Hallo,
Heeft iemand ervaring met roest (bruine plekjes) op rvs horloge en hoe deze zijn te verwijderen?
Hallo,
Heeft iemand ervaring met roest (bruine plekjes) op rvs horloge en hoe deze zijn te verwijderen?
Nachtje in een glas cola
Foto? Ben wel benieuwd eigenlijk
Test eerst even testen op waterdichtheid⦠Gok dat Cola meer kapot maakt dan water als het in je uurwerk komtā¦
Geen ervaring, maar wat ik zou doen is met een Cape Cod doekje erover heen poetsen tot die vlekjes weg zijn. Dat is abrasive, maar minimaal.
En mocht het op een gebrushed gedeelte zijn, zelf opnieuw brushen met Garryflex of als het grover moet met de groene kant van een schuursponsje.
Helaas zie je het niet op een foto, is ook minimaal maar evengoed
Ik heb het wel op mijn Suunto duikcomputer gehad, was ik erg verbaasd over. Denk dat het dan een mindere kwaliteit staal is?
Misschien dat een beetje owatrol werkt? Kan je wel halen bij een klus winkeltje in de buurt. Gewoon op een doekje doen en een beetje boenen op de roestplekken.
Heb ik wel vaker gehoord. Altijd even mee onderdompelen als je je spullen afspoelt.
316l is het meest gebruikte staal. Helaas wordt vanuit kosten besparing ook 304 gebruikt. Rvs maar kan roest pukkels geven. 100/100 staalwol voor een geborstelde kast of de genoemde cape cod doekjes voor de gepolijste kast.
Cola vreet je pakkingen opš¤
Misschien eventje in een citroen sapā¦
Cola = zuur
Citroensap = zuur
Heel even is genoeg om de kroonpakking aan te vreten en de glaspakking. Zou het echt afraden.
Anders wordt je horloge een duikboot bij de eerste regenbuiš
Pakking is gummy, geen probleem met zuur.
E330 = citriek zuur = vitamine C gaat goed om de roest te verwijderen.
Cola heeft phosphoriek zuur en suiker, dat plakt en heeft daarna water nodig de suiker weg te nemen.
Niet zoān zin om een wie weet het t beste discussie te starten maar gummy ofwel rubber is er in natuurrubber soorten en fluor rubber soorten. De 1e kan slecht tegen zuren. De tweede beter maar ja⦠wie zegt wat er in zit voor pakking. Vermijden blijft wat mij betreft het beste. Ieder zijn āoplossingā
Ik zal de vraag toch maar stellen die blijft hangen.
Van welk huis is dit horloge en van welk jaar?
Zoals laatst ontdekt: Dat is pisbakkenstaal.
Dat, en een foto, zodat we kunnen zien hoe het oppervlak er uitziet.
Mijn opmerking was #sarcasme#
Potverdikkie, nu heb ik mijn hele collectie er in gelegdā¦nou bedankt hoor
pix or it did not happen.
Ik niet.