Een van de redenen om dit forum te gaan volgen is het aanbod van horloges. Mijn, terechte, verwachting was dat er dan tenminste sprake zou zijn van kwalitatief redelijk goede horloges.
Een opvallende post was die van RLC: een jubileumhorloge van Hout-Brox alleen voor de verzendkosten…
Door toeval komen kledingzaak-namen veel voor in mijn leven. Als kleine jongen had ik een kameraad uit de familie Lampe, als puber heb ik in de hondenfokkerij van mw. Cloppenburg gewerkt, een oude buurman is daar zijn hele leven kleermaker geweest en mijn voorouders zijn, net als al deze namen en die van Carl en August, textielhandelaren uit het oosten geweest en hier blijven hangen.
En dan komt een horloge langs wat bij het 100 jarig bestaan van Hout-Brox is uitgegeven. Mooi!
De kast en het glas zijn inmiddels gepolijst en het originele (!) bandje, eigenlijk twee stukjes hout, heb ik in de olie ‘verzopen’ (dank je wel voor deze methode, forumcollega) en opgewreven.
Inmiddels heeft het horloge voor de nodige verhalen van mijn oude buurman gezorgd. Mooi.
Leuk om te zien dat het horloge in goede handen is en een nieuw leven krijgt. Je hebt hem prachtig opgeknapt! Heel veel plezier ervan gewenst. Geniet ervan in alle gezondheid
Een Quartz uurwerkje. Ik heb het horloge destijds gekregen toen ik op de middelbare school zat en Houtbrox 100 jaar bestond en ik daar een Emporio Armani horloge kocht (zie foto onderaan). Het horloge lag stof te happen en ik ben blij om te zien dat @Charles2 het horloge mooi heeft opgeknapt en er hopelijk nog veel draagplezier van heeft.