Roggenlederenband aanpassen

Enige tijd geleden heb ik de stalenband van het horloge van mijn moeder veranderd voor een roggenlederenband. Ze vond het horloge namelijk mooi maar de stalenband vond ze wat minder mooi, iets mannelijk zelfs. Om de band op het horloge te zetten moest ik de band wat aanpassen (zie middenstuk). Nu wil ik de band wat verder aanpassen zodat de band goed combineert met de parelmoerkleurige wijzerplaat, alleen weet ik niet hoe ik dit zou moeten doen. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Zo ziet het horloge met de roggenlederenband er nu uit:

en ik zou de band graag zo willen aanpassen dat ie er zo uitziet: (plaatje geleend van het internet)

Hoe kan ik dit effect bereiken, polijsten/schuren/stralen? Ik hoor het graag!

het lijkt er op dat die blaasjes opgeschuurd zijn. Dan zou je dat effect kunnen krijgen.

Je zou het eens moeten proberen op een oude roggelederenband.

Geloof dat ik daar zelf niet aan zou beginnen…

Ik zou gewoon een nieuwe kopen. Het wordt al gauw een rommel als je er zelf aan begint denk ik.

Jürgen Schreef:

Ik zou gewoon een nieuwe kopen. Het wordt al gauw
een rommel als je er zelf aan begint denk ik.

+1!

Nieuwe kopen is mooier als je de andere een beetje verpest

Lekker zo laten, of je moet de stukjes nog hebben die je uit het midden gesneden hebt, kun je kijken hoe het wordt als je het schuurt.

Ik heb het stukje aan de achterkant geschuurd die de banden bij elkaar houdt, het kwam er vaag uit te zien, dus de band laat ik maar onbewerkt.

Het is niet goed mogelijk om dit zelf te doen. Eerstens een speciaal bleeklooiproces, gevolgd door op gelijke dikte schaven van onderlaag. Nat opspannen en dan de bovenzijde zorgvuldig nat afslijpen tot het gewenste patroon…

Klinkt als een kansloos project, gewoon zo laten en anders een nieuwe kopen…

Je laat het anders zo wel gemakkelijk klinken ;-0

gewoon knallen met dat schuurpapier;) bandjes genoeg op deze wereld, soms moet je gewoon even durven.

bedankt voor de toelichting taaiewilllem.