Road trip : Amsterdam Vintage Watches.

In mijn zoektocht naar schakels voor Jubilee restauratie , kwam ik uit op de site van AVW.
Even een berichtje naar Jasper was voldoende , kom even langs zei hij , ik help graag een handje!

Super tof natuurlijk maar helaas zijn zaterdagen geen werkdagen , toch maakte hij tijd vrij om even naar de zaak te komen , iets wat ik zeer kan waarderen.
In een volle winkel met klanten nam hij alle tijd om wat mooie horloges te laten zien en uitgebreid toe te lichten.
Absoluut een unieke ervaring , de passie druipt er af bij Jasper , wat een eindbaas.
Ik kan echt iedereen aanraden een bezoekje te brengen aan Amsterdam Vintage Watches.

Een mede horloge fanaat was meegegaan , gewapend met een spiegelreflex camera.
Fotoshoot!

@HanDavinci , mooi spul die DayDates , ben erg benieuwd naar jouw incoming.

Prachtige porselein witte plaat met arabic swords en roman numerals.
Zeer zeldzaam , hier was Jasper ook zichtbaar over in zijn nopjes.

Radium heeft de wijzerplaat op een mooie wijze verkleurd , mijn eerste gedachte was , cheese dial.

Vooral de indexen van dit model waren erg mooi , zelfs elegant.

Pareltje van een horloge , mijn handen geven geen licht gelukkig.

Ploprof , allemachtig wat een apparaat , indrukwekkend.

Ondertussen lag mijn eigen O.P zielig alleen op de balie te slingeren.
Tot verwondering van een medewerker , die ermee in zijn hand vragend om zich heen keek. :joy:

Zucht , wat een klasse is dit :drooling_face:

Het is niet alleen Rolex dat de klok slaat , ook vintage Vacheron aanwezig , prachtig!

Toen kwamen de heavy guns tevoorschijn , met als persoonlijke favoriet de single red met tophat plexi.

Over prijzen praten is niet interessant , toch vroeg ik naar de Comex? , jah tonnetje.
Sta je dan met een Rolex van een tonnetje.

Een zeer geslaagde dag , ik heb er van genoten.
Mocht er ooit weer een vintage Rolex bij gekocht gaan worden , dan ga ik naar Amsterdam Vintage Watches.

DJ met zwarte Tapestry he Jasper :wink: , laat maar weten!

@AmsterdamVintageWatches , nogmaals bedankt.

123 likes

Mooie foto’s van mooie horloges!
Leuk man, dank voor het delen

1 like

Gaaf man! Bedankt voor het delen :+1:

1 like

Leuk om te lezen. Ziet eruit als een pretpark voor horlogefreaks. Bedankt voor de foto’s. :ok_hand:t3:

1 like

Toffe foto’s en wat een pracht stukken.

1 like

Mooi man…hardstikke leuke Road trip…dank voor het delen. :+1:

1 like

He man. Leuk dat je langskwam en thanks voor dit stukje! Foto’s zijn gaaf man, allow me om ze te gebruiken voor onze Instagram stories :slight_smile:

Cheers

22 likes

Mijn beste,

Een plezante reportage van een “luilekkerland” reisje!!
Leuk hoor. Bedank voor het delen.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Tuurlijk , go your gang!

3 likes

Leuk verslag? Ook wat foto’s van de zaak wellicht?

Ondanks dat ik in de rook van Amsterdam woon en de meeste juweliers wel van binnen heb gezien, ben ik nog nooit bij AVW langs geweest. Waarschijnlijk door lichte haat-liefde verhouding met vintage (ondanks deze uit de collectie…)

2 likes

Awesome Zenith :ok_hand:
Kom eens langs! Je hoeft biets te kopen maar dan kan ik wellicht je “verhouding” meer richting “liefde” sturen :slight_smile:

8 likes

Leuke foto’s en verhaal bedankt! :+1:t2:

Dank voor het aanbod! Zal de volgende keer even langs wippen. :slight_smile: :+1:

1 like

Jij hebt een fantastische dag gehad zo te zien. Leuk om op deze manier ook eens over AVW te lezen.

1 like

Helaas geen foto’s van de winkel verder , gewoon langs gaan inderdaad!
Prachtig die Zenith , ik heb exact deze ook gehad!

Wel deze foto nog , Jasper in zijn element.
Roep vintage Rolex , dan kijkt hij zo.

10 likes

Bedankt voor het delen! Die Comex :heart_eyes: Maar 100K??? :crazy_face:

Even een klein zijstapje als de TS het toelaat :slight_smile:. Wanneer mogen we een horloge als “vintage” classificeren? 15, 20, 30 jaar?

1 like

Ben ook niet zo van de vintage
Maar deze zenith
Zeer mooi
Welk type is dat ?

Nice Ronaldo :+1::facepunch:

1 like

Goede vraag.

In mijn optiek is vintage status niet alleen leeftijd maar ook of een object gewilder wordt door de jaren heen.

Doet mij denken aan een filmpje van avw , werd de vraag gesteld of een Rado van x jaar oud ook vintage wordt.

Jasper : nee , gewoon oud :joy:

4 likes