In een eerder bericht heb ik aangegeven een aantal horloges uit mijn verzameling te willen verkopen.
Zo ook de mechanische Roamer, welke in een uitstekende staat verkeerd.
Graag hoor ik van jullie van welk jaar dit horloge ongeveer is en een richtprijs bij verkoop.
Er is weinig over dit specifieke model te vinden, maar het rode R-merk duidt op een productiejaar in of na 1972. Inwendig zal waarschijnlijk het toen spiksplinternieuwe 11,5 ligne (26 mm), 17 steens automaatcaliber 522 met tikgetal 21.600 werkzaam zijn, dat ook in het model met de naam ‘Searock’ te vinden is. Wanneer de datum snel te corrigeren is, dan is het zeker de 522.
Het is niet ondenkbaar dat dit klokje de roemruchte stolpbehuizing van dit merk heeft. Ik zie in ieder geval geen schroefdeksel. Openmaken is bijzonder lastig en vergt speciaal gereedschap. Vervolgens moet zo goed als zeker het al even bijzondere glas vervangen worden en dat wordt zoeken.
Waarde? Tja, wat de gek/verzamelaar ervoor over heeft, zou ik zeggen.
Excuses, ik had die ranfft-link gemist. Maar los daarvan is een automaat ook een ‘mechanisch opwindhorloge’. Dat nogal grof afgewerkte MST-caliber kan ik nou niet bepaald een hoogstandje noemen, maar ja, ieder z’n meug natuurlijk.