Roamer Anfibio vintage ladies

Bij het opruimen van een rommelkast op zolder kwam ik dit Roamer anfibio ladies horloge tegen.

Ik vermoed dat ik deze enkele jaren geleden na het overlijden van mijn moeder in de kast heb gelegd, en volledig ben vergeten.

Het is denk ik een automatic of een handwinder, het staat er niet op. Maar hij loopt nog wel.

Het bandje aan de achterkant is wat groen uitgeslagen door de oxidatie, en wil ik vervangen.

Is er iemand die iets meer kan vertellen over dit horloge qua leeftijd en evt. bijzonderheden?

5 likes

Graag een foto van de achterkant zonder het bandje en het uurwerk, als het het deksel verwijderd kan worden.

Sowieso jaren 70 horloge. Leuk ding :slightly_smiling_face:

1 like

Ik heb 'm nog niet open kunnen maken, maar zal ik vanmiddag proberen.

Toch even tijd kunnen vrijmaken :slightly_smiling_face:

Ik durf 'm eigenlijk niet veel verder uit elkaar te halen…

2 likes

Dit typenr staatop het deksel: Mod 468-1230 049

En even een schoonmaakbeurtje gegeven…

2 likes

Op het deksel staat ook het inliggende mechaniek: Roamer MST-467 :slightly_smiling_face:

2 likes

Mooie kwaliteit weer van Roamer, en optisch nog in goede conditie! Met deze funky vormgeving op de juiste band heden ook echt nog wel draagbaar! Paars suede zou wel eens gaaf kunnen zijn, of klassiek bordeaux rood.
Lijkt mij de moeite van een service nog wel waard mits er een Mw Alex_K is die hem wil dragen.

Leuke vondst!

2 likes

Die mevrouw is er inmiddels al 26 jaar. :slightly_smiling_face:

Dus ik ga denk ik idd een mooi bandje zoeken, en het horloge laten servicen.

3 likes

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&MST_468

MST_468-1

MST_468

2 likes