Ik wil graag een Roamer mustang indianapolis kopen maar heb geen enkele ervaring met oudere horloges.
Heeft iemand tips waar op te letten. Er staat wel wat op ebay maar het blijft dan een gok of het wat is natuurlijk.
Ik heb regelmatig contact met een Roamer verzamelaar en genoeg Roamers op de werkbank gehad om te durven zeggen dat dit exemplaar van Ebay een correct horloge is. Er zit wel een haartje onder het glas en de wijzerplaat is iets gevlekt aan de rechterkant.
Het uurwerk is de MST 478. Het kastnummer is 181.478 met 34.5 mm diameter zonder de kroon.
Vintage1982…de wandelende vraagbaak😎
Ik bezit momenteel slechts één Roamer horloge, maar ik ben wel een liefhebber van dit eigenwijze merk. Ik vind dit exemplaar wat je hier laat zien echt heel mooi. Dus met het positieve advies van @Vintage1982, en een redelijke startprijs op de Baai, zou ik zeker een gokje wagen en een bod doen…
Succes!
Heel leuk merk inderdaad. Eigenwijs, zelfstandig en de inhouse uurwerken zijn prima kwaliteit. Jammer dat ook Roamer overgestapt is op ETA op een gegeven moment. Ik hoorde wel laatst dat MST de machines eens heeft afgestoft en geinspecteerd met dat monopoly gedrag van ETA. Misschien gaan ze wel weer inhouse produceren.
Staat op de caseback hoor De rest is te achterhalen met behulp van Roamer lijsten en tabellen. Geen geheim, iedereen die daar interesse in heeft, mag me een pb sturen. Dan komt het als PDF naar je toe.
Ik heb ook even gekeken naar die aanbieding op E-bay.de. Mooie duidelijke foto’s, maar niets van de binnenkant, helaas… En best wel een erg gevlekte wijzerplaat. Haartje op het midden van de foto kan een haar buiten op het glaasje zijn. Geen servicegeschiedenis, dus neem maar aan dat het echt nog een beurtje nodig heeft. Ook 50 tot100 piek. Alles bij elkaar vind ik de vraagprijs van €850,-- echt VEEL te hoog! Gaat dit de kant op van de hype met Enicar?
Mijn (slechts) 2 centjes…
Ik zat te denken aan 350 euro. Jammer inderdaad dat de wijzerplaat vuil is. Wat wel mooi is is dat de orginele nsa band er bij zit. Die kosten inmiddels ook wel wat . Ik heb wel mooiere mustangs gezien maar die hebben een niet orginele leren band.
Ik krijg hier 250 tot 300 euro van de Roamer guru te horen. Daar moet je nog wel even kosten voor een servicebeurt afhalen dan.
MST 478 was een interim uurwerk, gemodificeerde ETA, omdat de 520 serie nog niet klaar was.
Roamer is zeer zeer te vergelijken met Enicar. Het zou me niet verbazen als meer mensen dat eens doorkrijgen en de prijzen ook beginnen te stijgen.
Bedankt voor alle info. Als iemand dit type horloge te koop weet hoor ik het graag .
Ik heb deze Roamer ook gezien op ebay. Ziet er goed uit Heeft een MST 471 uurwerk. Is dat beter ?
Hoi Vixen, ik heb exact dit horloge voor je, stuur je even een pb.
---- Text verkeerd geplaatst, mag verwijderd worden ----
Deze Roamer gaat meestal voor gemiddeld 400 euro tot zo’n 650 euro weg,
Vixen 164. Als dat impliciet je vraag mocht zijn, achter de getoonde beelden.
[ Je hebt thans gelijk gehad, Vintage 1962, ik was abuis met het eerdere ]
Laat je door de handelaren verder niets wijsmaken, Vixen 164, proberen ze altijd.
Bovengenoemde verkoopprijs is gemiddeld voor de
Roamer Mustang Indianapolis in goede staat, met slechts lichte gebruikssporen.
Wellicht ging je daar ook al vanuit.
MvG
JB
Hoe kom je daar in godsnaam bij? Zelfs de meest zeldzame Roamers ( Pasadena, Rockshell MK2s met wigvormige kast enz.) gaan niet voor dat geld weg.
-----Text verwijderd, mag verwijderd worden----
Je hebt thans volkomen gelijk gehad, Vintage 1962.
Ik was abuis met het eerdere. Ik keek ernaast op de
geopende site op mijn scherm, bij het verkeerde item.
MvG
JB
Roamers blijven leuke dingen.
Heb zelf deze gehad:
https://www.instagram.com/p/9nn2VonQvd/?taken-by=ghentwatch
Valjoux 72 Stingray.
Zowat de meest verzamelbare Roamer denk ik.
Deze heb ik nog maar gaat binnenkort ook de verkoop in.(Rolex fonds spijzen )
De ChronoDiver. Valjoux 7734