Roebelin & greaf

Hai vandaag nieuw klokje aangeschaft. Van het merk Roebelin&Greaf. Mooi klokje zeker voor 180 gekocht. maar weten meer mensen wat van dit klokje? Het is het model masterpiece.

Om het even heel zwart wit neer te zetten: Chinese kwaliteit. Geen kwaliteit is ook kwaliteitšŸ˜‚.

1 like

Ik ben bang dat vele hf leden dit horloge niet mooi gaan vinden. Succes. Het is een chinees plakmerk, vrees ik.

1 like

Aliexpress?

Ik denk dat het vooral is wat je zelf zegt "een mooi klokje"
En daar houdt het wel een beetje mee op.
Als jij hem 180 euro mooi vindt, moet je er gewoon van genieten.
En hopen dat 'ie het blijft doen.

2 likes

Mmm baale maar ik had vernomen dat het Duits is. Maar is dat niet het geval meer?

Soms wordt een oude merknaam gekocht voor een habbekrats en wordt die merknaam daarna op een chinees klokje geplakt.

Het is Roebelin & Graef. Maar hoe dan ook, klinkt het Duits en zowel ā€˜adellijkā€™ als obscuur en heeft het zoā€™n opzichtige opengewerkte balans, dan is het steevast Chinees spul. Soms wordt inderdaad een oude merknaam voor een appel en een ei gekocht en op goedkope rommel geplakt, zoals bijvoorbeeld Gigandet.

1 like

Het is i.d.d een chinees. Uurwerk moet je niets mee krijgen. Ik zie dat het een gedragen model is dus je hebt de hoofdprijs betaald. KLIK HIER LINK dit is een bekende nepsite. Waar de prijzen over de top worden vermeld. Mijn ervaring via ebay gaan dit soort horloges van de hand tussen de 60 en max 120 euro bij 120 euro heb ik het over het mooiste model de complications staat ook op de link die ik geplaatst heb. Dus je hebt teveel betaald, maar als je hem zelf mooi vind en gaat hem ook dragen so what! :wink:

Dat is inderdaad zo! Als jij hem mooi vind en er plezier van hebt is het prima! Dat het chinees is wil ook niet zeggen dat het binnen een week kapot is, ik ken genoeg verhalen van chinese uurwerkjes die het jaren en jaren doen zonder problemen.

Alleen tekstueel al is deze site een no go area. En - alweer - zogenaamde gigantische kortingen, wat sowieso alle alarmbellen aan het rinkelen moet brengen.

1 like

Yep ik kreeg deze link ooit van iemand die er zelf een had en trots was dat hij zoā€™n duur horloge had. Direct verteld dat hij zijn inboeldel verzekering flink moest verhogen. :joy:

2 likes

Meestal stoppen die Chinezen een Duitse of Franse naam erop, om het geloofwaardiger over te laten komenā€¦ Cosmetisch gezien zijn ze niet slecht, ik vind ze leuk om naar te kijken. De materialen en uurwerken die gebruikt worden gewoon van matige kwaliteit. Zwitserse (en ook een klein beetje Duitse) precisie en vakmanschap kan niet nagemaakt wordenā€¦

Ik vind hem ook nog wel leuk. Maar zo te zien scheelt er al wat aan je datumaanduiding, de datumwijzer wijst naar beneden, niet?

Naar mijn stellige overtuiging is het een fantasienaam en nooit een dergelijk Duits merk geweest. Er zijn niet in het verleden horloges IN Duitsland gemaakt onder deze merknaam. Het merk kan overigens best in Duitsland in de KvK staan ingeschreven, maar wat zegt dat? Als parallel, Fiat Chrysler Automobiles is een Nederlandse NV, maar dat de merken niet Nederlands.

Maar desalniettemin, proficiat me je aanwinst :+1:

Ik acht gigandet toch wel een treetje hoger als R & G

Het nadeel van een deugdelijke reputatie hebben, kijk maar eens op E-bay, beetje Duits achtige naam erop en een paar ā€œbeginnersā€ trappen er wel weer in.

Maar tā€™Ć­s en blijft en Sinees.