Roadtrip en een nieuwe aanwinst!

Soms gaat een horlogeliefhebber zijn, best ver. Zover dat je een horloge zelf in t buitenland gaat ophalen. Heb dit in het verleden ook veelvuldig gedaan en dat waren altijd leuke tripjes. De horloges zijn alweer weg, maar de herinneringen blijven!

Via een forum contact gehad met iemand die mijn Air King wel zag zitten en ik zijn horloge. Via PB uitgebreid contact gehad maar we kwamen er niet helemaal uit. Uiteindelijk heeft hij voor 95% water bij de wijn gedaan (ik de andere 5%) en hadden we een deal. Maar ja, hoe ga je dat doen met alle risico’s van de post (zeker omdat we allebei iets moesten versturen)? Oplossing was simpel: ik kom wel naar je toe. De dag erna had ik ook een spannende dag op het werk, dus dit was ook de perfecte afleiding.

De dag begon al vroeg in t treintje

GMT om de pols, we gaan tenslotte naar een andere tijdzone

Waar zouden we eens heen gaan?

Dit maakt t al een stukje duidelijker

Eenmaal aangekomen ook weer een treintje. Overigens dik lopen stressen om alle aansluitingen te halen maar het was gelukt.

Nu is t wel duidelijk waar we zijn! Foto vanuit een rijdende trein genomen dus toeval dat bord erop staat.

Had eerst wat tijd om door de stad te lopen. Vanzelfsprekend even horloges kijken op

En dino’s kijken

Nadat ik om 13:00 al 14 kilometer had gelopen, was het ook tijd voor een biertje en een hapje eten.

Uiteindelijk afgesproken bij het Science museum om het horloge te overhandigen. Op dezelfde etage als het restaurant was ook de ‘clockmakers department’. Gaaf om te zien. Wist overigens niet dat George Daniels een Patek heeft voorzien van een co-axiale ankergang.

Het horloge!
Bijna vergeten dat ik ook voor een horloge kwam! Jullie moeten weten dat sinds deze uitkwam, ik al superenthousiast was. De hoge prijs en het feit dat je ze heel weinig (gebruikt) ziet, maakte hem niet echt bereikbaar.

De Zenith Doublematic! Volgens mij echt een uniek horloge. Combinatie van een chrono/grote datum/wereldtijden/alarm heb ik volgens mij nog niet ergens anders gezien. Alarm is uitschakelbaar door middel van de knop op 8 uur. Die knop gebruik je ook om de eigen veerton van het alarm op te winden. Je kunt daarnaast zien of ie vol (groen) of leeg is (venstertje wordt dan rood).

Horloge is best groot met 45mm maar doordat de lug-to-lug afstand maar 49mm is, is ie prima draagbaar!

(Sorry maar geen tijd voor een echte unboxing)

Ben er echt superblij mee! Eens, hij is best druk maar de afwerking is echt zo ontzettend goed. Maar to be honest, mag dat ook wel voor dat geld. Blijft voor lange tijd in mijn collectie, dat weet ik zeker!

Mijn vlucht ging overigens om 20:00 pas weer terug dus had nog even de tijd om in Londen rond te brengen. Even bij Harrods mij verlekkerd aan alle horloges en een stukje vlees gegeten (haha I wish. Let op, dit is per 100gr)

Treintje terug gepakt (ook hier is t druk)

En na de meest inefficiente security op een vliegveld ever, uiteindelijk weer op de weg terug.

Om 23:45 deed ik de voordeur weer thuis open. 20km in de benen en een hele leuke ervaring verder! En nu van het horloge gaan genieten!

110 likes

Mooi verhaal en mooi horloge Tom!

1 like

Hahaha, je moet er wat voor over hebben :+1:

Maar erg mooi klokje!!

Van harte!

1 like

Lekkårrrr

1 like

Cool!! Wat een boel functies!

Oh ja… nu nog een aantal mooie foto’s van het horloge, ipv citytrip :wink:

1 like

Mooi verhaal én een prachtig horloge!:+1:

1 like

Wat een topper. Super dat je altijd een herinnering aan de trip zal houden. Geniet ervan!

1 like

Leuk verhaal, gaaf horloge! Proficiat en bedankt voor het delen.

1 like

Mooie trip en een nog mooier horloge !
Van harte !

1 like

Ik vond mijn trip van Utrecht naar Nijmegen van gisteravond al ver gaan :wink:
Zonder gekheid. Mooi verhaal en schitterend horloge!

2 likes

Dat geeft inderdaad wel een extra dimensie aan het kopen van ee horloge. Erg leuk verhaal en een zeer bijzonder horloge inderdaad. Ik had het nog niet eerder gezien.

1 like

Wat een gedoe! :joy:
Erg mooi horloge en zo’n trip maakt het natuurlijk extra mooi. Gefeliciteerd!

1 like

Leuk om te lezen. En mooi horloge ! Geniet ervan :wink:

1 like

Heerlijk zo’n ervaring! Gefeliciteerd met je aanwinst en geniet er van.

1 like

Van harte kerel. Mooie aanwinst!

1 like

Leuk verhaal om te lezen, geeft een nieuwe aanwinst net wat meer sjeu.
Op welke manier ben je met deze koper in contact gekomen? WUS of iets dergelijks?

1 like

Na het lezen van deze zin wist ik dat het niet anders dan een goed verhaal zou worden :grin:
En dat klopte nog ook!
Tof verhaal en wat een onwijs vet uurwerk!
Mocht hij ooit in de verkoop gaan verwacht ik wel dat er een retourtje londen bij zit, hoort nou eenmaal bij de ervaring :wink:
Thanks voor het delen! :thumbsup:

3 likes

Via TZ-UK in dit geval

2 likes

En op z’n koptelefoon;

2 likes

Mooie aanwinst, leuk verslag! Veel draagplezier toegewenst met de Zenith.

1 like