Kent iemand iets van Roamer-horloges?
Het is namelijk zo dat ik er eentje kocht via ebay. Het binnenwerk vermeldt echter geen Roamer. Is het namaak of niet: dat is de vraag.
Het is namelijk zo dat ik er eentje kocht via ebay. Het binnenwerk vermeldt echter geen Roamer. Is het namaak of niet: dat is de vraag.
Roamer gebruikt (net als de meeste andere Zwitserse merken) ETA uurwerken.
Daar hoeft geen Roamer op te staan.
Plaats gerust wat foto’s!
Het is namelijk zo dat ik er eentje kocht via
ebay. Het binnenwerk vermeldt echter geen Roamer.
Is het namaak of niet: dat is de vraag.
Roamer bestaat al behoorlijk lang en de oude modellen zijn heel anders dan de moderne collectie, dus het is handig om even te vermelden welk model je hebt :).
Bij de moderne horloges zal je altijd Roamer op de rotor vinden zover ik weet (sowieso bij alle modellen waarbij de rotor zichtbaar is).
Roamer gebruikt (net als de meeste andere
Zwitserse merken) ETA uurwerken.
Daar hoeft geen Roamer op te staan.
Roamer heeft heel lang MST (Meyer and Studeli) uurwerken gebruikt. Ik dacht tot ergens in de jaren 70 van de vorige eeuw.
Als ik het goed heb begrepen was MST een vooruitstrevend uurwerk fabrikant/ontwerper met de nodige patenten op zijn naam.
Dit is een leuke “Fan” site: http://roamer-watches.info/
Op deze site lun je veel info vinden over uurwerken: http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&MST_424
Groet Tecco
Hallo
Hier twee foto’s
Het binnenwerk is niet voorzien van een naam.
Misschien bevindt er zich aan de andere zijde wel informatie.
Ziet het er uit als een echte Roamer denk je?
Op mij komt hij over als een samengesteld horloge uit verschilende onderdelen welke in grote getalen worden aangeboden op ebay door goedkope horlogemakers uit India. Maar ik kan er naast zitten.
Ik denk niet dat je er naast zit.
Ko
Maar ik kan er naast zitten.
Denk het niet.
Ik ben bang van niet. Het is in ieder geval geen MST of ETA uurwerk. Het lijkt op een Frans uurwerk.
Ik verwachtte al dat het niet veel waard is…
Het achterdekseltje lijkt me het enige dat echt van Roamer kan zijn.
Zoals mijn voorgangers al aangeven is dit geen origineel Roamer horloge, uurwerk is er een die je vaak in Franse horloges zoals Verdal ziet, wijzerplaat en logo zeker niet origineel, een zgn Bombay-Roamer , zelfbouw from India of iets dergelijks.
Als je nog benieuwd bent welk uurwerk het is. Het is de FHF 97.
Op mij komt hij over als een samengesteld horloge
uit verschilende onderdelen welke in grote getalen
worden aangeboden op ebay door goedkope
horlogemakers uit India.
+1