RLC - het verhaal van een gratis horloge

Een van de redenen om dit forum te gaan volgen is het aanbod van horloges. Mijn, terechte, verwachting was dat er dan tenminste sprake zou zijn van kwalitatief redelijk goede horloges.

Een opvallende post was die van RLC: een jubileumhorloge van Hout-Brox alleen voor de verzendkosten…
Door toeval komen kledingzaak-namen veel voor in mijn leven. Als kleine jongen had ik een kameraad uit de familie Lampe, als puber heb ik in de hondenfokkerij van mw. Cloppenburg gewerkt, een oude buurman is daar zijn hele leven kleermaker geweest en mijn voorouders zijn, net als al deze namen en die van Carl en August, textielhandelaren uit het oosten geweest en hier blijven hangen.

En dan komt een horloge langs wat bij het 100 jarig bestaan van Hout-Brox is uitgegeven. Mooi!

De kast en het glas zijn inmiddels gepolijst en het originele (!) bandje, eigenlijk twee stukjes hout, heb ik in de olie ‘verzopen’ (dank je wel voor deze methode, forumcollega) en opgewreven.

Inmiddels heeft het horloge voor de nodige verhalen van mijn oude buurman gezorgd. Mooi.

Kortom, een geweldig dankbaar cadeautje.

74 likes

Mooi👍

Leuk!

Lieverd is het toch, die Ralph

12 likes

Heel leuk!!
Én lief, idd🥰

2 likes

Positieve karmapunten voor ons Ralph. Hij heeft in het verleden ook wel eens een gratis horloge gehad, als ik het mij goed herinner :sunglasses:

Ralph, je bent een Stern! :star2:

28 likes

Leuk verhaal, veel plezier gewenst.

En… de horloge hemel vol met mooie zwarte duikers heeft een kandidaat op de lijst er bij.

En toen had je mijn interesse, vertel eens.

2 likes

Leuk om te zien dat het horloge in goede handen is en een nieuw leven krijgt. Je hebt hem prachtig opgeknapt! Heel veel plezier ervan gewenst. Geniet ervan in alle gezondheid :sunglasses::+1:

5 likes

Oh even terug gelezen ik snap hem. Het leek alsof het een reactie was op mijn reply.

1 like

Je kunt ze binnen het uur nog verwijderen door op de drie puntjes te klikken naast het schakel pictogram en daarna op het prullenbakje.

@jur kun je de provecerende wannabe grappige reacties die dit leuke topic met forum spirit proberen te verzieken opschonen? Alvast heel erg bedankt.

5 likes

Leuk, zit een beetje in de hoek van de rechthoekige horloges van Hamilton en Longines, zeg maar. Ook leuke actie van @RLC.

Maar wat voor uurwerkje zit er in? De Breguet-wijzers zijn natuurlijk gewoon geinig.

2 likes

Een Quartz uurwerkje. Ik heb het horloge destijds gekregen toen ik op de middelbare school zat en Houtbrox 100 jaar bestond en ik daar een Emporio Armani horloge kocht (zie foto onderaan). Het horloge lag stof te happen en ik ben blij om te zien dat @Charles2 het horloge mooi heeft opgeknapt en er hopelijk nog veel draagplezier van heeft. :sunglasses::+1:

De lederen band is echt heel mooi geworden want die was eigenlijk echt afgedragen. Twee stukjes hout zoals TS al zei. Is nu weinig meer van te zien. :blush::+1:

5 likes

Mooie actie, leuk horloge!

1 like

Lachen, mooi verhaal.

1 like

Mooi dit!

1 like

Mooie actie . :relaxed:

1 like

That’s the (forum) spirit!

1 like

Prachtig !! :+1: