Rodanex (Rodania), interessant of niet?

Ik heb een horloge in een vitrine zien liggen (hij ligt er nog, dus geen specifieke info), een Rodanex. Dit lijkt een tweede merknaam te zijn van Rodania, maar dat is ook wel alle informatie die ik heb kunnen vinden.

Ik ga er vanuit dat het een chrono is maar ik ben zo stom geweest om niet even te kijken of hij hiervoor wel de pushers heeft.

Wat me wel opviel is de aparte finish, het neigt naar mat en is aanmerkelijk donkerder van kleur.

Hij moet 75 euro kosten, daar zit nog wel wat ruimte in (glas lijkt gebroken). Maar goed, de vraag aan jullie, interessant of niet?

Waaromzou het volgens jou een chronograaf zijn ? Ik zie gewoon een secondewijzer.

Ik zou zeggen: niet interessant. Ik ga er niet van uit dat het een chrono is, omdat ik bijvoorbeeld geen subdials zie.

grtz Melvin

Ik vind het wel een leuk horloge om te zien.

Misschien bedoelt hij inner bezel, dus een tweede kroon daarvoor.

Vanwege de tachymeter schaal, tenzij je inderdaad wacht tot de seconde wijzer helemaal rond is en dan pas gaat tellen.

Nee, het ging me om de tachymeter schaal, maar ik realiseer me nu dat je die ook kunt hebben zonder chrono functie.

T lijkt me een oninteressant horloge. Als het al ene chrono is, is het een penanker, en dat is wat mij betreft zeker niet interessant voor deze prijs.ik gok zowieso dat het een penanker is.
Rodanex lijkt me eerder een zeer goedkoop horloge wat lijkt op het destijds bekend met Rodania.

Rodanex heeft volgens mij niets te maken met Rodania , Rodana is de oude naam van Rodania maar niets bekend over rodanex .

Ik denk dat het een vrij simpel uurwerk heeft , rodanex heeft wel chrono’s uitgebracht met vj 7734 uurwerk maar die van jou is geen chrono helaas.

Ik zou er eerder €10 voor geven dan €75