Roamer Automaat?

Ik heb deze al heel lang in mijn bezit.
Gekocht voor de verzameling stikker folie zit nog achterop.
Maar ben benieuwd wat deze waard is.
Mogelijk wil ik hem wel verkopen.
Kan er niets direct over vinden.
Weet ook niet meer hoe oud deze is.
Zijn hier nog kenners ?

10 likes

Gaaf horloge! Ik kijk dan altijd op EBay en dan met name waarvoor ze de laatste tijd zijn verkocht. Meestal staat er ook wat info in de beschrijving. Ik kan alleen deze vinden van 6/12/2020:

Hoop dat je er iets aan hebt.

2 likes

Dankjewel !
Wow maar die heeft geleefd !
Helaas heb ik de doos niet meer.
Was vroeger niet zo belangrijk.
Maar deze is het zelfde. Maar dan nieuw!
Hij is ook echt prachtig.
Maar heb zoveel horloges.

1 like

Ik denk dat je echt een heel mooi en vrij waardevol horloge hebt.

De oude Roamers zijn kwalitatief sterk en staan goed bekend. Maar het is vooral de nieuwstaat die hoge ogen gaat gooien. Die brushing op de kast is fantastisch en de bezel is ook zo bizar nieuw nog.

Ik zou er geen prijskaartje aan durven hangen, maar het lijkt me wel dat hij voor veel meer weg kan gaan dan het exemplaar dat geleefd heeft.

1 like

Dan weet je ongeveer wat de waarde is van een geleefd exemplaar. Weliswaar met doos en papieren etc. Denk dat die van jou dan rond de €1000 waard is? Er zijn er niet veel van dus het ook maar wat iemand ervoor over heeft.

1 like

Ja het is natuurlijk altijd zo (wat een gek er voor geeft) natuurlijk.
Maar had geen idee.
Ligt al heel veel jaren in de kast dragen vind ik zonde.

Leuk! Vrij laat jaren '70 model met MST 522 uurwerk, laatste manufactuur uurwerk van Roamer. Compleet uurwerk met snelverzet voor de datum en hacking functie. Cool zo in NOS conditie, waarde rond de 300-400€ denk ik.

1 like

Bedankt voor het antwoord.
Leuk dat ik het uurwerk weet.
Zie boven een op E bay zwaar gedragen beschadigt E 620,00 Geboden!
Oké met doos maar mijne is nieuw en nooit gedragen.
Ik verzamel dus koop ook om te bewaren zoals deze.

Dit is wel een beetje categorie wat de gek ervoor geeft hoor. En van die rare voorbeelden waar veel op is geboden is niet meteen een juiste leidraad, dat is een beetje het misleidende van internet vandaag de dag. Op Catawiki gooien als je hem wilt verkopen dan bepaalt de markt wel wat het waard is. Een dergelijk NOS exemplaar zou best wel eens voor gekke bedragen weg kunnen gaan :smiley:

1 like

En er staat een prachtige Roamer Chronograaf op dit forum te koop die voor € 850,- niet verkocht wordt. Wie het weet mag het zeggen. Ik denk dat de collectible waarde van het merk Roamer niet zo hoog is als jij denkt.

1 like

Ik heb geen idee. Dus daarom vraag ik het hier.
Maar inderdaad die is ook heel mooi.

Dat is tegenwoordig gokken, men biedt 50-60% van geschatte waarde tegenwoordig. En de veilingmeesters zijn troep, men is ook wat voorzichfer en verstandiger.

Verkapte verkooptopic nr.3,wees eens wat creatiever met de OP,die zijn telkens hetzelfde :joy:

Interessant. Ik zag in dit geval het kaliber 522 niet eerder - ik zal harder moeten jagen!

1 like