Roestige springbars

Niet echt een vraag, misschien meer informatief.

Ik gebruik mijn duikers nagenoeg allemaal als deskdivers. Natuurlijk gaan ze een keer mee onder de douche of een dagje zwembad maar dit is het dan ook wel.

Maar nu het volgende, als let op!
Tijdens de zomervakantie onder andere deze Citizen Full lume met verschillende Nato banden meegenomen op vakantie. Super leuk, lekker wisselen! Zon, Zee, Zstrand, Zwembad :laughing:

Uiteraard zoals iedereen roept, na zo een dag. Horloge mee onder de douche en we kunnen weer.

Nu naar mijn punt van de topic:
Ik wissel regelmatig van (nato) straps maar kijk zelden goed naar de springbars. Dus vandaag, weer een banden wissel en kwam dit dit tegen.

Schrikken is niet het juiste woord maar wel een let op! Na water activiteiten en zomervakanties. Check je springbars na een tijdje anders ligt je horloge dalijk face down op de straat en dat wilt niemand hier denk ik.

(De zoekfunctie gebruikt en kwam terecht bij een topic van 2020 dus vandaar een nieuw topic.)

5 likes

1 like

:laughing: haha :laughing:
Dat valt ook wel meer mee!

On topic:

Ik heb één keer één falende springbar gehad. Gelukkig deed ik het horloge net af op dat moment en kon ik hem opvangen…

Kwam niet door roest. :laughing:

1 like

Chloor + RVS = putcorrosie. Je horloge na zwembadbezoek goed afspoelen met kraanwater is dus aan te raden. :slightly_smiling_face:

2 likes

Why?

1 like

Why? Omdat zoutwater je spulletjes kapot maakt!

@SwissToni zeker waar!

Ik zie de relatie tussen je desk, een zwembad en zout water niet meteen.

1 like

In mijn verhaal staat ook dat op vakantie de deskdivers de Zee in gaan.

Gewoon een let opje! Na vakantie, goed spoelen of springbars vervangen.

3 likes

Na een seizoen in zee gewoon je springs bars vervangen. Je spoelt het zout er niet helemaal uit onder de douche.

2 likes

Oh, op die fiets. Zo schreef je het niet (zie het citaat), maar zo bedoelde je het dus.
Je kunt ook overwegen om je horloge niet met zout water in aanraking te laten komen, dan hoef je het ook niet onder de douche te doen en hoef je de springbars niet te vervangen. Maar ieder zijn meug, natuurlijk.

Die kun je toch ook even apart schoonmaken na het zilte nat?

3 likes

Ik ga niet naar het naaktstrand en daarom loop ik niet met een naakte pols. En er is toch niks coolers dan met je duiker de zee in te gaan :grin:

1 like

Oh jawel hoor, maar dat wordt dan off-topic :wink:

4 likes

Nieuwe springbars goed inspuiten met WD40 :+1:

1 like

Nou dan had ik mijn oude Seiko allang moeten verliezen.
Die heeft al zoveel zout water en zwembad enz gezien.
Gaat hier om een iets goedkopere horloge.