Roamer of tissot

Hallo allemaal,

Aangezien dit mijn eerste post is, is een korte introductie wel op zijn plaats.

Ik ben een 25 jarige en woon in Antwerpen, en ben zoals alle mensen hier gepassioneerd door horologes.

Ik ben nu recentelijk op zoek naar een nieuw horloge, en na de vele posts hier doorgenomen te hebben, twijfel ik nog tussen de tissot le lelocle en een roamer (ben nig uit welke model).

Nu had ik graag deze horloges eens in’t echt gezien, maar groot was mijn verbasing dat geen enkele van 3 bezochte tissot verdelers een lelocle in huis haden. Ze keken met met grote ogen aan alsof ze het in keulen hoorden donderen. Toen ik ze het horloge liet zien in de cataloog zeiden ze doodleuk: ’ ah, maar das is een zonder baterij en die worden niet veel verkocht’.

Tja, nu mijn vraag, weet iemand van jullie waar ik deze horloges een in’t echt kan aanschouwen in de buurt van het antwerpse? Ik kan ze wel laten bestellen, maar dan ben je verplicht ze te komen.

Alvast bedankt!

Ik kom niet vaak in Antwerpen, dus helpen kan ik je niet. Maarre… als een juwelier met een dergelijke opmerking op mij zou reageren, dan zou ik dat een goede reden vinden om verder met een grote boog om zijn zaak te lopen! :frowning:

Mijn beste,

Laat ik voorop stellen dat het te gek voor woorden is, dat men vrijwel geen mechanische horloges bij de door jou bezochte juweliers heeft.
Misschien dat je onderstaande juweliers over het hoofd hebt gezien, als dat zo is dan kan een bezoekje zeker geen kwaad.
Te weten: Juwelier Tensen , Juwelier Bas-aria , Juwelier Colmanen en Juwelier Jan Slaets. Allen gevestigd in Antwerpen-Stad.
De uiteindelijke horloge keuze ‘Tissot’ of ‘Roamer’ laat ik dan maar even in het midden.
Succes met je zoektocht. (tu)

Mocht het je echt niet lukken om een der bovenstaande horloges te bewonderen / passen, dan mag je altijd contact met mij opnemen. Dan pas je ze toch gewoon hier :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Hoi Garak,

Ben je al eens langsgeweest bij Slaets aan de Keyserlei in Antwerpen? Ik weet niet of hij Omega-dealer is, maar hij heeft alleszins heel wat kwaliteitshorloges… en euh, er valt te onderhandelen… :slight_smile:

Verder denk ik nog aan Colman Watches (Groenplaats) en Tensen (Huidevetterstraat). Ik herinner me ook dat ik al Omega’s zien liggen heb in het Wijnegem Shopping Center, bij Jan Maes.

Dat is zowat het eerste dat mij te binnen schiet (zijn ook degenen waar ik langs ben geweest), als ik aan nog andere denk, dan laat ik je het nog wel weten!

C.

Toch even iets rechtzetten, want ik heb mij misschien niet goed uit uitgedrukt.

Ik heb nooit willen beweren dat er in antwerpen geen mooie mechanische horloges te koop zijn, in tegendeel.
Ik weet dat er bij Juwelier Tensen ,Juwelier Jan Slaets, … zeer mooie spullen te koop zijn.

Ik heb alleen op de site van Tissot de officiele verdelers opgevraagd in antwerpen zijnde Tensen, Inno, versato & kleinman. Ik ben de eerste 3 langsgeweest en geen enkele had de lelocle binnen, zelfs het aanbod mechanishe was praktisch onbestaande van Tissot. Het was trouwens bij Versato dat men zo raar keek omdat ik perse een mechanische Tissot wou. Voor Roamer is het zelfs nog erger met maar 2 verdelers, gelukkig 1tje dichtbij in Lier.

Het ging mij dus over het merk Tissot & Roamer specifiek, niet over het aanbod in antwerpen in het algemeen.

Vandaar de vraag of iemand wist waar ik de lelocle in de buurt van antwerpen kon aanschouwen.

Een Tissot is echt prachtig…zeker de Lelocle. Maar de Roamer daartegen is wat zeldzamer. zoals je al kunt zien aan het aantal verdelers. Is dus wat unieker. De Lelocle staat op mijn wenslijst. De Roamer heb ik recent aangeschaft…Veel succes met je keuze!

Die meistersingers met 1 wijzer zijn ook best mooi! Ik had persoonlijk nog nooit zo’n model gezien.
Alleen is er volgens de site maar 1 verdeler in België, zou dit echt alles zijn?

Iemand een idee wat die meistersingers ongeveer kosten, en waar ze (eventueel online) te koop zijn?

garak Schreef:

Die meistersingers met 1 wijzer zijn ook best
mooi! Ik had persoonlijk nog nooit zo’n model
gezien.
Alleen is er volgens de site maar 1 verdeler in
België, zou dit echt alles zijn?

Iemand een idee wat die meistersingers ongeveer
kosten, en waar ze (eventueel online) te koop
zijn?

Hallo Garak,

Kijk eens voor MS op deze site.

http://www.chrono24.com/web/nl/suchen/u/index.htm?B1=1&ausstartpage=1&FZART=u&MODELL=meistersinger

Meistersinger is een mooi en goed merk, ik heb zelf deze.

Gr.JanJ.

Vreemd dat de automatische horloges niet goed verkocht worden. Ik heb een Le Locle Automatic en die bevalt mij super. Mocht je hem dus niet kunnen vinden dan kun je altijd terecht in Harderwijk, daar ligt hij in de winkel van mijn aanstaande werkgever.

wat een gezwam van die juweliers, “verkopen we niet veel”…haha. iedere juwelier dient gewoon de mooie modellen in voorraad te hebben. we hebben het niet over iets van een ton ofzo, dan wordt het wat anders…Alsof het heel exclusief is, een klok van 200+ inkoop. Let wel: ik heb hem zelf en het is een hele fijne klok, al is hij relatief goedkoop

is het eigenlijk betrouwbaar om op chrono24.com te kopen. Het is niet echt zoals bij 1 online shop komen, er zijn blijkbaar vele aanbieders op die site.

echt niemand die me wat meer info kan geven?

Mijn beste,

chrono24.com is eigenlijk een soort ‘marktplaats’ waar handelaren zich bij kunnen aansluiten. Dus chrono24.com is als zodanig niet onbetrouwbaar. Of de aangesloten handelaren welke zich middels chrono24.com aanprijzen betrouwbaar zijn kan pas worden beantwoord als je een specifieke handelaar cq aanbieder vermeld.

Orologio Signaturis Temporis

Ik heb das pas via chrono gekocht…liep prima…eigenlijk realiseer ik me dat er er 2x heb gekocht. met goed resultaat.