Roamer

ligt al jaren in de kast , zou deze nog waarde hebben ? Of alleen de goudprijs

Hoi, Hoi

4 likes

Hoi x 3…

Hoi Tina,

De meeste (mannelijke) forumleden waarderen het als je je eerst even (netjes) voorstelt en niet meteen over geld begint. Gewoon een gevoelig puntje hier. :wink:

Roamer was beslist een van de betere midden segment horloges. Als je de achterkant ook even laat zien wordt waarschijnlijk duidelijk welk uurwerk erin zit.

Dit horloge zal eerder verguld zijn, dan massief goud. Op de kast waar het bandje de kast raakt staat waarschijnlijk een inscriptie met iets van 020G of 040G

2 likes

Hoi, 2x de helft denk ik :sob:

1 like

Ben ik echt niet mee bezig maar dacht ik triple hoi ff terug meer niet…

1 like

Sorry ! Ik ken blijkbaar niet de regels , maar dit horloge ligt al 10 jaar in de kast uit een nalatenschap en ik kwam hem weer tegen, bleek hij nog te lopen , na op internet te speuren kwam ik niet veel tegen maar wel dit forum. Dacht kan ook na een juwelier gaan om te vragen of deze nog waarde heeft, de moeite waard is om na te kijken ? of ik stop hem weer terug in de kast . Ik ben blijkbaar een leek ! Sorry

1 like

Hoi Tina,

Op dit forum zijn vooral liefhebbers van uurwerken en horloges te vinden. En het gebeurt nogal eens dat er iemand vanuit het niets even wil weten wat iets waard is. Dat vinden sommige mensen, soms niet leuk. Niets aan de hand, trek het je vooral niet persoonlijk aan!

Hopelijk heeft het horloge emotionele waarde en dan zou ik het uurwerk laten schoonmaken en laten oliën door een goede horlogemaker (die zijn hier op het forum ook te vinden). En dan lekker dragen! (Dames dragen dit soort “herenhorloges” van vroeger nu ook; staat stoer!) Zoals gezegd, Roamer was best wel een goed merk.

Als het horloge geen emotionele waarde heeft en het horloge is niet massief goud is het zo’n €100,- à €150,- waard als er op de achterkant 522-xxx-xx staat. (Dat is het uurwerk dat erin zit.) Of €150,- à €200,- waard als er op de achterkant 471-xxx-xx staat. (Beter uurwerk dan de 522.)
Dit zijn ruwe schattingen, op een veiling (Catawiki bijvoorbeeld) kan het ook best meer zijn omdat het horloge nog in goede staat is. En omdat er bij oude (vintage) horloges ook een stukje inzit van “wat een gek ervoor geeft”.

Succes en als je nog vragen hebt, gewoon stellen! Er zijn hier genoeg mensen met veel kennis die je verder kunnen helpen!

3 likes

Dit dus, maar het is vaak de toon die de muziek maakt… :wink:
Hoi, hoeveel is dit horloge waard (kort gesteld) schiet dan niet echt op,
het “leek” zijn heeft daar mi. niets mee te maken.

2 likes

een foto van de achterkant alsmede van de binnenkant (waar dus evt. nrs. en markeringen zichtbaar zijn) zou ons veel verder helpen, nu is het alleen gissen en daar heb je niets aan…

99% kans dat het een MST522 of MST471 uurwerk is. Daarvoor hoeft het horloge niet open, dat staat gewoon op het achterdeksel.

1 like

Dank je voor je bericht ! Op de achterkant staat 14k 585
En onder het nr 4831610012 , vriendelijke groet , Tina

1 like

Oh ja en waterproof staat er nog boven . Vr gr

1 like

Waarschijnlijk 0 interesse om meer te weten dan wat het ding waard is.

1 like

Daarin is Tina niet uniek hier… zelfs leden die veel horloges hebben, lijken zich naast de primaire look van een horloge vooral druk te maken over de mogelijk ooit te vangen prijs.
waarde vind ik iets anders dan prijs…

Anyway, mag ik zeggen dat ik hem best geinig vindt ? Het horloge dan he ?

3 likes

Idd. die indruk heb ik inmiddels ook helaas :frowning:

Het is iets van deze tijd, ff snel iets te weten komen waarbij
het niet uit maakt of de vraag aan een mens of database wordt
gesteld…de menselijke maat raakt daarbij al verder achterop…
Met de nieuwe media zoals tablets en telefoons denkt men dat
je een ander niet meer nodig hebt omdat alles zo is op te zoeken,
hoe klein maakt dat je wereld, iets wat men mi. totaal niet in de
gaten lijkt te hebben…

2 likes

Dan is het horloge dus waarschijnlijk wel degelijk 14 karaats goud, waarmee de waarde meteen een stuk hoger ligt! (Foto van de ahterkant geeft zekerheid.)

Het uurwerk is een (onverwachte) MST483 ofwel een ETA2632! Een heel leuk horloge en ook nog eens een mooie waarde!

Hier staat iets vergelijkbaars, maar die van jou is in betere staat. Wat mij betreft als liefhebber van uurwerken echt zonde om te smelten voor het goud!

als vrouw heb je een streepje voor