Rolex 116610LN

Beste HF’er,

Ik heb onlangs een prachtige Sub Date aangeschaft. Deze heb ik gekocht van een mede HF’er.

Ik zag echter deze op MP staan:

Een goede kennis is namelijk in contact gekomen via MP met de verkoper.

Ik heb een zeker vermoeden dat deze nep is. Wat denken jullie hiervan?

Groet,
Jeroen

1 like

Dit model wordt zo belachelijk goed nagemaakt…
Ik zou via MP enkel met Nl papieren kopen en dit verifiëren bij de desbetreffende dealer.

1 like

Goed gezien.

2 likes

Hoezo?

Zonder papieren en verifiëren bij dealer zou ik hem ook niet kopen

Puur ter lering (en nieuwsgierigheid) hoe zie je dat zo snel?

1 like

Ik ben geen Rolex kenner, maar het feit dat er geen papieren bij zitten en er 5 van de 6 foto’s van de voorkant zijn, een van de sluiting en geen van de de details/achterkant/… etc zou voor mij wel een klein rood vlaggetje zijn.

Als je er serieus over nadenkt lekker afspreken bij een AD en laten controleren.

1 like

op basis van de tekst zeg ik fake, onderbuikgevoel …

1 like

Als ik kijk naar mijn bezel, is deze dieper en super strak. Verder lijkt mij de date functie ook niet te kloppen.

Ik heb mijn twijfels over de positie van de lume pip; maar dat kan ook liggen aan het feit dat deze foto’s niet scherp genoeg zijn
$_86

2 likes

Je bezel is dieper? En de date functie klopt niet? Ik snap niets van wat je zegt :grimacing:

Op basis van deze foto’s zou ik namelijk zeggen dat ie gewoon klopt.

2 likes

Dit is exact waar ik ook aan twijfel, vandaar de vraag. Het kan inderdaad aan de camera liggen. Verder wel heel raar dat mijn doos een mooi vakje heeft voor de boekjes en deze niet?

Op basis van deze foto’s kan je dit niet vaststellen. Ik vind het knap dat jij de diepte in de bezel kan zien en afwijking in de datumloupe. Wat betreft de bezel is de kwaliteit van de foto te laag en wat betreft de datum is dit moeilijk te zien door de hoek van de foto.

Buiten het feit dat de replicas van nu echt niet meer zo duidelijk zichtbaar zijn, helaas.

1 like

Haha, ik snap wat je bedoelt. Op de foto’s lijkt het, althans bij mij, dat deze bezel niet juist is.

Er zit maar één ding op, afspreken bij de AD en bekijken.

Bezel en pip zien er netjes uit, vergroting van de datum ook, kast en vooral bandaanzet goed, sluiting ook. Doos is van een later type, die heeft geen open vakje meer maar een klepje.

De prijs is niet super aantrekkelijk. Als het een oplichter zou zijn, zou de prijs 2000 euro lager liggen.

2 likes

Hou maar op joh, ik heb deze gast al een keer aangesproken. Dit is al de 3e keer ofzo dat hij de Sub online zet. altijd kwam er een vage reactie op terug.

2 likes

Ah, dankjewel! Mijn sub is inderdaad van de eerste serie keramisch.

:thinking:

Klinkt niet veelbelovend haha. Dan weet ik genoeg.

1 like

Volgens een recent filmpje van een semi-aantrekkelijke dame op joetjoeb zijn de huidige replica’s mn te herkennen aan niet goed uitgelijnde rehaut-graveringen en de print van de datumschijf.
Deze foto’s zijn ruk. Naar de AD dus als je zekerheid wil.

:+1:t2:

1 like

Waarschijnlijk werkt deze gast voor Horology House :face_with_monocle:

2 likes