De laatste tijd ben ik een beetje in een kleurtjes modus.
Ik had mijn zinnen gezet op een, beetje niet te dure, rode wijzerplaat met een goeie sunburst en kwam er uiteindelijk uit dat ik een Venezianico Nereide wilde… Een beetje ook als een soort voorstudie voor misschien ooit een IWC Flieger chinees nieuw jaar, ik functioneer zo dat ik dan als ik echt iets spannends wil dat ik eerst even een goedkope afgeleide van het eigenlijke object koop om te kijken of ik het wel echt zo leuk vind, met een rode wijzerplaat in dit geval. En Oef wat vind ik die IWC koel!
Maar ik vind de Venezianico (niet te spellen ook bijna) ook mooi. Op de plaatjes dan maar ik heb hem nog nooit in het echt gezien dus twijfeldetwijfel, ook over een aantal andere merken en modellen.
Dus Chrono24 uit zitten te pluizen en op het interweb doorgeplozen naar dealers van het merk en handelaren etc… Na een tijdje zoeken en bellen ontdekte ik dat, ook al stond het niet op de site van Venezianico, in Vught een dealer van het merk zit. Ik bellen helaas de rode Nereide op, zij bellen naar het merk in het immer betrouwbare Italie, ook op. Overal op! Samen met de verkoopster concludeerden we dat die paar rode die op Chrono24 nog aangeboden werden waarschijnlijk ook op waren, want zo lijkt het wel te werken bij microbrands… Wel aanbieden maar dan niet hebben.
Tsja over een jaar gaan we weer een bergje nieuwe maken hoor, kun je intekenen etc. Yeah right. Not.
Toen bleek dat de winkel in Vught wel flink wat andere modellen van het merk had en variaties op de Nereide. Een blauwe en een groene en een witte. hmm kleurtjes.
Een groen sunburst uurwerkje heb ik al maar een mooie blauwe net als een rode nog niet…
Dus ik erheen op een doordeweekse zaterdag en ja hoor, hartstikke leuke collectie ehen
heel leuk om in het echt te zien. Nog leuker dan op de foto’s.
Precies dé reden dat ik eigenlijk nooit een horloge koop alleen op cumputer-scherm-zicht.
Het is echt verrassend elke keer, hoe sommige modellen in het echt veel mooier zijn dan op het scherm en andersom ook.
Enniehoe…. De blauwe Nereide Sunburst gekocht. Yes! Blauw in da pocket.
Prachtig fris vind ik hem, echt een mooie winterunit ook, Icecold.
En in de zon een feest van helderheid en oogverblindende blauwe glimmer en glunder.
’T was nog een leuke aanbieding ook met ongeveer 30+% korting op de originele adviesprijs.
Maar ja nu had ik nog steeds géén rooie sunburst… Gloeionde gloeionde.
Ik had al eens een tijdje terug op dit immer door vriendelijke mensen gevolgde forum een topic geopend om tips voor een mooie rode sunburst en ondanks alle leuke voorstellen van mensen, die stiekem ook niet echt heel goed je wensen lezen die je er dan bij vermeld, maar soi, er zat er maar 1 bij die ik echt wel interessant vond ( naast de IWC) met een knaller van een sunburst maar ook een tikkie aan de foute en ordinaire kant maar niet te krijgen in NL. GRRRR
Maar nu beste beeldscherm vrienden, is ie sinds vorige week ofzo ook in NL te krijgen…
En heb ik hem gekocht… met 18 karaat Gouden kast en glimmend gouden Jubilee geschakelde band…
Ik kan dr niks aan doen maar ik vind hem gewoon top!
Ik heb al eens geschreven dat ik naast mijn liefde voor sommige grote Zwitserse merken ook een enorm zwak heb voor een bepaalde Aziaat, gewoon fok*&*#^ing degelijke klokkies voor een heel redelijke prijs en soms ook echt qua vormgeving een schot in de roos. Maar ja, wat wil je als je als fabrikant ongeveer 18 miljoen modellen in de aanbieding hebt… dan moeten er wel tenminste een paar leuke bij zitten.
Met andere woorden in de afgelopen 2 maanden 2 nieuwe aankopen… Eén blauwe knaller en vandaag één rode sunburst! Een heuse Citizen Tsuyosa.
Sorry maar Ik vind hem gewoon echt heel leuk.