Rode markeringsstreep horlogedeksel

Goedemorgen forummers,

Weet je toevallig wat de rode markeringsstreep betekent die op een horlogedeksel zit? Heeft dat met een batterijsoort te maken oid?

Groeten,

Foto graag! Geen idee wat je bedoelt, of het moet de rode ā€œdotā€ achterop een Omega-deksel zijn. Dat geeft aan dat-ie nog nooit open geweest is, ofwel een keer een officiele Omega-service gehad heeft.

Nope dan wordt tie blauw.
Maar zover ik weet zijn ze daar mee gestopt.

Ik zou zeggen: om aan te geven aan welke kant je de beschermingsfolie het makkelijkst begint los te trekken…

5 likes

Ik denk dat dat de beschermingsfolie is

Om aan te geven dat ze de folie met rode streep niet over het glas plakken
anders gaan de klanten klagen dat er een rode streep over het glas staat
en ik meen ook dat de folie op het deksel enigszins kleverig is
en de folie voor het glaasje niet.

Ja, zo slim zijn die stickerplakkers niet, die plakken er maar 1000 op een dag

Het is een dun laagje inkt.
Slijt er ( door het dragen ) makkelijk af.
Zo kan men zien of een horloge gedragen is.

Grt.

Dat denk ik niet. Op m’n Pelagos heb ik die sticker laten zitten en na een jaar dragen, surfen, zwemmen, enz. is de streep nog even rood als hij was

Volgens mij is het gewoon een scheiding op de sticker om aan te geven aan welk deel je hem eraf kunt pulken, de ene kant kleeft beter dan de andere kant

1 like

Heb een foto gemaakt, misschien wordt het wat duidelijker wat ik bedoel :grinning:

Okiedook :+1:

It was a wild guess :stuck_out_tongue:

Grt.

Ja, da’s folie, dat kun je eraf pulken

oke bedankt allemaal, ga ik eens proberen. Maar wat is de functie ervan, bescherming ofzo?
Gr Jan

Bescherming tegen krassen.

dan laat ik het zeker zitten, het is een fraai dekseltje :smile:

De bescherming is mij nooit eerder opgevallen bij horloges, maar dit dekseltje heeft gegegraveerde afbeedling, dus wellicht dat het daarom er op zit. Zo leer je nog eens wat op het forum :flushed:

Het is wel min of meer de bedoeling dat je het eraf haalt. De meeste horloges worden nieuw met zo’n sticker geleverd. Ook zal de laser-ets niet veel lijden van normaal gebruik (misschien een beetje als je er een NATO strap overheen hebt). De achterkant wordt er zelfs mooier vanaf wanneer je de sticker verwijdert: dan heb je die bobbeltjes/vlekjes niet langer. Maar ja, ieder z’n meug :wink:

Heb het me ook weleens afgevraagd. Is het niet gewoon om aan te geven ā€˜hier zit folie op’ ?

1 like

Eindelijk hebben we, na jaren, iemand die een vraag stelt over de rode lijn op de folie! Namens de bond van horlogefolieplakkers wil ik je hartelijk bedanken en:

3 likes

hahaha, zie alleen geen rode streep nu :stuck_out_tongue: