Roast mijn (deels toekomstige) collectie...

Tja. Ik kan daar nog niet over oordelen. De jlc lijkt
mooi. Maar 30-35k ish uitgeven is toch echt eerst in het handje hebben.

Bij de 222 was ik verkocht.

6 likes

Mijn toekomstige erfstukken voor mijn zoons. Dus de huidige eigenaar (ik) vind het goed :laughing:

3 likes

Is een ontwerp van de enige Thaise designer in dienst bij VC. Mooie link naar mijn band met het land.

2 likes

Ah kijk, zo had ik het niet begrepen maar dit maakt mijn je topic voor mij gelijk veel sympathieker. :grinning:

1 like

Kan niet anders zeggen dan dat je een erg mooie collectie hebt.
De Daytona vind ik maar niks, die zou ik omruilen voor de Ming, die is een stuk leuker.

1 like

Sakura houden
Santos houden
222 houden
Traditionnelle houden
BB houden
Die 2 subs bewaren voor het kroost (tsja…)

De rest eruit

1 like

Iets met ‘Me love you long time’? :wink:

1 like

De 14060M en wat je incoming hebt::ok_hand::point_down:

Verder zou ik bijvoorbeeld zelf een minder verfijnde Santos Galbee kiezen ipv een modernere Santos. Ik vind de Galbee meer karakter hebben.

Een paar andere chrono’s in een lager segment (bijvoorbeeld een Sinn 103 st met zwarte frictie bezel) omdat ik geen Daytona zou kopen.

De VC is mooi maar zelf zou ik iets plats van JLC kopen. Misschien in roségoud.

2 likes

Is ook een stuk duurder grijs… maar wbt looks idd veel meer ook mijn kop thee.

2 likes

Aan de Daytona zit een lang verhaal vast, en daarom houd ik hem. Maar als ik hem eruit zou doen hoef ik geen andere terug. De draagbaarheid is zo-zo en hij ligt 99% van de tijd in de kluis. Alleen op reis naar Azië wil ik hem nog wel eens meenemen.

2 likes

En zoiets dan?

1 like

Afgrijselijk :joy:

3 likes

O wacht… tóch niet!
@Ruud vindt hem lelijk :slightly_smiling_face: :wink:

WAUW! Wat een collectie zeg :star_struck:

Wat betreft je toekomstige samenstelling zeg ik; Zoveel mensen zoveel wensen! Uiteindelijk bepaal jij het gelukkig zelf.

Persoonlijk (voor zover dat van belang is) zou ik deze nooooooit wegdoen… :innocent:

2 likes

Waarom? Wat een wolf in schaapskleren!!! :heart_eyes:

Ps. Daarom zou ik zelf nooit een Rolex kopen… :zipper_mouth_face:

1 like

Ik begrijp niet waarom je deze eruit wil doen, two tone maakt de sub veel aantrekkelijker, de gewone is zo kleurloos.

Eruit dat saaie horloge…

1 like

Wow wat een mega super collectie dat ten eerste.
Ik zou eerst kijken welke je het meeste draagt, en welke je bijna niet om hebt.
Dan zou ik bij mezelf nagaan is het het waard om iets te bewaren waar ik eigenlijk niet zoveel mee heb behalve het hebben en naar kijken.
Verkoop dan die horloges.

Ik heb dit laatst ook gedaan en heeft me veel rust gegeven.
Ik bedacht me vaak een reden om iets te houden, maar uiteindelijk draag ik het niet.
Dat vond ik niet fair, dus ik heb er 3 stuks uitgedaan om 1 terug te kopen die ik ga dragen.
Maar dit is natuurlijk mijn mening :smile:

Succes en nogmaals een mega gave collectie heb je.

1 like

Al vaker gezegd hier, maar wat een pracht collectie heb je! Gefeliciteerd! En mooi dat je je wil beperken tot 8 stuks, en ook mooi dat je een deel wil doorgeven aan je kinderen.

Daarmee…die twee subs blijven dus sowieso, checkvraag: draag jij die ook echt nu? Anders overwegen om er 10 te houden waarvan jij er 8 draagt.

Een collectie is persoonlijk, en volledig jouw smaak. Maar als het mijn collectie was, zou ik het volgende doen:

• daytona er uit
  • twotone sub er uit
  • gs gmt er uit
  • gs ginza er uit
  • Seiko sje093 er uit
  • tudor bb54 er uit
  • santos eruit
  • vc traditionele er uit
  • vc patrimony er uit
  • jlc reverso tribute er uit

Houd je over:

• 2 subs
  • explorer
  • datejust
  • gs sakura
  • Ming bluefin

Heb je ruimte over 2 andere en dat zou voor mij dan deze worden:

• echo/neutra rivanera grey dial
  • d dornbluth 99.1 in wit of de 38.5mm model in wit

En mocht er dan toch ruimte zijn voor twee meer, dan zou ik er nog een keuze maken uit de volgende opties:

• zenith el primero chronomaster reversed panda of de klassieke 1969
  • JLC Master Ultra Thin Moon black
  • Glashutte original Panomatic Lunar in groen of blauw óf de A Lange & Sohne Lange 1 als geld minder een rol speelt
  • Seiko marinemaster sje097

Nou, als ik dit lijstje zo zie, wordt ik extreem hebberig. Maar ja, ik begin niet met jouw collectie, en het is mijn smaak.
In ieder geval…veel succes er mee en vooral….geniet er van!

1 like

Ja, kan mij niet bekoren…

Ja, de Sub Date is de laatste 3 jaar zon beetje mijn daily geweest. De 14060m is net NOS gekocht en gaat heel veel gedragen worden. Deel van het verhaal voor mij: mijn zoons zullen de krassen en deuken van onze tijd samen als herinnering hebben.

1 like