Roebelin & Graef

Hallo horlogeliefhebbers :slight_smile:

Momenteel heb ik een Christopher Ward horloge, type Malvern Automatic, met een ETA 2824-2 uurwerk erin, 25-steens.
Ik wil iets anders kopen, voor erbij, maar niet teveel geld uitgeven, ik ben immers maar student. Ik ben eens wat gaan zoeken op het internet, en kwam uit bij een Roebelin & Graef Komplication. Een uurwerk met 35 jewels, 5 complicatiets, en wat ik helemaal mooi vind; een jaren teller.
Het koste mij de grootste moeite om niet meteen op ‘bestellen’ te drukken, hij kost immers maar 230 euro. Echter op de officiele R&G site, kost hetzelfde product 1300 euro. Kan iemand mij uitleggen waar dit toch niet geringe prijsverschil vandaan komt? Antwoorden als ‘grote partijen ingekocht’ verwijs ik direct naar het rijk der fabelen, daar ik ervan overtuigd ben dat geen enkele leverancier hiermee zulke kortingen bedingen kan.
Ik geef toe dat ik niet veel verstand van kwaliteit van uurwerken heb, daarom vraag ik aan jullie om advies. Is dit een verstandige aankoop kwa prijs kwaliteit verhouding?
Dan heb ik nog een vraag, werkt de datum automatisch? dat de maanden en jaren automatisch verspringen, of moet je die elke maand verstellen met een knopje?
Een laatste vraag: Heeft iemand een leuk alternatief? prijsklasse max. 400 euro, vereisten: Automatisch, mechanisch uurwerk.

PS.: Ik heb al een en ander aan zoekwerk verricht, en kwam kernwoorden als Chinees uurwerk, plakmerk, geen Zwitsers, verslijt 10 Chinese voor 1 Zwitsers etc. tegen. Dit zijn voor mij echter flarden informatie, die ik graag aan elkaar rijg om tot een goed overwogen besluit te komen.

Ik hoop op goed onderbouwde reacties, van mensen met verstand van zaken.

Alsvast vriendelijk bedankt voor uwer moeite, en alvast een goed uiteinde gewenst, voor iedereen die het verdient.

Christopher

kijk hier eens… Deze horloges zijn nl al eens eerder langsgekomen.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,986,986#msg-986

Trek je niets aan van die zgn. adviesprijzen. Je reinste oplichterij!

ik zou met een budget van 400,- altijd iets anders kopen…er is zat te koop voor dat geld wat wel oke is.
seiko , stowa , tissot …etc etc en gebruikt kun je helemaal leuk spul kopen…

koop voor 230 euro een swatch of seiko.

Allereerst bedankt voor jullie reacties,

helaas zijn ze weinig positief betreffende het merk Roebelin & Graef. Echter geldt ook hier waarschijnlijk de uitspraak ‘Als het te mooi om waar te zijn lijkt, dan is dit het vaak ook’. Ik denk toch dat ik van de aankoop afzie, bedankt voor het delen van jullie kennis. Ik zal op zoek moeten naar een ander horloge, en genoegen moeten nemen met een minder gecompliceerd exemplaar omdat mijn budget de gecompliceerdere modellen die ook nog eens goed van kwaliteit zijn, waarschijnlijk niet toestaat.

Nogmaals bedankt mensen!

Christopher

Succes met je zoektocht!

weet niet of je hier al hebt gekeken of of het wat is.
http://www.horlogehuis.com
www.horlogewinkel.tk