Rodanex chronograaf, Valjoux 7765

Enkele jaren geleden deze defecte Rodanex chronograaf aangeschaft, deze belandde natuurlijk in de doos “projecten”.
Deze week toch maar eens werk van gemaakt, de nieuwe onderdelen had ik al een poosje in huis.

Het viel niet mee, maar het uurwerkje loopt gelukkig weer, de defecte onderdelen liggen er bij.
De kast werd wat geschuurd en gepoetst, en ziet er gelijk een stuk beter uit. :relaxed:

De diameter van deze chonograaf is 40mm, tot nu toe werkt hij prima.
Bedankt voor het kijken.

Chris.

35 likes

Knap hoor! :raised_hands:

1 like

Mooi! Chapeau! :+1:

1 like

Mooi gedaan!

1 like

Mooi gedaan! in de verkoop er maar mee dan :wink: :joy:

1 like

Nou nee,…voorlopig blijft die in de verzameling. :smile:

2 likes

Prachtig horloge, vooral de (ijs?)blauwe details. En een mooi verslag, Chapeau :ok_hand::ok_hand:

2 likes

Mooi horloge en knap werk hoor! :clap: Lijkt mij heerlijk om zelf uurwerken te kunnen repareren/servicen. Veel plezier ermee.:+1:

2 likes

Grrrrroot gelijk!!! :wink:

1 like

Leuk project, zo’n chrono is toch echt wel een extra dimensie. Heb er ook een aantal in de projectenbak liggen. Moet ik ook nog eens aan beginnen.
Dank voor het delen. :+1:

1 like

Een mooi verslag!

1 like

Ja, ik heb ook nog veel van die jaren '70 chrono’s liggen in de rommelbak.
Het is wel wat anders dan een zakhorloge, maar ik begin al wat handiger te worden. :sweat_smile:

2 likes

Heel mooi horloge geworden Chris, ziet er goed uit! :astonished:
Knap werk om het uurwerkje weer goed werkend te krijgen, nog het oude type met plastic heveltje :ok_hand:

Zulke 70-er jaren chrono’s zijn lang ondergewaardeerd geweest, maar dat is aan het veranderen; ze hebben een heel eigen, herkenbaar uiterlijk en zijn gewoon betrouwbaar en dagelijks te gebruiken.

2 likes

Een nieuw model stalen hevel had ik al klaar liggen om te monteren, maar ik vond deze kunststof hevel achteraf toch veel mooier, die mocht er dus op blijven. :smile:

1 like

Iedereen bedankt voor de leuke reacties !.