Hallo allemaal, even voorstellen op deze zonnige zondag!
Ik denk dat ik val in de categorie “beginnende verzamelaar” of zo…
Het begon eigenlijk 25 jaar geleden toen ik voor mijn afstuderen een horloge kreeg, een Breitling Colt Ocean Automatic. Die heb ik altijd gekoesterd en draag ik nog steeds zeer regelmatig.
Ik werkte in Telecom dus een tijdje heb ik smartwatches verzameld, vanaf het moment van de allereerste, de Pebble Watch. Maar op smartwatches ben ik behoorlijk uitgekeken, ik draag ze niet of nauwelijks meer.
Een paar jaar geleden begon het wat te kriebelen, ik kwam het merk Filippo Loreti op het spoor en daar een automaat besteld. Waarschijnlijk in jullie ogen een flut merk (of niet?), maar ik vond het wel grappig.
En dit jaar ben ik eigenlijk steeds meer gaan lezen en struinen. In 2023 heb ik 3 horloges aan mijn collectie toegevoegd:
- Een Timex Marlin Todd Snyder - omdat ik het zo’n mooie simpele dresser vind, lekker understated > via marktplaats gekocht maar als ik me goed herinner was hij ook lid van HF
- Een Seiko Sportsmatic 5 uit de sixties - omdat ik het een mooie dial vond
- Een Citizen Homer Parashock Phynox, als het goed is uit 1967 - omdat ik de aflopende rand in de dial zo bijzonder vind.
- En die gele “macteam” heb ik goedkoop in Monaco gekocht tijdens de F1, waarschijnlijk niets bijzonders.
De Seiko en de Citizen heb ik gekocht zonder echt goed te weten of het iets bijzonders is of niet, ik kwam ze tegen en vond ze mooi. Maar echt veel weet ik er (nog) niet van. En nu kijk ik dus bijna dagelijks op HF, want ik vind het steeds leuker om er meer van te weten, en dan vooral van bijzondere vintage horloges. Dus als jullie nog iets “bijzonders” weten over mijn collectie, dan hoor ik het graag!
Tot slot een plaatje: