Ro-da-ni-aaaaaaa

Een meer dan bekend deuntje in Vlaanderen verdwijnt. Best jammer, want een icoon in de Vlaamse/Belgische wielersport.

4 likes

Jammer, dit merk kom je eigenlijk niet echt tegen in Nederland, ze maakten vroeger hele mooie duikers horloges :smile:

Dat deuntje is hier in de gangen op werk regelmatig te horen… koersliefhebbers zullen het niet vergeten :slight_smile:

1 like

Weet nog hoe ik als kleine kadé op den trottoir van de chaussée zat te wachten op de Brabanse Pijl. Toen dit deuntje eraan kwam werd de spanning te snijden om te zien wie er op kop was.
Daarna natuurlijk ook de lege bidons gaan oprapen.

5 likes

Goh, en ik heb nog altijd mijn Thierry Boutsen Rodania in de kast liggen :slight_smile: Bijna vergeten…

1 like

Ja die Rodania Thierry Boutsen lijn.

In de tijd keek ik bij mijn grootouders dikwijls naar het nieuws op RTL om feeling te houden met het franstalige landsgedeelte en de taal. Daar was dan een reclame van Rodania, een heer in een vintage sportwagen kon niet overweg met de versnellingspook, maar kon feilloos schakelen nadat een dame hem een Rodania om omgespte.

1 like

Zoiets ? :grin: :grin: :grin:

2 likes

De mijne… 26jaar geleden gekocht bij de lokale juwelier… en vorig jaar een nieuw bandje gekocht bij de zoon die ondertussen de zaak heeft overgenomen. Als dat geen nostalgie is :wink: Rodaniaaaaaaa :slight_smile:

1 like

De man is overleden. RIP

1 like

Da’s schrikken!