Roest breitling superocean

Nieuw gekocht op de diamandbeurs scheelde 790 euro. Best de moeite waard. Rij wel bij hem langs alsik terug van vakantie ben

Het zou trouwens best kunnen dat RVS gaat roesten
zeker wanneer je er regelmatig mee gaat zwemmen,
en op plekken waar ze die letters er in gefreesd hebben
zal er een ander oppervlak zijn dan rondom die letters

ik denk dat e.e, a. wel beperkt blijft tot die letters

Als zoiets gewoon mogelijk is vind ik er weinig SUPER-OCEAN aan

2 likes

In de gebruikershandleiding van de Seiko duikers staat wel dat je zeewater goed moet afspoelen met leiding water.

Terug naar de AD hiermee. Dit is onacceptabel

Ik zou dat ook niet pikken.
Als dat roest is dan is dat geen goede reclame voor Breitling en zullen ze het heel graag en snel voor je op willen lossen.

klikkerdeklik

64mm? Toch niet per ongeluk je keukenklok omgedaan?? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

En we hebben een kandidaat voor woord van het jaar :smile:

1 like

Klopt, na zwemmen altijd goed afspoelen. Echt roestvrijstaal bestaat niet, alle staalsoorten reageren met genoeg chloride (zout) onder zure condities. Juist op de ruwere lang nat blijvende plekken kan achtrgebleven zout water met zweet corrosief worden en op den duur tot roest leiden. Breitling of Seiko, dat maakt niet uit. Bij mijn weten gebruikt alleen Rolex een staalsoort die daar beter tegen kan, maar ook niet imuun voor is.

RVS staat ook niet voor ‘roestvrij staal’ (maar ‘roestvast staal’) en kan (dus) weldegelijk roesten.

Sinn U-serie’s unique stelling point.

Da’s toch van dat onderzeebootstaal?

Ja. En daarvan is het wel prettig als die tegen zout water kunnen.

Lees ik idd net op de Sinn site. Even gegooglet wat “submarine steel” is. Kwam leuke draad tegen op WUS:
http://forums.watchuseek.com/f74/what-submarine-steel-244184.html

1 like

Daarom het advies altijd met lauw water afspoelen na zwemmen in zout water

Ik heb al water zien branden 
 Bedoel horloges van 40k zien roesten 

Als het staal sterk magnetisch is, is het pisbakken staal (ijzer) en kan dus heel simpel roesten is dan wel nep.
Is het licht magnetisch dan is het 304 RVS (goedkopere soort staal) waar tuinmeubels van gemaakt zijn en roest eigenlijk ook niet misschien een roestzweem wat je makkelijk weg kunt poetsen.
Is het totaal niet magnetisch dan is het 316 of 18/10 (chirurgenstaal ) en is het echt RVS en roest zeker niet ook niet in verdund zoutzuur dus ook niet in zeewater.

Je vergeet bv 904L (Rolex), en wat is écht RVS
?

Echt RVS bestaat dacht ik niet, het is hoogstens roestwerend.