Enkele maanden geleden mijn papa zijn oude eerste horloge gekregen (zie mijn vorige post). De rotor was ooit gebroken en niet meer te herstellen. De kast zag er behoorlijk gehavend uit. En het glas was vol met diepe krassen.
Een beschadigd binnenwerk gevonden in India (bleek uiteindelijk niet de mst 471 maar de mst 371 te zijn). Gelukkig was de rotor toch bruikbaar. De horlogemaker heeft in mijn ogen echt voortreffelijk werk afgeleverd. Alles bij elkaar toch een 350€ gekost (incl nieuw bandje). Maar nu kan ze er weer een generatie of 2 tegen.
Ziet er weer netjes uit fijn dat hij weer gedragen kan worden door de volgende generatie.
Een mooi (kwalitatief) merk, dat Roamer. Geniet ervan! (Alleen een volgende keer India als leverancier vermijden omdat daar veel rommel vandaan komt.)
Nog best wat last mee gehad en India was zeker niet mijn eerste keuze. Maar ik kon dus nergens een andere rotor vinden voor dit mechanisme (MST471 met 44 jewels).
Een mooi horloge en dat het van je vader is geweest maakt het onbetaalbaar.
Geniet er van.
dat is mooi dat dit zo kan worden doorgegeven
een horloge dat gekoesterd moet worden,
draag hem met plezier
Zeker mooi geworden…
Mooi geworden
Het is weer een gered
Groeten Iwan
Mooi erfstuk
Prachtig! Geniet er van
Heel mooi horloge…
Gezien het verhaal is dit horloge het dubbel en dwars waard om heeel veel te dragen…
Veel draagplezier gewenst.