Rolex 14060 (expertise)

Beste Forumleden,

Op dit moment verkoop ik mij Tudor Submariner 79090, omdat ik toch graag een Rolex Submariner 14060 (tritium) van de jaren 90 wil kopen.
Nu kwam ik deze tegen bij een horlogedealer uit Nederland.
Wat vinden jullie hiervan?
Ikzelf denk dat de wijzerplaat, wijzers en de parel origineel zijn, alleen heb ik mij twijfels over de inlay of deze origineel is, want hij glimt teveel, of is dit gezichtsbedrog.
Daarnaast is deze (helaas) al eens een keer gepolijst.

De Rolex is geproduceerd in 1996, en in januari 1997 verkocht.

Graag hoor ik jullie expertise over de Rolex.

Alvast bedankt.

1 like

Ziet er goed uit, ik denk dat hij legitiem is. Edit: nu komen de plaatjes tevoorschijn: ik heb er helemaal geen verstand van :innocent:

Schitterend horloge ! Ik kijk ook uit naar deze referentie.
Succes!

Misschien is de inlay met een beurt vervangen? En heeft volgens mij ook een licht polijstbeurtje gehad. Ziet er mij anders te netjes uit normaal gesproken voor een Diver van zo’n twintig jaar oud.Voor de rest zie ik niets bijzonders aan het horloge verder.

Aan de kroon op de clasp te zien is deze overgepolijst. Normaal zit daar veel meer contrast in. Maar verder ziet hij er goed uit.

Bedankt voor je reactie!

Klopt, hoort meer diepte in te zitten.

Wat is jullie ervaring met het uurwerk (caliber) 3000 van Rolex.

Helaas, vandaag is de Rolex 14060 voor me neus weg gekocht.
Dan maar op zoek naar een ander.

Of deze NOS

http://www.crownguard.com/collection/1850/rolex-submariner-14060m.html

1 like

Mooi horloge, maar voor mij toch ff net te nieuw.

Jammer… ik volg ze ook.
Maar zou hem het liefst - over een paar maandjes als ik wat meer gespaard heb - via het forum kopen of met assistentie van een meer ervaren forum lid.

Te nieuw of te duur? Bedenk dat een oudje verborgen gebreken kan hebben.

Ik wil graag een Tritium, dat blijft voor mij de Submariner. Als je een Rolex wilt, moet je niet teveel naar het geld kijken, maar je keuze op je gevoel maken.

1 like

Als je echt een met tritium zoekt, waarom dan geen mooie 5513?

Is zeker een mooi horloge.Helaas moeilijk te vinden in een full set, wat mij voorkeur heeft.

Op dit moment heb ik een Tudor Sub, die ik wil inruilen voor een Rolex 14060 full set.

1 like

Valt wel mee, op chrono24 staan er best veel 5513 met doos en papieren.

In totaal 35 stuks full st 5513 waarvan Zero in NL.

Wel mooi hoor met dat tritium.
Ik vind vooral de kast super mooi.
Voor mij liever iets jonger.
Okay, het is een Sub. een doodorodinaire Submariner.
Maar oei oei wat wil ik hem graag:-)

Er staan er wel een paar in Duitsland en België te koop. Dat is niet zo heel ver. Kun je een leuk uitje van maken.