RLC Review: Seiko Sarb familie (Sarb065 Cocktail Time, Sarb033, Sarb017 Alpinist)

Super gedaan Ralph! Top! :+1:t3::+1:t3::grinning:
Seiko is en blijft voor mij een leuk en interessant merk.
En voor jou vast ook :wink:

1 like

Leuk hoor, wat een werk!

Wat ik vaak mis, ook in reviews van de bekende blogs overigens, is een foto van het zijaanzicht/profiel en andere ‘hoeken’.

Voorbeelden van het web:

Als je echt los wilt gaan kun je pocket shots maken, en banden- en kledingcombinaties (sportief vs netter):

Lekker makkelijk voor mij om die foto’s van het web te trekken. Maar mischien kun je dat meenemen in de reviews van alle Omega en Damasko modellen die je dit weekend gaat maken :stuck_out_tongue:

2 likes

Zeker mooie shots zou het bij een volgend review in acht nemen. Haha Damasko heb ik niet, Omega wel :slightly_smiling_face:. Dit weekend werk ik als iedereen slaapt en slaap ik als iedereen wakker is, dus verwacht geen reviews te maken :wink:

Leuk verslag, dank je wel! Heb zelf ook een SARB033 en kan me helemaal vinden in je verhaal. Superfijn horloge, draagt heerlijk en erg mooie vormgeving.
Door je artikel ook geïnteresseerd geraakt in de Alpinist, mooi horloge!

2 likes

Leuke review! De SARB serie heeft mij nooit zo getrokken eigenlijk. Maar de 033 is natuurlijk wel een klassieker.

1 like

Verdorie! Nu moet ik ook nog een strakke dresser van Seiko hebben! Nee ik heb geen materiaal/spullen nodig! Dat maak ik mij wijs.

Wat een mooie reviews, dit doet u voortreffelijk. Hiervoor dank en ik heb veel waardering hiervoor.

2 likes

Hartelijk dank voor het compliment :blush:. En welke van de Sarb collectie staat nu op je lijstje?

Bij mij in ieder geval de SARB 33. Goede reviews inderdaad

1 like

Get one before it is too late! :grimacing::+1:

Mooie set. Ik heb bijna dezelfde lineup, ook een cocktail time en een Sarb017. Bij die laatste een AR coated glaasje laten plaatsen om het groen nóg meer tot zijn recht te laten komen. Ipv een Sarb is er dan een SARX gekomen, stukje duurder maar ook weer een stuk strakker afgewerkt.

Heel bijzonder wat Seiko weet te leveren voor relatief interessante bedragen, en elk uniek op een eigen manier.

1 like

Leuke review! Volgend jaar staat voor mij een reis naar Japan gepland, dus ik ben benieuwd wat ik daar tegen kom… (Ik hoop een Alpinist😎)

1 like

Nice! Japan staat ook nog op mijn lijstje en dan met een zakgeld voor een Seiko shopping spree :sunglasses::+1:

1 like

Mooie review, dank je.
Ik twijfel al geruime tijd over een seiko sarb 017.
Mijn absolute voorkeur.

1 like

Convince yourself :sunglasses:

3 likes

Dank voor deze mooie en duidelijke review. Ik ben nieuw in de wereld van HF. De top review helpt mij verder in de speurtocht naar een nieuwe stuk! Thanx RLC

1 like

Hé Ralph, naar aanleiding van die topic over het veranderen van Seiko:

Als ik dit zo terug lees ben jij veranderd. Je topics zijn anders geworden, sindsdien.

Het blijft, nu ik 'm weer zie, een meer dan keurige review van de SARB serie. :+1:

Wat een fantastisch verslag, bedankt!
Ik kwam bij deze topic omdat zocht op Seiko en eigenlijk gewoon reclame wilde maken voor het beste ‘waar voor je geld’, de Seiko SGG729P1. Weliswaar quartz maar Titanium, saffierglas en 10 ATM waterdicht, zojuist ‘voor de heb’ gekocht voor maar €145,-…bij die internet grootgrutter terwijl de adviesprijs € 230,- is.
Wat een mooi helder no-nonsens comfortabel stijlvol ding.
Ik ben van na de T Ford tijd dus dit is voor mij een Volvo stationcar

Nu snel je Seiko duikhorloge verslag lezen
Eigenlijk heb ik mijzelf een Omega Seamaster beloofd, liefst een oude 120 Jacques Mayol maar die Seiko maakt toch ook klassiekers…

1 like