hallo;ik heb een rodania uurwerk;die nog uitstekend gaat,met een probleempje.De secondenwijzer ligt los op de wijzerplaat en ik zou die daar graag uithalen,maar weet niet hoe ik het glas moet verwijderen.Het uurwerk marcheert ook zonder secondenwijzer.Mijn vraag is :hoe kan ik het glas verwijderen,zodat ik de wijzer eruit kan nemen.
dank alvast
kyara
Hoe oud is het horloge? Heb je een afbeelding? Anders moet ik gissen naar welk antwoord ik zou moeten geven. Alleen bij sommige oudere horloges met bol kunststof glas, en wel die types met een kast uit een stuk, kan het glaasje verwijderd worden, en dat dan weer alleen met een Vigor.
Welkom binnen dit forum, waar het delen van kennis een vanzelfsprekendheid is.
Heb je ook een horlogeverzameling?
het is een mannenhorloge van het merk Rodania -titanium-chronograph;en het is ongeveer een 5 a6 jaar oud.
ik heb geen horlogeverzameling.
Als je nou het exacte type nummer of een foto plaatst, dan kunnen de kenners je helpen. Er zijn wel meer titanium chrono’s geweest van Rodania in de afgelopen jaren.
Via de achterdeksel gaat makkelijker. Kast open, stift eruit, werk eruit, secondewijzer verwijderen of opnieuw opzetten, alles stofvrij blazen, werk in de kast, stift er weer in en de kast sluiten.
ik kan er wel een foto van nemen;maar aangezien ik nog een leek ben op computergebied,weet ik niet hoe ik de foto hier moet plaatsen .(sorry daarvoor).En wat betreft de ouderdom;mijn zoon heeft over enkele weken ook een rodania gekregen van zijn vriendin ,en als ik die bekijk is dat dezelfde constructie.
grtz kyara
Goed. Samengevat heel simpel: Niet zelf aanzitten, even langs een horlogemaker ermee. Mag in principe niet meer dan een paar tientjes kosten dit klusje. Rodania had (mischien nu nog, maar ik weet dat ze het merk uit-faseren) dezelfde importeur als Breitling; M. Koster & Zn. in Badhoevedorp. Google ze even op en bel ze, zij zouden je sowieso verder moeten kunnen helpen.
Hallo Kyara ,
Je moet begrijpen dat er heel veel verschillende systemen zijn o.a voor
het plaatsen en dus ook voor het verwijderen van een secondenwijzer .
Zonder een heel specifieke beschrijving zal helaas niemand je echt kunnen helpen ,
maar een foto plaatsen kan wonderen doen .
Een foto op het forum plaatsen doe je zo :
http://www.horlogeforum.nl/read.php?3,211258,211258#msg-211258