Roast mijn (deels toekomstige) collectie...

Zeer zeker gewaardeerd!

Misschien heb ik wel een heel erg standaard persoonlijkheid :slight_smile:
Mijn avatar heeft misschien haar op de borst maar mijn alias is niet voor niets gekozen, ik hoef niet zo nodig op te vallen. Voer voor psychologen.

Anyway, veel dank voor je uitgebreide en doordachte reactie!

Ps.
Achter bijna alle blijvers zit een verhaal, een moment, een viering of een verlies. Geboorten, adopties, scheidingen, overlijdens, het zit er allemaal in. Kopen om te kopen heb ik gedaan, maar dat liep snel (nog meer) uit de hand.

4 likes

Wat een krachtpatsers! Indrukwekkend! Ik weet niet of ik ooit zo definitief kan zijn in mijn keuzes maar ik vind het wel leuk om te zien hoe je met verzamelen omgaat :slight_smile:

En ik zou die bluefin houden als ik dan toch input mag geven hahah

1 like

Zou je adviseren je budget een flink stuk op te rekken.
Want van deze troosteloze meuk kan alleen de verkopende partij blij worden.

Ik heb zelf geen advies hierin, want ik draag al bijna 2 jaar aan een stuk hetzelfde horloge… :face_with_peeking_eye:

Ik vraag me af of de mensen die hier zulke negatieve reacties geven niet gewoon een beetje jaloers zijn. Beetje jammer, laat iedereen in z’n waarde zou ik zeggen.

Je zou dus de horloges die je weg wil doen ook echt weg kunnen doen en dan even niks meer kopen… Het even daarbij laten. En kijk dan eens rustig rond naar iets waar jij zelf ook echt blij van wordt.
Welk horloge vinkt voor jou alle hokjes af?

2 likes

Ik dacht het in eerste instantie ook. Maar misschien komt het ook omdat TS heeft gevraagd te roasten. :sweat_smile:

1 like

Ok, hoe zou je dit dan omschrijven?

2 likes

Dit vind ik ook een nadeel van veel Grand Seiko’s.

1 like

Wordt dat geen ruzie? Ik zou trouwens de 126613ln houden ipv de 126610ln aangezien je de 14060 ook van plan bent om te houden.

1 like

Als de VC 222 er is kan de Santos eruit, met die rare zwart-witte curbstones op die plaat, en je krijgt ook nog een Reverso en die is beter. De 222 is zo stille luxe die kan overal en de Traditionelle heb je voor de geklede gelegenheid.
Tudor BB als beater houden, en een Sub eruit kunnen de kids lekker knokken over wie wat krijgt. Daytona kan echt niet meer ano heden.

verder heb je het goed gedaan :smile:

1 like

Op horloge gebied neem ik aan?

Want anders zoek je waarschijnlijk geen inzichten maar bevestiging. Chat praat je 90% van de tijd naar de mond… Dat is geen inzicht, maar engagement farming vanuit die veredelde chatbot.
Zou ongezond zijn als je partner dit meer deed dan deze LLM.

On topic:
Alles wat eruit gaat, heeft meer karakter dan je huidige collectie. Jammer… Lijkt wel een downgrade.

Dit is natuurlijk antwoord op je roast verzoek. Wat een geweldige horloges, zowel je huidige als de incoming❤️

2 likes

De kleur van de plaat is erg mooi.

Zou dit horloge zelf niet wegdoen :upside_down_face:

1 like

Humor van de bovenste plank

4 likes

Lijstje opruimers kan ik volgen op de sje093 na. 2 stalen subs wel samey. Juist die staalgouden is net wat anders.

Witte daytona geen fan van. Imho ceramic or go home.

1 like

Doen mensen wat er gevraagd wordt, is het weer niet goed…

3 likes

Je hebt toch ook een groene The Citizen incoming?

1 like

Ha Liek je vroeg toch om een roast :wink:. Laten we beginnen met dat je schrijft Sub 126610LN en de Sub 14060. Die heb je nog niet, toekomstig erfstuk als je geluk hebt :wink:

Maar kom op man, lekker die Daytona erin houden net zoals je Santos en natuurlijk ook je Vacheron houden. Daarnaast incomming 7 en 8 (ben te lui om de namen op te schrijven :wink:).

De Explorer 124270 eruit, je bent toch geen simpele ziel :joy:. Tja roasten is roasten he.
oke optellen en aftrekken wil je er 4 inhouden, ik zeg weg die Exporer je hoeft niets meer te ontdekken.

Datejust 126234 natuurlijk eruit, geen porum die Romeinse cijfers :wink:
Dan die sub 126613LN eruit en dan de Yacht master tt met chocolade plaat 37mm erin.
Gs GMT erin houden.

Oke met mijn sommetje kom ik dan tot 8, maar doe eens gek en neem een GS Rikka erbij zit je wel op 9 maar dat kan jij wel hebben :+1:
Alleen zit ik nog met die Laco, erfstuk en er toch uit, hoezo dat ondankbare vlegel :stuck_out_tongue_winking_eye:

Om je toch een beetje lekker te maken, de Yachtmaster en de Rikka. En man hoevaak ze wel niet hinten op die Rikka, dus die moet je gewoon in die hele mooie collectie hebben :+1:

Kan je er wat mee, zo niet jammer dan, krijg je spijt van :stuck_out_tongue_winking_eye:

Deze is trouwens 40mm, kan je ook wel hebben toch?

Ook 40mm, maar je hebt toch geen kinder polsjes :joy:

Maar goed succes met het samenstellen van je collectie, wel een toffe moet ik zeggen :+1:

Fijn weekend Liek :+1:

3 likes

:point_up_2:dit is de onderbouwing. Ik begrijp je keuzes en je houdt een fantastische collectie over. Ik zou alleen de Tudor houden voor de vakanties

1 like

Ik verwacht veel van de VC 222, maar een one piece collection zal het nooit worden…

1 like

Lol ja, die gaat waarschijnlijk een zeer kort verblijf tegemoet…

3 likes

Die kunstgras uitvoering? Zonde. Die is gaaf.

1 like