25

Ik weet niet of er standaard topics voor deze vraag zijn, maar ga het toch hier proberen.

Bij het opruimen vond ik dit horloge (de band is niet meer origineel). Het is een automatisch uurwerk, wat met horten en stoten op gang is gekomen. Maar het loopt… Vast niet perfect, maar daar is aan te werken natuurlijk.

Nou vraag ik mij een paar dingen af:

  • de leeftijd
  • zou het echt 14k goud kunnen zijn?
  • heeft het horloge enige waarde en is een servicebeurt zinvol?

Ik heb geprobeerd te zoeken naar oude horloges van Rival, maar kan er weinig over vinden. Is dit een merk zoals alle anderen?



Alvast bedankt voor de hulp!

Hij loopt nog steeds en prima op tijd.

Is er iemand die iets kan vertellen over deze (Zwitserse) klok? Heb me rot gezocht vandaag, maar vind er weinig tot helemaal niks van…

Heb ook even gezocht, maar kan er ook niks over vinden.

Thanks voor de moeite. Heb me vandaag echt letterlijk suf gezocht, alle vintages gecheckt die op dit type lijken, maar he-le-maal niks…
Had ook niks anders verwacht, maar vroeg het me af. Ik denk dat dit horloge zeker al 18 jaar niet gedragen is. Pakte het op, paar keer schudden en het loopt voor zover ik nu kan oordelen nog steeds best prima.

Voor zover ik van de foto’s kan opmaken is het horloge geen goud maar verguld. Kijk ook maar eens op de uiteinden van de lugs dan zie dat het daar versleten is.

Als de achterkant van staal is, is het horloge al praktisch zeker niet van goud.

Het merk Rival is meervoudig gebruikt volgens http://www.mikrolisk.de, als je geluk hebt dan is het een sub-merk van Buren of LIP en dan zit er waarschijnlijk een kwalitatief hoogwaardig uurwerk in, en anders kan er werkelijk van alles inzitten. Maar daarvoor moet het horloge wel open. Het is verder wel een leuk klokje, gewoon een nette band erop, eventueel (laten) servicen en dragen!

@gschoots
Dank je, dat ga ik eens uitzoeken. Wil hem best open maken hoor. Hoe kan ik deze openmaken?

Met een sticky ball (lukt meestal, tenzij hij te strak dicht zit) of met een Jaxa tang. Als je interesse hebt, ik heb er volgens mij nog wel eentje over.