Rolex 116200 vs 116234

Sta voor een mogelijk lastige keuze. Naast onder meer mijn 16234 wil ik een nieuwe Datejust.

Paar dingen staan vast:

  • 36mm
  • zilveren plaat
  • jubilee
  • nieuw

Maar ik twijfel tussen de 116200 (gladde bezel, staal) of de meer klassiek 116234 (fluted bezel, witgoud).

Uiteraard maak ik mijn eigen keuze, maar ben benieuwd naar jullie gedachten en jullie voorkeuren!

Dus of de 116200:

Of de 116234:

Plaatjes van het web…

2 likes

Fluted bezel maakt het juist speciaal wat mij betreft, dus de tweede :slight_smile:

3 likes

Had…

2 likes

2 datejusts? Dan liever 1 daydate. :relaxed:

3 likes

Brrrr 6 digits. Mocht je toevallig die 16234 willen verpatsen… :full_moon_with_face:

:face_with_raised_eyebrow: jij bent niet helemaal op de hoogte van de prijsjes volgens mij.

Mocht de 16234 niet weg gaan, zou ik er een 16233 bij doen :heart_eyes:

En ja, dat gaat prima in één doos. Andere mood? Andere DJ :sunglasses:

2 likes

Dan weet ik je te vinden… geheel compleet, servicepapieren, originele aankoopbon, één eigenaar (moi). Maar ik vrees dat dat zo blijft als ik eerlijk mag zijn.

2 likes

Fluted Bezel :ok_hand:

1 like

Allebei goed, gewoon je gevoel volgen. Komt vast goed; succes, ik ga ecen slapen.
Heerlijk nachtje gehad hier, droomse!

3 likes

Dat snap ik heel goed!

2 likes

Ik vind de 16234 persoonlijk mooier (fijner) dan de 116234. Hier mijn ex 16234 uit 2005: helaas verkocht…:pensive:

Maar mijn nieuwere 116200 vind ik dan ook weer heel mooi. Maar dat is dan ook toch wel een ander horloge. :slightly_smiling_face:

Ik vind ze allebei heel mooi.

Succes met kiezen!

5 likes

Zo duur is zo’n DD niet? Stond vorig jaar hier 1 voor 9k. Maar goed, off-topic…

1 like

Maar als je twijfelt over een smooth bezel DJ erbij, waarom dan niet een 36mm OP? Die bijt je 16234 toch minder.

Dat was vorig jaar. En @Warroo lijkt me niet het type voor een geelgoud horloge. Probeer maar eens een witgouden te vinden voor een mooi prijsje.

3 likes

Het is nu eerlijk gezegd niet zo makkelijk om een echt mooie Day Date van redelijk recente datum te vinden voor 9k. En ik vind het overigens best wel heel veel geld… ‘Er gaan dagen voorbij dat ik ze niet in mijn zak heb!’ :joy::wink:

3 likes

De fluted bezel vind ik mooier dan de gladde.
Bij de gladde is er precies iets tekort.

Rolex is voor proleten Han.
Of voor hele rijke mensen.
Ik reken jouw tot geen dezer groepen.
Dus die Rolex wordt huilen met den pet op.
Doch, ik wens je succes!
:crazy_face::+1:

2 likes

Ik had hetzelfde “dilemma” met de blauwe 116300 / 116334. Ik ben enorm blij met de keuze voor fluted.

1 like

Fluted!!

Inderdaad fluted

Nog te koop overigens…:wink:

https://www.rolexforum.nl/topic.php?id=27273

3 likes

Zelf neig ik naar deze uitvoering

Maar gezien de prijs, misschien eerst eens een oudje proberen

4 likes

Ik vind de gladde bezel niet combineren met de plaat en band. Ik zou óf voor een sportieve 41mm met gladde bezel, strakke plaat en oysterband gaan


óf een 36mm met fluted, klassiekere plaat en jubileeband

4 likes