Rolex 116519 Daytona WG “Individual”

De Rolex 116519 heb ik al een flink poosje dus een echte nieuwe aanwinst is het niet. Bijna alle wijzerplaten al eens gemonteerd gehad behalve de echte exoten zoals sodalite, black mother of pearl etc.

Poos geleden zat ik te kletsen met mijn horlogemaker en toen hadden we het er over dat het nu wellicht eens tijd was voor de echte eindbazen-combinatie van band en wijzerplaat voor wat betreft de 116519.
( ik gaf laatst al een klein hintje bij de post van @CharlesUnderwood )

Het vinden van de best band (OEM) uiteraard was nog even gepuzzel omdat Rolex erg veel tinten bruin levert voor de 116519(8). Maar uiteindelijk redelijk gelukt. Ik vind het persoonlijk echt een ronduit geniale combinatie gewoorden, maar oordeel zelf. Heb de bruine bezel op de 116506 platina Daytona gewoon nooit mooi gevonden. Iceblue combineert wat mij betreft het beste met een edelmetaalkleur zoals ook al jaren gebruikelijk is in de Daydates.

Ik mocht kiezen tussen de iceblue plaat met bruine tachyringen en gewone markers of de egaal blauwe met baguette markers. Deze laatste vond ik qua prijs echt wat te gortig (circa 5K) en bovendien zijn de contrasterende bruine tachyringen wel heel fraai. Het bijzondere van deze plaat is dat er een sunburst effect in zit ,maar omdat hij zo licht is zorgt dat voor een extra schittering in de zon welke je bij donkere sunburst platen mist.

Heb m na paar dragen helaas wel weer terug moeten brengen naar de bank, want leren bandjes met dit weer is echt niet te doen en dat vond ik zonde. Van mij mag het dus snel wat koeler worden !

53 likes

Mooie combo.
5K te gortig?

Mika

1 like

Geweeeeelidige combo!:heart_eyes:

Meesterlijk, wat een pracht!

Mijn beste,

Een glorierijke combinatie!!
Formidabel!!
Jammer dat deze ordentelijke schoonheid tot de kluis verbannen is!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Heerlijk zeg!

Erg mooie combo!

Ik hou hier van. :ok_hand:
Ik zou toch ook graag een foto willen zien met een donker bruine band in de zelfde tint als de bruine ringen.

De platin ice wijzerplaat komt ook in mijn DayDate.

5 likes

:heart_eyes:

Eindbazen horloge zo :star_struck:

Mooi horloge!

Fantastische combi! Beter dan met een bruine bezel inderdaad.

Voor de zomer gewoon op een bruine Nato toch? :stuck_out_tongue_winking_eye:

5000 euries begreep ik.

1 like

prachtige keuze mooi weer klokje

Mooi hoor!!!

Tja, schitterend. Kan niet anders zeggen.

1 like

Eens!

Ik zou hem met zo’n Dayton Oysterflex band willen zien :heart_eyes::sunglasses::ok_hand:

Witgouden kast + ice-plaat is erg fraai. Vind het alleen wat moeilijker te combineren met een lederen band. Oysterflex zou top zijn :slight_smile:

10 likes

Wijzerplaat, band en kosten wissel zijn een kleine duizend euro. Plaat rond de 600, krijg meestal ook wat korting dus wellicht iets duurder normaal gesproken. Als je de plaat in het circuit moet kopen hele andere prijzen natuurlijk…
De versie met baguette markers was circa 5K. Die werd me te gortig, maar deze plaat in de zon is zo betoverend dat ik er wellicht toch voor ga sparen.
Als echte Rolex liefhebber moet je ook gewoon een keer wat met sugar hebben, laat het dan deze maar voor mij zijn!

Donkerbruine banden had ik nog liggen, persoonlijk vond ik deze tint het mooist combineren met de glacier dial, maar dat is persoonlijk. Zal m beslist eens combineren met donkerbruin. De Oysterflex zou ik los kunnen peuteren van de 116655 natuurlijk, maar ik ben van mening dat Oysterflex het best smoelt bij gebakken bezels. Wellicht probeer ik het eens. Om het beetje kloppend te krijgen kost me dat ook weer een losse witgouden sluiting , want aansluiting lederen banden is anders dan Oysterflex. Combinatie van witgouden kast en rosegouden 116655 sluiting gaat me wat ver :rofl:

Iemand vroeg nog naar Oysterband, die heb ik niet voor dit model. Kast van de 116509 (witgouden Daytona op oyster) is anders dan die op leer (116519)

5 likes

Prachtig zo.