Rodania duiker

Goedemiddag allen,

Kan iemand van jullie knappe koppen mij inlichten over de tijdsperiode en de waarde van deze Rodania 30 ATM duiker? Ik kan hem niet vinden op internet namelijk. Het serienummer is 23501.

Alvast mijn dank!

11 likes

Zo op het eerste gezicht geschat eind jaren '80. :slightly_smiling_face:

In ieder geval voor 2000, vanwege Tritium lume.

1 like

Is dat niet zo’n speciale kast? msrp of zo. Plaatje van het uurwerk werkt ook wel denk ik.

Ff gekeken, “Monnin” is het merk van de kast, zoek daar maar op :slight_smile:

1 like

Zo laat? Ik dacht vanwege het ontwerp eerder aan de 70s.

Leuk bandje heb je er op trouwens :smile::smile:

2 likes

Hij gaat niet open, te strak vast, het is in ieder geval een ETA automaat, zoveel weet ik.

Mijn lekengevoel zegt uiterlijk midden jaren 70, al is de kast wel bijzonder fors. Een Nederlandse dagaanduiding is ook vanaf de jaren 80 erg zeldzaam geworden, terwijl ik er genoeg van heb gezien in de jaren 70. (Of ik kijk niet goed genoeg natuurlijk)

1 like

Monnin inderdaad, die lijkt er erg veel op, er zit bij deze ook tritium in de duikersring, erg mooi.

Ik ging uit van de kast en indicen, maar je kan heel goed gelijk hebben Daniel. De wijzers zijn wel weer jaren '70 stijl. :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik heb even gegoogled en het lijkt alsof ze vooral gebruik maken van AS uurwerken. Kan dat ook?

1 like

Hij zit heel strak dichtgedraaid helaas…edit: gelukt!

2 likes

Hij lijkt bijzonder fraai. Of is hij gepolijst?

1 like

Ongepolijst voor zover ik kan beoordelen

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&ETA_2879

1 like

Dan heb je een beauty in handen.

1 like

Waarom heeft iedereen het over Monnin terwijl er duidelijk MRP in de bodem staat?
MRP bestaat nog steeds en is al lang bekend voor waterdichte stalen kasten.

1 like

Inderdaad! Dat klopt. Heeft u enig idee wat de waarde is van dit horloge?

Het patent nummer 503305 is voor een draaiende lunette.
Hier een tekening uit de patentaanvraag van 15 augustus 1968
grafik

1 like

Gaaf! Bedankt!