Roestige Rolex

Dus ze zijn niet allemaal waterdicht…!

14 likes

Elk horloge verliest zijn waterbestendigheid na verloop van tijd. Daarom servicen en af en toe laten testen op waterbestendigheid.

Kan ik ademloos naar kijken, bedankt voor het delen!

Toch zou ik nooit zo’n opgeknapt ding willen, blijft een gehavend horloge.

Het mocht waarschijnlijk niks kosten, maar ik zou toch wel een aantal zaken vervangen hebben, zoals dat wijzerverzetsysteem, die tandwielen missen gewoon stukken metaal.
Ook een vervangende wijzerplaat zou geen overbodige luxe zijn. :thinking:

4 likes

Inderdaad … blijft optisch een versleten ding zo. :grimacing:

1 like

Heb ik ook altijd. Vind ook dat de krampachtigheid over het herstellen van een horloge vaak doorslaat. Auto’s, huizen, meubels etc. Worden tot in de puntjes hersteld. En horloges, als je daar iets teveel aan doet, worden sommige helemaal gek.

2 likes

Lekkere amplitude… 189 is wel erg laag.

Als er originele en periode correcte onderdelen voor zijn gewoon vervangen wat mij betreft.

Maar ik heb ook liever geen service onderdelen of bijv luminova wijzers op een tritium plaat.

Ik vind de schade nog wel meevallen… vooral de voorkant is er slecht aan toe, maar dat zijn maar een paar componentjes. Niet dat ik dit horloge nog zou willen kopen, omwille van de erfenis die zo’n schade meebrengt, maar ik vind deze iets indrukwekkender;

2 likes

Mooie reportage, bedankt voor het delen!

Ja ik dacht ook iets erger te zien in de filmpje…
Zo was mijn omega 2500 uurwerk toen ik het gekregen heb.

3 likes

De datumschijf heeft de meeste ellende veroorzaakt. Als die niet was gaan roesten was weinig schade ontstaan

Ik plaats dit netjes in het film-topic, waarom wordt hij dan in Rolex only gezet? Heb ik iets verkeerd gedaan?

Wow, heb je daar ook een verslag van? Dat ziet er best heftig uit.

1 like

Inderdaad, als je een horloge eens per 10 jaar voor 1000 euro laat servicen kost dat over die 10 jaar 27 cent per dag. Hollandse zunigheid zullen we maar zeggen :stuck_out_tongue_winking_eye::grinning:.

1 like

Nee, er zijn vrees ik tl3 leden die zich ermee bemoeien.

2 likes

Zo, en weer terug waar het hoort. Rolex is ook gewoon een horloge en filmpjes horen bij filmpjes. Gemiep van mensen die zo blij zijn dat ze een Rolex hebben en vinden dat topics over Rolex alleen bij Rolex horen.

2 likes

Precies dit :ok_hand:

Als de reparatie van je wagen bijna gelijk is aan de nieuw waarde, koop je toch ook gewoon een nieuwe?

Kortste verslag versie :wink:

Langer versie :

3 likes